ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BUS5900 | Sürdürülebilirlik ve İş Değeri Yaratma | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | DERYA ŞAHİN |
Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı öğrencilere, endüstriyel tasarım disiplininin her alanına ilişkin yapılan çalışmaların, sürdürülebilirlik kavramının bakış açısıyla ne şekilde ele alınması gerektiğini kavratmaktır. Bir başka deyişle öğrencilerin ekolojik ve sürdürülebilir ürün tasarımına ilişkin bilgi ve farkındaliklarını arttırmak, onları benzer konulara ilişkin olarak geleceğe yönelik yapacakları çalışmalara hazırlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Ögrenci, ekolojik ve çevresel değerlerin, insan ve ürün tasarım ilişkileri bağlamında ne şekilde ele alınması gerektiğini araştırabilecektir. Öğrenci, ekoloji, ekonomi ve sosyal değerlerin birbirleri ile olan ilişkilerini “sürdürülebilir sistem tasarımı ve analizi” bağlamında değerlendirebilecektir. Öğrenci, yukarıda adı geçen kavram ve değerlere ilişkin, doğru ve eleştirel bir bakış açısı edinebilecektir. Öğrenci, sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir ürün tasarımı konusundaki farkındalığını arttıracaktır. Öğrenci, sürdürülebilir ürün tasarımı konusunda geleceğe yönelik yapacakları çalışmalara ilişkin bilgi toplayabilecektir. |
Bu derste sürdürülebilirlik kavramı ve sürdürülebilir ürün tasarımının gereklilikleri ele alınmaktadır. Bu bağlamda, öğrencilerin konuya ilişkin bilgilendirilmesi ve farkındalıklarının arttırılmasının yanısıra, yapacakları örnek bir proje ile konuya ilişkin edindikleri bilgi ve becerileri pekiştirmeleri amaçlanmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş (Derse genel giriş) | Haftalık Okuma | |
2) | Sürdürülebilir Ürün Tasarımının Temel İlkeleri, Tasarımcının Rolü ve Sorumlulukları. Değişen Tasarım Süreci, Sürdürülebilir Tasarım Araçları | Haftalık Okuma | |
3) | Sürdürülebilir ürün tasarımı projeye giriş | Sürdürülebilir Ürün Tasarımı üzerine bireysel araştırma | |
4) | Sürdürülebilir ürün tasarımı projesi | Haftalık Okuma | |
5) | Bireysel Sunum | Yok | |
6) | Sürdürülebilir ürün tasarımı araştırma ve proje değerlendirmesi | Haftalık Okuma | |
7) | Vize Sınavı | Yok | |
8) | Sürdürülebilir ürün tasarımı araştırma ve proje değerlendirmesi | Haftalık Okuma | |
9) | Sürdürülebilir ürün tasarımı araştırma ve proje değerlendirmesi | Haftalık Okuma | |
10) | Sürdürülebilir ürün tasarımı araştırma ve proje değerlendirmesi | Haftalık Okuma | |
11) | Sürdürülebilir ürün tasarımı araştırma ve proje değerlendirmesi | Haftalık Okuma | |
12) | Sürdürülebilir ürün tasarımı araştırma ve proje değerlendirmesi | Haftalık Okuma | |
13) | Sürdürülebilir ürün tasarımı araştırma ve proje değerlendirmesi | Haftalık Okuma | |
14) | Değerlendirme | Yok |
Ders Notları: | Allen P., Bonazzi C., Gee D. Metaphors for Change, Partnerships, Tools and Civic Action for Sustainability, The Greenleaf Publishing, 2001. Burall P. Green Design, Issues in Design, The Design Council, London, 1991. Fiksel J. Design for Environment, Creating Ecoefficient Products and Processes, McGrawHill, 1996. |
Diğer Kaynaklar: | Mackenzie D. Green Design, Design for the Environment, Laurence King Ltd., 1991. Morris J. Green Goods? Consumers, Product Labels and the Environment, IEA Studies on the Environment, London, 1997. Papanek V. The Green Imperative, Ecology and Ethics in Design and Architecture, Thames and Hudson, 1995. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 10 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 13 | 3 | 39 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 6 | 78 |
Sunum / Seminer | 1 | 2 | 2 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 11 | 3 | 33 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |