ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
UIL5203 | Avrupa Değerleri ve Entegrasyonu | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SİNEM ERAY |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. YILMAZ ESMER Doç. Dr. SELCEN ÖNER Prof. Dr. ARİF KÖKTAŞ |
Dersin Amacı: | Öğrencilere Avrupa Değerleri ve Entegrasyonu ile ilgili temel bilgiler verilmesi amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda öğrencilere öncelikle tarih, diplomasi tarihi, siyaset tarihinin tanımlaması aktarılarak, uygarlıkların gelişimi açıklanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Avrupa Değerleri ve Entegrasyonu konularına ilişkin genel bilgi sahibi olmaları Avrupa Değerleri ve Entegrasyonu literatürüne sahip olmaları Bu kavramlardan yararlanarak Avrupa Değerleri ve Entegrasyonu alanındaki güncel gelişmelerin tarihsel temellerini analitik olarak tespit edebilmelerini sağlamak. |
Avrupa Değerleri ve Entegrasyonu konuları, Avrupa Değerleri ve Entegrasyonu literatürü incelenir. Alanındaki güncel gelişmeler ve tarihsel temelleri analitik olarak tespit edilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş Haftası | ||
2) | Avrupa Değerleri/ Entegrasyonunun Tarihsel Arka Planı | ||
3) | Avrupa Devletler Sistemi | ||
4) | Avrupa Değerleri ve Bunların Modern Çağ Temeller | ||
5) | Entegrasyonun İki İtici Gücü: Genişleme, Derinleşme | ||
6) | AB Kurumları | ||
7) | AB Politikaları | ||
8) | Uluslararası İlişkiler Teorileri ışığında Avrupa Entegrasyonu | ||
9) | "Rasyonel, Reflectivist ve Sosyal İnşaacı yaklaşımlar " | ||
10) | Avrupa Entegrasyon Kuramlar | ||
11) | Entegrasyonun Açıklanması | ||
12) | Yönetimin Analizi | ||
13) | AB’nin İnşaası | ||
14) | Genel Değerlendirme | ||
15) | FİNAL |
Ders Notları: | 2.NezihaMUSAOĞLU, Uğur ÖZGÖKER, 2013, AVRUPA KİMLİĞİ KURGUSU, Paradigma Akademi Yayınları, İstanbul3.F.H. Burak ERDENİR, 2010, AVRUPA KİMLİĞİ: AVRUPA BİRLİĞİ’NİN YARIM KALAN HİKAYESİ, Alfa, İstanbul4.Georges-Henri SOUTOU, 2014, AVRUPA BİRLİĞİ TARİHİ 1815’ten Günümüze, (Çev.Eylem ALP), Bilge Kültür Sanat, İstanbul |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 2 | % 20 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | 12 | 36 | |
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 117 | |
Sunum / Seminer | |||
Proje | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 1 | 3 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 1 | 3 | |
Toplam İş Yükü | 201 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |