ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ISL5254 Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Veri Tabanlı Pazarlama Güz 3 0 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TUĞCAN DEMİR
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. YUSUF CAN ERDEM
Prof. Dr. YAMAN ÖZTEK
Öğ.Gör. FAHRİ EMRE REÇBER
Doç. Dr. METEHAN TOLON
Doç. Dr. FAZLI YILDIRIM
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere müşteri ilişkileri yönetiminin önemini kanlatmak, stratejik planlamada ki yerini ve müşteriler ile iletişimde yaratıcı çözümler üretebilmek için vizyon kazandırmaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenciler; yönetimsel karar verme aşamasında CRM’in rolünü tanımlayabileceklerdir.
Öğrenciler; satış, Pazarlama ve Müşteri Servisleri konularında CRM stratejilerini açıklayabileceklerdir.
Öğrenciler; işletme organizasyonlarının CRM ile entegrasyonunu değerlendirebileceklerdir.

Dersin İçeriği

Bu ders örgütlerde müşteri ilişkileri yönetimi ile ilgili konuları içerir. Ders boyunca öğrencilere, müşteri ilişkilerinin yönetmek ve dolayısı ile şirket karlılığını artırmak amacı ile gerekli temel aktarılacaktır. Ayrıca Müşteri ilişkilerinin değer sistemi içindeki yeri, gerekli bilgi teknolojileri, müşteri portföyü analizi ve müşteri ilişkileir yönetimin gelecekteki yeri üzerinde durulacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Temel Kavramlar ve Müşteri İlişkileri Yönetimi Haftalık Okuma
2) Müşteri ilişkileri Yönetimi Değer Zinciri Haftalık Okuma
3) Müşteri İlişkileri Yönetimi için Bilgi Teknolojileri Haftalık Okuma
4) Vaka analizi Haftalık Okuma
5) Müşteri Portfolyo Analizi Haftalık Okuma
6) Müşteri Veritabanı oluşturma Haftalık Okuma
7) Vize Sınavı Yok
8) Network oluşturma ve yönetimi Haftalık Okuma
9) Müşteriler için değer yaratma Haftalık Okuma
10) Vaka analizi Haftalık Okuma
11) Bütünleşik CRM Stratejileri Haftalık Okuma
12) Müşteri İlişkileri Yönetimi Düzenlenmesi Haftalık Okuma
13) CRM’in gelecekteki önemi Haftalık Okuma
14) Dönemin gözden geçirilmesi Haftalık Okuma

Kaynaklar

Ders Notları: Müşteri İlişkileri yönetimi ile ilgili akademik makaleler ve web siteleri.
Diğer Kaynaklar: Journals interested in customer relationship management and websites.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 1 % 10
Sunum 0 % 0
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Laboratuvar
Uygulama 13 39
Derse Özgü Staj
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 78
Sunum / Seminer 1 2
Proje
Ödevler 11 33
Küçük Sınavlar
Ara Juri
Ara Sınavlar 1 3
Rapor Teslimi
Juri
Final 1 3
Toplam İş Yükü 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı