|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Oryantasyon: Dersin sosyal yaşantı içindeki yeri ve önemi ile farklı tasarım disiplinlerini algılama ve kullanmada benzer süreçlerin işlediğine dair örnekler üzerine tartışma. |
Yok |
2) |
Toplumun ve ihtiyaçlarının sosyolojik alt yapıda tanımının yapılması. |
Yok |
3) |
Kültür, popüler kültür, alt kültür ve karşıt kültür kavramlarının tanımının yapılması. |
Yok |
4) |
Kentte merkez ve kenar kavramlarının tanımının yapılması. |
Yok |
5) |
Dönüşen kentlerdeki insan manzaraları ve bir örnek olarak İstanbul. |
Yok |
6) |
Kent ve kültür etkileşimi üzerine tartışma. |
Yok |
7) |
Kitle iletişim araçları ve kültür etkileşimi üzerine tartışma. |
Yok |
8) |
Ara Sınav Haftası |
|
9) |
Bir iletişim aracı olarak giyimin tanımının yapılması. |
Yok |
10) |
Gençlik alt kültürlerinde stiller: Emo ve Scene, Hipster, Yuccie, Normcore, Memecore ve Cutesters, Harajuku ve K-Pop, E-Girls. |
Yok |
11) |
Gençlik altkültürlerinde stiller: Soft Grunge, Skate Punk, Sea Punk ve Vaporwave, Steampunk, Siber Gotik, Gotik Lolita ve Pastel Gotik, Witch House ve Nu Gotik, Health Goth ve Getto Gotik. |
Yok |
12) |
Sunum hazırlığı: İstanbul Bağcılar’daki gençlik altkültürüne ilişkin saha araştırması verilerinin aktarılması. |
Yok |
13) |
Öğrenci sunumları. |
Sunum hazırlığı |
14) |
Öğrenci sunumları. |
Sunum hazırlığı |
Ders Notları: |
PowerPoint Sunumları. Ders konusuyla ilgili notlar her dersten sonra öğrencilerle paylaşılacaktır.
PowerPoint Presentations. Notes on the course topic will be shared with students after each lesson. |
Diğer Kaynaklar: |
*Abercrombie, N., Hill, S. ve Turner, B. (1994). The Penguin Dictionary of Sociology. London: Puffin Books.
*Adorno, T. (2001). The Culture Industry: Selected Essays on Mass Culture (Routledge Classics) 2nd Edition. London: Routledge.
*Bal, H. (2006). Kent Sosyolojisi. Bursa: Sentez Yayınları.
*Byrine, D. (2001). Understanding the Urban, New York: Palgrave.
*Davis, F. (1997). Fashion, Culture and Identity, USA: University of Chicago Press.
*Fiske, J. (2012). Understanding Popular Culture (Volume 4) 1st Edition. London: Routledge.
*Fogg, M. (2014). Fashion: The Whole Story. London: Prestel Publishing.
*Gelder, K. (1997). The Subcultures Reader, London: Routledge.
*Güvenç, B. (2015). İnsan ve Kültür. İstanbul: Boyut Yayıncılık.
*Hebdige, D. (1979). Subculture The Meaning of Style 1st Edition. London: Routledge.
*Lull, J. (2000). Media, Communication, Culture: A Global Approach. Cambridge: Polity Press.
*Tekelioğlu, O. (2006). Pop Yazılar Varoştan Merkeze Yürüyen Halk Zevki. İstanbul: Telos Yayıncılık.
*Woodward, I. (2013). Understanding Material Culture. London: Sage Publications. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. |
|
2) |
Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. |
|
3) |
Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. |
|
4) |
Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. |
|
5) |
Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. |
|
6) |
İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. |
|
7) |
Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. |
|
8) |
Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. |
|
9) |
Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. |
|
10) |
Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. |
|
11) |
Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. |
|
12) |
Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. |
|
13) |
Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. |
|
14) |
Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. |
3 |