İŞLETME (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISL5294 | Kişisel Satış Teknikleri | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi GÜLBERK GÜLTEKİN SALMAN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ÖZLEN ONURLU Öğ.Gör. YÜCEL UYGUN |
Dersin Amacı: | Dersin amacı pazar koşullarında kişisel satışın ve kişisel satış temsilcisinin rolü ve satış tekniklerinin uygulayabilme yeteneğinin geliştirilmesidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Satış Tekniklerini öğrenerek, Kişilik yapılarının farkına varırlar ve karşılarındaki müşterilerin kişiliklerini analiz edebilip satışı buna göre yönlendirebilirler. Satış kademesinde yükseldiklerinde ise astlarını nasıl yöneteceklerini öğrenirler. |
Satış kavramı, satış türleri, sınırları ve unsurları, kişisel satış kavramı ve kişisel satışta amaç ve iletişim, satış temsilcisi kavramı ve kişisel satıştaki önemi, satış temsilcisinin özellikleri ve mesleki gelişim süreçleri, kişisel satış teknikleri, satışta müşterinin, satış şeflerinin, bayilerin rolü, aile şirketlerinde satış kavramı ve satış sonrası faaliyetler konularını içeren bir derstir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Satış kavramı, türleri | ||
2) | Satışın sınırları ve unsurları | ||
3) | Kişisel satış tanım ve özellikleri, kişisel satışın gelişimi | ||
4) | Kişisel satışın avantajları, dezavantajları ve kişisel satışta iletişim | ||
5) | Satış temsilcisi kavramı ve önemi | ||
6) | Kişisel satış temsilcisinin mesleki gelişimi, kişisel satış temsilcisi türleri | ||
7) | Ara Sınav | ||
8) | Satış Teknikleri- Müşterilere gidilerek yapılan satış | ||
9) | Satış Teknikleri- Satış yerine gelen müşterilere satış | ||
10) | Müşteri ile ilişkiler ve satışta yöneticilik | ||
11) | Distribütör bünyesinde satış ve aile şirketlerinde kişisel satış | ||
12) | Satış sonrası hizmetler | ||
13) | Kişisel satışın temel kuralları | ||
14) | Örnek olaylar |
Ders Notları: | Kişisel satış ve satış yönetimi konusunda yazılmış, makale, kitap, tez ve projeler. Ayrıca örnek olayların yer aldığı diyaloglar. |
Diğer Kaynaklar: | Kişisel satış ve satış yönetimi konusunda yazılmış, makale, kitap, tez ve projeler. Ayrıca örnek olayların yer aldığı diyaloglar. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 20 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | 13 | 48 | |
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 81 | |
Sunum / Seminer | |||
Proje | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 1 | 2 | |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | |
2) | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | |
3) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
4) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. | |
5) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | |
6) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
7) | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
8) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | |
9) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | |
10) | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | |
11) | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | |
12) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
13) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme | |
14) | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |