BESLENME VE DİYETETİK (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0309 Kariyerde İletişim ve İlişki Yönetimi Bahar 3 0 3 4
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Dersin Amacı: Kariyerde İletişim ve İlişki Yönetimi dersinin amacı, öğrencilere etkili iletişim becerileri kazandırmak ve profesyonel ilişkileri yönetme yeteneklerini geliştirmektir. Bu ders öğrencilere kariyer planlamada sözlü, yazılı ve beden dili iletişimini etkili bir şekilde kullanırken, iş hayatında çatışma çözümü, profesyonel ağlar oluşturma ve bu ağları etkin bir şekilde kullanmayı öğretmeyi amaçlamaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kariyer planlanı tasarlayabilecek
2) Kariyerde Öz-portre, Öz-empati, Öz- Farkındalık kavramlarını açıklayabilecek
3) CV, mülakat ve kişilik envanteri gibi kariyer enstrümanları geliştirebilecek
4) Kariyerde ilişki yönetimi kurabilecek.
5) İş hayatında yaşanan mobbing, bossing gibi sendromları ayırt edebilecek ve aktif iletişim ile bu sendromların sorunlarını çözebilecek.
6) Kariyerde ekip kurabilecek ve yönetebilecek.
7) İş hayatında performans gösterebilecek
8) Kariyer haritasını hazırlayabilecek
9) Öz-gelecek planlaması geliştirebilecek.

Dersin İçeriği

Ders, kariyer süreçlerindeki kavramları, çalışanların kariyer öncesi, iş başvurusu, değerlendirme ve çalışma süreci ile ilgili kavramları içermektedir. Bu süreçlerde yaşanabilecek olumlu ve olumsuz deneyimleri ve yönetme için gerekli yöntemler dersin konuları arasındadır. Kariyer gelişiminde etkili olan kişisel ve sosyal beceriler de derste incelenmektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kariyer kavramının tanımının yapılması ve kariyer planlamasına giriş.
2) Kariyerde Öz-portre nin çizilmesi & Öz empati & Öz- Farkındalık kavramlarının analiz edilerek, derinlemesine olarak incelenmesi.
3) "Kariyer enstrümanları ve izlenim yönetimi: - Kişilik envanteri - CV -Mülakat"
4) Kariyerde duygusal zekanın efektif kullanımı
5) Kariyerde Öz-liderlik, Öz-yonetim süreçleri
6) Kariyerde empati ve ilişki yonetimi
7) Kariyer sendromu kavramının açıklanması ve temel kariyer sendromlarının incelenmesi.
8) Ara Sınav
9) "Kariyerde Mobbing - Bossing ve diğer sendromlara nasıl karşı koyma yöntemleri. "
10) Kariyer duraklarının incelenmesi.
11) Kariyerde ekip kurma takım yönetme
12) Kariyerde performans yönetimi
13) Kariyer haritasının çizilmesi & Öz-gelecek
14) Kariyer haritasının çizilmesi & Öz-gelecek; final hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları: "Kariyer Sanatı Hakan Birol Kitapita Yayınevi 2019 Kariyer Rehberim: 20 Farklı Meslek İçin Örneklendirilmiş Sıradışı Bireysel Kariyer Planlaması Detay Yayıncılık 2020 Kariyer Yönetimi: İş Dünyasına Giriş Berat Çiçek Rehberi Nobel Yayınevi 2020 Kariyer Planlama ve Yönetimi: Meslek Adayları İçin Yol Rehberi Mehmet Mecek Nobel Yayınevi 2021 Kariyer Şövalyesi İlham Süheyl Aygül Alfa Yayınevi 2017 "
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 1 % 20
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 6 78
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 1 3 3
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 124

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. 4
2) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. 3
3) Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek. 5
4) Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak. 4
5) Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. 4
6) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 5
7) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 4
8) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. 3
9) Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 3
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 4
11) Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. 5
12) Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. 4