|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Oryantasyon: Dersin sosyal yaşantı içindeki yeri ve önemi ile farklı tasarım disiplinlerini algılama ve kullanmada benzer süreçlerin işlediğine dair örnekler üzerine tartışma. |
|
2) |
Toplumun ve ihtiyaçlarının sosyolojik alt yapıda tanımının yapılması. |
|
3) |
Kültür, popüler kültür, alt kültür ve karşıt kültür kavramlarının tanımının yapılması. |
|
4) |
Kentte merkez ve kenar kavramlarının tanımının yapılması. |
|
5) |
Dönüşen kentlerdeki insan manzaraları ve bir örnek olarak İstanbul. |
|
6) |
Kent ve kültür etkileşimi üzerine tartışma. |
|
7) |
Kitle iletişim araçları ve kültür etkileşimi üzerine tartışma. |
|
8) |
Ara Sınav Haftası |
|
9) |
Bir iletişim aracı olarak giyimin tanımının yapılması. |
|
10) |
Gençlik alt kültürlerinde stiller: Emo ve Scene, Hipster, Yuccie, Normcore, Memecore ve Cutesters, Harajuku ve K-Pop, E-Girls. |
|
11) |
Gençlik altkültürlerinde stiller: Soft Grunge, Skate Punk, Sea Punk ve Vaporwave, Steampunk, Siber Gotik, Gotik Lolita ve Pastel Gotik, Witch House ve Nu Gotik, Health Goth ve Getto Gotik. |
|
12) |
Sunum hazırlığı: İstanbul Bağcılar’daki gençlik altkültürüne ilişkin saha araştırması verilerinin aktarılması. |
|
13) |
Öğrenci sunumları. |
|
14) |
Öğrenci sunumları. |
|
Ders Notları: |
PowerPoint Sunumları. Ders konusuyla ilgili notlar her dersten sonra öğrencilerle paylaşılacaktır.
PowerPoint Presentations. Notes on the course topic will be shared with students after each lesson. |
Diğer Kaynaklar: |
*Abercrombie, N., Hill, S. ve Turner, B. (1994). The Penguin Dictionary of Sociology. London: Puffin Books.
*Adorno, T. (2001). The Culture Industry: Selected Essays on Mass Culture (Routledge Classics) 2nd Edition. London: Routledge.
*Bal, H. (2006). Kent Sosyolojisi. Bursa: Sentez Yayınları.
*Byrine, D. (2001). Understanding the Urban, New York: Palgrave.
*Davis, F. (1997). Fashion, Culture and Identity, USA: University of Chicago Press.
*Fiske, J. (2012). Understanding Popular Culture (Volume 4) 1st Edition. London: Routledge.
*Fogg, M. (2014). Fashion: The Whole Story. London: Prestel Publishing.
*Gelder, K. (1997). The Subcultures Reader, London: Routledge.
*Güvenç, B. (2015). İnsan ve Kültür. İstanbul: Boyut Yayıncılık.
*Hebdige, D. (1979). Subculture The Meaning of Style 1st Edition. London: Routledge.
*Lull, J. (2000). Media, Communication, Culture: A Global Approach. Cambridge: Polity Press.
*Tekelioğlu, O. (2006). Pop Yazılar Varoştan Merkeze Yürüyen Halk Zevki. İstanbul: Telos Yayıncılık.
*Woodward, I. (2013). Understanding Material Culture. London: Sage Publications. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. |
4 |
2) |
Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
3 |
3) |
Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek. |
5 |
4) |
Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak. |
4 |
5) |
Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. |
4 |
6) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
5 |
7) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
4 |
8) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
3 |
9) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
3 |
10) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
4 |
11) |
Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. |
5 |
12) |
Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |
4 |