İŞLETME (TÜRKÇE, TEZSİZ, UZAKTAN ÖĞRETİM) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISL5110 | Örgütsel Davranış | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AYBİKE ELİF BOLCAN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ABDULLAH FATİH AKÇAN Prof. Dr. AHMET ERKUŞ Dr. Öğr. Üyesi GÜL SELİN ERBEN Doç. Dr. HAKKI AKTAŞ Dr. İBRAHİM AYHAN TON Doç. Dr. ÖMER TURUNÇ Dr. Öğr. Üyesi UMUT EROĞLU Prof. Dr. ERDOĞAN KOÇ Doç. Dr. DUYGU KIZILDAĞ Prof. Dr. EDİP ÖRÜCÜ Prof. Dr. SENAY YÜRÜR Dr. Öğr. Üyesi DORUK UYSAL İRAK Dr. Öğr. Üyesi ÇAĞLA PINAR BOZOKLU Dr. Öğr. Üyesi İLKAY TURAN |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilere bireylerin kurum içindeki davranışlarını anlama esasına dayalıdır. Bu doğrultuda bireyin algı, tutum, inanç ve değerlerinin davranışa yansıması, bireyin belirtilen psikolojik süreçlerinin grup içindeki davranışını yönlendirmesi ve tüm bu davranışların doğru şekilde yönlendirilmesinin anlaşılmasını içermektedir. Ayrıca, Organizasyonların tanımalarına ve çağdaş organizasyon yapıları içinde “yönetici” rolü oynayan çalışanları esas alarak, yöneticilik işinin kapsamı, ana unsurları, kullanılan başlıca teknik ve süreçleri, bunlardaki değişmeleri, mevcut teori ve araştırma bulgularının ışığı altında sistemli bir şekilde incelemeyi amaçlamaktadır. Bu incelemede özellikle; yöneticilik işinin gerçekleştirildiği ortamın (organizasyonun) yapı ve işleyişi ile yöneticilik işini yaparken kullanılan temel ve süreçler esas alınacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi tamamladıktan sonra öğrenciler, algı, tutum ve değerlerin davranışa yansıması, yönetimin temel süreçleri ile bu süreçlerde kullanılan yönetici/liderlik özelliklerini dünyada ve Türkiye’de yaşanan örnek olaylar ışığında kavramış olacaklardır. |
• Organizasyonlarda insan davranışının önemini vurgulamak • İşletmelerde insanların birey ve grup olarak nasıl davrandıklarını açıklamak ve örneklerle desteklemek • Örgütsel hedeflere ulaşmada liderlik ve motivasyon kavramlarının önemini vurgulamak, • Yöneticilerin günümüzün rekabetçi koşullarında çalışanlarını elde tutmada kullanabilecekleri çeşitli örgütsel davranış teknikleri açıklamak • Organizasyonları yapı açısından inceleyerek, ast- üst ilişkilerini ele almak • İşletmelerde örgütsel iletişimin önemini vurgulamak • Modern yönetim tekniklerini örgütsel davranış açısından incelemek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Örgütsel Davranışın Temelleri | kitap | |
2) | Örgütsel Davranışın Temelleri – Örgütsel ve Çevresel Faktörler | kitap | |
3) | Örgüt Kültürü | kitap | |
4) | Bireyin Davranışı, Değerler ve Tutumlar | kitap | |
5) | Motivasyon ve Motivasyon Kuramları | kitap | |
6) | Algılama Süreci ve Bireysel Karar Verme | kitap | |
7) | Ara Sınav | . | |
8) | Grup Davranışı, Grup Kararları ve Çatışma Yönetimi | kitap | |
9) | Yönetici ve Liderlik | kitap | |
10) | Ödev Sunumları | powerpoint slides | |
11) | Ödev Sunumları | powerpoint slides | |
12) | Ödev Sunumları | powerpoint slides | |
13) | Ödev Sunumları | powerpoint slides | |
14) | Ödev Sunumları | powerpoint slides | |
15) | Final Sınavı | . |
Ders Notları: | •Eren, E. (2012). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi. 13. Baskı, Beta Yayınları. |
Diğer Kaynaklar: | Stephen Robbins, Timothy Judge, OB, Pearson-Prentice Hall, 2011 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 10 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | 13 | 39 | |
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 84 | |
Sunum / Seminer | 1 | 2 | |
Proje | 1 | 2 | |
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 1 | 3 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 1 | 3 | |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | |
2) | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | |
3) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
4) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | |
5) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | |
6) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
7) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | |
8) | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme | |
9) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | |
10) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
11) | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
12) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | |
13) | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | |
14) | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |