İŞLETME (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISL5190 | Perakende Yönetimi | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TUĞCAN DEMİR |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. YUSUF CAN ERDEM Doç. Dr. FİGEN YILDIRIM Dr. Öğr. Üyesi FATİH ANIL Dr. YONCA ELDENER |
Dersin Amacı: | Ders lojistik ve tedarik zinciri aktivitelerinin perakende yönetiminde kullanımını öğretmeyi amaçlamaktadır. Ders vaka çalışmaları, sınıf içi uygulamalar ve tartışmalarla ilgili konuları öğretmeyi amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Bu dersi tamamlayan öğrenci,perakende yönetimindeki güncel konuları açıklayabilir. II. Bu dersi tamamlayan öğrenci, ilgili terminoloji ve kavramları kullanabilir. III. Bu dersi tamamlayan öğrenci, perakende yönetimindeki güncel konuları farklı bakış açılarından değerlendirebilir. IV. Bu dersi tamamlayan öğrenci, ekonomik büyümede perakende yönetimin önemini açıklayabilir. |
Bu ders stratejik karar verme yaklaşımını tanıtarak perakendecilerin günümüzün değişen karmaşık perakendecilik ortamında nasıl planlama yapmasını, nasıl adaptasyon sürecinden geçmesi gerektiğini göstermektedir. Hedef müşteri kitlesini belirleme, bilgi toplama, mağaza yeri seçme, perakendecilik şirketini yönetme, ticaret yönetimi, fiyatlandırma ve müşteri ilişkileri konularına odaklanmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Perakende Pazarının Tanımı , Kapsamı | ||
2) | Perakende Pazarlama Sistemi ve Perakende Pazarlama Çevresi | ||
3) | Perakende Pazarlama Yönetimi | ||
4) | Perakende Tedarik Zinciri Yönetimi | ||
5) | Perakende Mağaza Atmosferi Oluşturmak | ||
6) | Özel Marka Yönetimi | ||
7) | Ara Sınav | ||
8) | Kategori Yönetimi | ||
9) | İnternet Perakendeciliği | ||
10) | Müşteri İlişkileri Yönetimi | ||
11) | Uluslararası Perakende Yönetimi | ||
12) | Perakende Tedarik Zincirlerinde Etkinlik ve Etkenlik | ||
13) | Mega Perakendeciler ve Tedarik Zinciri Yapıları | ||
14) | Perakendecilikte Güncel Konular |
Ders Notları: | Aydın, K. (2007) Perakende Yönetiminin Temelleri Nobel Yayın Dağıtım |
Diğer Kaynaklar: | Aydın, K. (2007) Perakende Yönetiminin Temelleri Nobel Yayın Dağıtım |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 20 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | 13 | 48 | |
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 81 | |
Sunum / Seminer | |||
Proje | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 1 | 2 | |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | |
2) | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | |
3) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
4) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. | |
5) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | |
6) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
7) | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
8) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | |
9) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | |
10) | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | |
11) | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | |
12) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
13) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme | |
14) | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |