İŞLETME (TÜRKÇE, TEZSİZ, UZAKTAN ÖĞRETİM) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISL5999 | Proje | Güz | 0 | 0 | 0 | 16 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SERKAN YEŞİLYURT |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. İPEK ALTINBAŞAK FARİNA Prof. Dr. FİGEN YILDIRIM Doç. Dr. GÜLBERK GÜLTEKİN SALMAN Prof. Dr. NİYAZİ BERK Dr. Öğr. Üyesi ORHAN GÖKÇÖL Doç. Dr. ÖZLEN ONURLU Dr. Öğr. Üyesi KAZIM SELÇUK TUZCUOĞLU Prof. Dr. FAİK TUNÇ BOZBURA Prof. Dr. FATMA ÖZKUL |
Dersin Amacı: | Proje dersinin amacı, öğrencilerin akademik araştırma yeteneklerini arttırmaktır. Öğrenciler kendi seçtikleri akademisyenleri danışman hoca olarak belirleyerek proje çalışmalarını danışmanlarının rehberliğinde gerçekleştirip, final olarak kendilerine bir sunum gerçekleştireceklerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu ders sonunda; Öğrenciler, akademik araştırma yetilerini geliştirerek, teorik ve pratik anlamda argüman geliştirebilme yeteneği kazanacaklardır. Proje çalışmasının sonunda, öğrencilerin gerçekleştirecekleri sunumlar, öğrencilerin sunum yapma kabiliyetlerinin akademik seviyeye yükselmiş olduğunu gösterecektir. |
Öğrenciler danışmanları ile birlikte bilimsel bir araştırma yapacaklardır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Proje Dersi Tanıtımı ve Sürecin Açıklanması | Yok | |
2) | Konu Belirleme ve Ön Araştırma | Yok | |
3) | Literatür Taraması ve Araştırma Sorusu Oluşturma | Yok | |
4) | Araştırma Yönteminin Belirlenmesi | Yok | |
5) | Veri Toplama Araçlarının Geliştirilmesi | Yok | |
6) | Proje Önerisinin Sunumu ve Geri Bildirim | Yok | |
7) | Veri Toplama Süreci | Yok | |
8) | Veri Analizine Giriş | Yok | |
9) | İleri Veri Analizi Teknikleri | Yok | |
10) | Veri Analizi ve İlk Bulguların Yorumlanması | Yok | |
11) | Bulguların Yazımı ve Tartışılması | Yok | |
12) | Proje Raporu Üzerine Birebir Danışmanlık ve Son Kontroller | Yok | |
13) | Proje Raporu Üzerine Birebir Danışmanlık ve Son Kontroller | Yok | |
14) | Proje Sunumu ve Değerlendirme | Yok |
Ders Notları: | Eğitimde Bilimsel Araştırma - Lisa Towne / Richard J. Shavelson - National Academic Press - ISBN-13: 978-0309082914 |
Diğer Kaynaklar: | Scientific Research in Education - Lisa Towne / Richard J. Shavelson - National Academic Press - ISBN-13: 978-0309082914 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 100 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 100 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 6 | 25 | 150 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 7 | 30 | 210 |
Sunum / Seminer | 1 | 25 | 25 |
Proje | 1 | 25 | 25 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 410 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | 4 |
2) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 3 |
3) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | 4 |
4) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | 3 |
5) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 5 |
6) | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | 4 |