İŞLETME (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BUS5999 | Proje | Güz | 0 | 0 | 0 | 16 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TUĞCAN DEMİR |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. FİGEN TÜRÜDÜOĞLU Dr. Öğr. Üyesi GÜLBERK GÜLTEKİN SALMAN Prof. Dr. NİYAZİ BERK Dr. Öğr. Üyesi KAZIM SELÇUK TUZCUOĞLU Prof. Dr. ÜMİT EROL Prof. Dr. YAVUZ GÜNALAY |
Dersin Amacı: | Proje dersinin amacı, öğrencilerin akademik araştırma yeteneklerini arttırmaktır. Öğrenciler kendi seçtikleri akademisyenleri danışman hoca olarak belirleyerek proje çalışmalarını danışmanlarının rehberliğinde gerçekleştirip, final olarak kendilerine bir sunum gerçekleştireceklerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu ders sonunda; Öğrenciler, akademik araştırma yetilerini geliştirerek, teorik ve pratik anlamda argüman geliştirebilme yeteneği kazanacaklardır. Proje çalışmasının sonunda, öğrencilerin gerçekleştirecekleri sunumlar, öğrencilerin sunum yapma kabiliyetlerinin akademik seviyeye yükselmiş olduğunu gösterecektir. |
Öğrenciler bu derste proje veya makale yazım tekniklerini kazanırlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Danışmanla ilk görüşme | Literatür taraması | |
2) | Bağımsız çalışma | Literatür taraması | |
3) | Bağımsız çalışma | Literatür taraması | |
4) | Bağımsız çalışma | Literatür taraması | |
5) | Bağımsız çalışma | Literatür taraması | |
6) | Bağımsız çalışma | Literatür taraması | |
7) | Bağımsız çalışma | Literatür taraması | |
8) | Bağımsız çalışma | Literatür taraması | |
9) | Bağımsız çalışma | Literatür taraması | |
10) | Bağımsız çalışma | Literatür taraması | |
11) | Bağımsız çalışma | Literatür taraması | |
12) | Bağımsız çalışma | Literatür taraması | |
13) | Veri ve ampirik analiz bölüm taslağını değerlendirmek üzere danışmanla görüşme | Çalışmanın yazımını bitirme | |
14) | Dönem projesinin danışmana teslimi | Danışmanın görüşlerini alma |
Ders Notları: | İlgili akademik makaleler ve kitaplar. / Related academic articles and books. |
Diğer Kaynaklar: | None |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 1 | % 50 |
Projeler | 1 | % 50 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 0 | % 0 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 0 | % 0 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 15 | 8 | 120 |
Proje | 14 | 20 | 280 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 400 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
0) | İşletme ve yönetim alanlarında sorunlarını çözmek için strateji, politika ve uygulama planları geliştirmek ve kalite süreçlerine göre sonuçları değerlendirmek | 5 |
1) | Lisans düzeyinde alınan işletme bilgilerinin yüksek lisans ile genişletilmesi | 5 |
1) | 1) İşletme ve yönetim alanlarında sorunlarını çözmek için strateji, politika ve uygulama planları geliştirmek ve kalite süreçlerine göre sonuçları değerlendirmek 2) Lisans düzeyinde alınan işletme bilgilerinin yüksek lisans ile genişletilmesi 3) Işletme alanı ile ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak ve bilgi ve becerilerini değerlendirmek, 4) İşletme alanında uzmanlık düzeyinde kazanılan bilgi ve becerilerin teorik ve pratik alanda kullanılması 5) Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak işletme alanında uzmanlık gerektiren sorunların analizi 6) Problem çözme ve sonuçlarının değerlendirilmesi, çözüm yolları geliştirilmesi, bağımsız işletme alanında bir sorun değerlendirilmesi 7) İşletme alanında öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirmek 8) Eleştirel bakış açısıyla işletme alanı ile ilgili bilgileri değerlendirmek, 9) Yazılı, sözlü ve görsel sunumlar aracılığıyla alanında ve dışındaki gruplara işletme alanında bireysel çalışmalar sunmak ve son gelişmeleri sistematik olarak sunmak 10) Eleştirel bir bakış açısıyla toplumsal ilişkiler ve normları incelendiğinde etkili ilişkileri, ekip çalışması uygulanarak risk ve işletmecilik alanında değişimi yönetmek, ve bu sosyal ilişkilerin sürdürülmesi yeteneğine sahip eğitim liderleri geliştirmek. | |
2) | Işletme alanı ile ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak ve bilgi ve becerilerini değerlendirmek, | 5 |
3) | İşletme alanında uzmanlık düzeyinde kazanılan bilgi ve becerilerin teorik ve pratik alanda kullanılması | |
4) | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak işletme alanında uzmanlık gerektiren sorunların analizi | |
5) | Problem çözme ve sonuçlarının değerlendirilmesi, çözüm yolları geliştirilmesi, bağımsız işletme alanında bir sorun değerlendirilmesi | 5 |
6) | İşletme alanında öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirmek | 5 |
7) | Eleştirel bakış açısıyla işletme alanı ile ilgili bilgileri değerlendirmek, | 5 |
8) | Yazılı, sözlü ve görsel sunumlar aracılığıyla alanında ve dışındaki gruplara işletme alanında bireysel çalışmalar sunmak ve son gelişmeleri sistematik olarak sunmak | 5 |
9) | Eleştirel bir bakış açısıyla toplumsal ilişkiler ve normları incelendiğinde etkili ilişkileri, ekip çalışması uygulanarak risk ve işletmecilik alanında değişimi yönetmek, ve bu sosyal ilişkilerin sürdürülmesi yeteneğine sahip eğitim liderleri geliştirmek. | 5 |