TEKSTİL VE MODA TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FAD3113 Moda Markalaşma Güz 1 2 2 4
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. AYŞE GÜNAY
Dersin Amacı: Bu derste, Tekstil ve Hazır Giyim sektöründe perakendecilik kriterlerinin belirlenmesi ve uygulanması odaklanmak amaçlanmaktadır. Öğrencilere küresel ve yerel marka tüketim davranışları trendlerini analiz etme ve Türk moda tasarımcılarının dünya pazarındaki tanıtım ve organizasyon faaliyetlerini değerlendirme becerisi kazandırmak amaçlanmaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1- Tekstil ve Hazır Giyim sektöründe perakendecilik kriterlerini tanımlar.
2- Küresel ve yerel tüketim davranışlarını analiz eder.
3- Türk moda tasarımcılarının dünya pazarındaki tanıtım stratejilerini değerlendirir.
4- Marka oluşturma sürecinde etkin organizasyon ve tanıtım yöntemlerini açıklar.
5- Dünya pazarında Türk markalarının konumlandırma stratejilerini uygular.

Dersin İçeriği

Tekstil ve Hazır Giyim sektöründe tema mağazacılığının kriterlerinin belirlenmesi, uygulanması. Dünya pazarındaki küresel ve yerel markalaşma ve tüketim davranış eğilimlerinin incelenmesi. Türk moda tasarımcılarının yarattığı markaların dünya pazarında gerçekleştirdiği tanıtım ve organizasyon faaliyetleri ile ilgili konularda bilgilendirme yapılması.

Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri anlatım, okuma, gözlem, gezi, konuk/uzman daveti ve tartışmadır.


Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders içeriklerine, hedeflerine, öğrenme çıktılarına ve marka, perakendecilik, tüketim davranışları gibi temel kavramlara giriş. Yok
2) Tekstil ve Hazır Giyim sektöründe marka oluşturma süreci. Yok
3) Küresel perakendecilik kriterleri ve trendleri. Yok
4) Yerel tüketim davranışları ve kültürel etkiler. Yok
5) Küresel tüketim davranışları ve değişen pazar dinamikleri. Yok
6) Türk moda tasarımcılarının dünya pazarındaki yeri: Başarı ve başarısızlık hikayeleri. Yok
7) Marka tanıtımı ve organizasyon faaliyetleri: Etkin stratejiler. Yok
8) Ara Sınav
9) Dünya pazarında Türk markalarının konumlandırma stratejileri. Yok
10) Dijital pazarlama ve e-ticaretin marka yönetimine etkisi. Yok
11) Küresel pazarlarda marka sürdürülebilirliği. Yok
12) Türk markalarının küresel pazarda karşılaştığı zorluklar ve çözüm önerileri. Yok
13) Sürdürülebilirlik ve etik moda markalaşma stratejileri. Yok
14) Moda markalaşmasında yasalar ve yasal düzenlemeler. Yok

Kaynaklar

Ders Notları: PowerPoint Sunum Notları / PowerPoint Presentations
Diğer Kaynaklar: * Ulaş, S. (2019). Lüks Marka Sadakati ve Sosyal Medya. Ankara, TR: Nobel Bilimsel Eserler. * Tungate, M. (2012). Fashion Brands Branding Style From Armani to Zara. London, UK: Kogan Page Ltd. * Fashionary. (2017). The Fashion Business Manual: An Illustrated Guide to Building a Fashion Brand: All Illustrated Guide to Building a Fashion Brand. New Delhi, India: Fashionary. * Kapferer, J-N., (2012). The New Strategic Brand Management: Advanced Insights and Strategic Thinking. London, UK: Kogan Page Ltd. * Lindstrom, M. (2010). Brand Sense: Sensory Secrets Behind the Stuff We Buy. New York, NY: Free Press.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 5
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 45
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Laboratuvar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 2 60
Sunum / Seminer
Proje
Ödevler
Küçük Sınavlar
Ara Juri
Ara Sınavlar 1 3
Rapor Teslimi
Juri
Final 1 3
Toplam İş Yükü 105

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sanatsal yaratım ve temel tasarım prensiplerini kavrar ve kurguladığı sanat ve tasarım nesnelerini bu çerçevede uygular.
2) Tekstil ve moda tasarım süreçleri için gerekli çok yönlü araştırmayı yürütür ve sonuçlarını analiz edip yorumlar.
3) Farklı tarihsel dönemlere ve kültürlere ait ögeleri amacına uygun şekilde kullanarak özgün ve uygulanabilir kumaş, giysi ve desen tasarımları yapar.
4) Tekstil ham madde ve malzemelerini tanır.
5) Giysi ve kumaş yüzeyi tasarımı sürecinde bilgisayar programlarını etkin kullanır.
6) Giysi tasarımlarının uygulanması ve ürün üretimine yönelik mesleki teknik bilgiye sahip olur; bu bağlamda teknolojik araç ve gereçleri tanır ve kullanır.
7) Tekstil ve giysi tasarım-üretim-sunum süreçlerinde disiplinler arası etkileşim ve iletişimin önemini kavrar ve bunu süreçlere yansıtır.
8) Mesleki uygulamalarda programlı ve disiplinli çalışır.
9) Üretkenliğinin, yaratıcılığının ve mesleki yeterliliklerinin devamı için yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini fark eder.
10) Mesleki uygulamalarda etik sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular; ilgili yasal düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir.
11) Tekstil ve moda tasarımı alanında etkin görsel, yazılı ve sözlü iletişim kurar.
12) Her alandan güncel ve çağdaş konulara ilişkin bilgi birikimini tekstil ve giysi tasarımı içerikli mesleki kuramsal ve uygulamalı çalışmalarına yansıtır; bu konuların toplumsal ve evrensel boyuttaki etkilerini kavrar.
13) Sosyal adalet, çevre bilinci, kalite kültürü, kültürel değerlerin korunması konularında yeterli bilince sahip olur.