YÖNETİCİLER İÇİN İŞLETME (TÜRKÇE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ISL5999 Proje Güz 0 0 0 16
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SERKAN YEŞİLYURT
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. İPEK ALTINBAŞAK FARİNA
Prof. Dr. FİGEN YILDIRIM
Doç. Dr. GÜLBERK GÜLTEKİN SALMAN
Prof. Dr. NİYAZİ BERK
Dr. Öğr. Üyesi ORHAN GÖKÇÖL
Doç. Dr. ÖZLEN ONURLU
Dr. Öğr. Üyesi KAZIM SELÇUK TUZCUOĞLU
Prof. Dr. FAİK TUNÇ BOZBURA
Prof. Dr. FATMA ÖZKUL
Dersin Amacı: Proje dersinin amacı, öğrencilerin akademik araştırma yeteneklerini arttırmaktır. Öğrenciler kendi seçtikleri akademisyenleri danışman hoca olarak belirleyerek proje çalışmalarını danışmanlarının rehberliğinde gerçekleştirip, final olarak kendilerine bir sunum gerçekleştireceklerdir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu ders sonunda;

Öğrenciler, akademik araştırma yetilerini geliştirerek, teorik ve pratik anlamda argüman geliştirebilme yeteneği kazanacaklardır.

Proje çalışmasının sonunda, öğrencilerin gerçekleştirecekleri sunumlar, öğrencilerin sunum yapma kabiliyetlerinin akademik seviyeye yükselmiş olduğunu gösterecektir.

Dersin İçeriği

Öğrenciler danışmanları ile birlikte bilimsel bir araştırma yapacaklardır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Proje Dersi Tanıtımı ve Sürecin Açıklanması Yok
2) Konu Belirleme ve Ön Araştırma Yok
3) Literatür Taraması ve Araştırma Sorusu Oluşturma Yok
4) Araştırma Yönteminin Belirlenmesi Yok
5) Veri Toplama Araçlarının Geliştirilmesi Yok
6) Proje Önerisinin Sunumu ve Geri Bildirim Yok
7) Veri Toplama Süreci Yok
8) Veri Analizine Giriş Yok
9) İleri Veri Analizi Teknikleri Yok
10) Veri Analizi ve İlk Bulguların Yorumlanması Yok
11) Bulguların Yazımı ve Tartışılması Yok
12) Proje Raporu Üzerine Birebir Danışmanlık ve Son Kontroller Yok
13) Proje Raporu Üzerine Birebir Danışmanlık ve Son Kontroller Yok
14) Proje Sunumu ve Değerlendirme Yok

Kaynaklar

Ders Notları: Eğitimde Bilimsel Araştırma - Lisa Towne / Richard J. Shavelson - National Academic Press - ISBN-13: 978-0309082914
Diğer Kaynaklar: Scientific Research in Education - Lisa Towne / Richard J. Shavelson - National Academic Press - ISBN-13: 978-0309082914

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler 1 % 100
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 100
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 6 25 150
Sınıf Dışı Ders Çalışması 7 30 210
Sunum / Seminer 1 25 25
Proje 1 25 25
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 0 0 0
Toplam İş Yükü 410

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İşletmelerin yönetim, organizasyon, pazarlama, finans ve insan kaynakları alanlarında gerekli kavram ve teorilere hakim olur ve bu alanlarda stratejik kararlar alabilir. 3
2) İşletme alanında öğrendiği bilgileri iş hayatında etkin bir şekilde uygulayabilir ve karşılaştığı karmaşık iş problemlerine çözüm üretebilir. 3
3) İşletme ile ilgili bilimsel araştırmaları analiz edebilir, bu araştırmalarda yer alabilir ve yenilikçi çözümler geliştirebilir. 3
4) İşletme yönetiminde kullanılan bilgisayar yazılımları ve dijital araçlara hakim olarak, veri analizinde teknolojiyi etkin bir şekilde kullanabilir. 3
5) Hem bireysel hem de grup çalışmalarında gerekli iletişim ve sorumluluk yetkinliğine sahip olur, çok disiplinli ve çok kültürlü takımlarda liderlik yapabilir. 3
6) İşletmelerin faaliyetlerinde etik değerlere, sosyal sorumluluğa, sürdürülebilirliğe ve işçi-tüketici ilişkilerinde adil yönetim anlayışına uygun hareket edilmesi gerektiğini benimser. 3
7) İşletme alanındaki bilgilerini, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı doğrultusunda sürekli yeniler, geliştirir ve çevresindekilerle paylaşır. 3
8) İşletmelerde karşılaşılan sorunları analitik bir bakış açısıyla analiz eder, stratejik çözümler geliştirir ve bu çözümlerin uygulanmasını kontrol eder. 3
9) Değişen pazar koşullarına göre bilgi ve becerilerini günceller, yenilikçi ve sürdürülebilir iş stratejileri geliştirme yeterliliğine sahip olur 3
10) Bir mal veya hizmet işletmesinde hem ticari başarı hem de topluma fayda sağlayan, sürdürülebilirlik odaklı yatırım projeleri hazırlayabilir, uygulayabilir ve değerlendirebilir. 3
11) İşletmelerin çalışanlarına sağladıkları güvenceler, olanaklar ve çalışma ortamının önemini kavrar, iş yerinde eşitlikçilik, etik ve sürdürülebilirlik ilkelerine dayalı bir yönetim anlayışını benimser 3