|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Çocuk Edebiyatının Tanımı Önemi ve Özellikleri
|
Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
2) |
Çocuk Edebiyatının Tarihçesi
|
Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
3) |
Çocuk Edebiyatı Türleri
|
Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
4) |
Çocuk Edebiyatı Türleri
|
Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
5) |
Çocuk Kitaplarının İç Yapı Özellikleri
|
Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
6) |
Çocuk Kitaplarının Dış Yapı Özellikleri |
Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
|
7) |
Çocuk Edebiyatının Çocuğun Gelişimine Katkıları
|
Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Gelişim Dönemlerine Uygun Kitap Seçimi
|
Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
10) |
Çocuk Edebiyatı Aile Okul |
Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
11) |
Etkileşimli Kitap Okuma
|
Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
12) |
Bebek ve Çocuk Kütüphaneleri
|
Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
13) |
Çocuğun Gelişimini Desteklemede Çocuk Edebiyatı Eserlerinden Yararlanma
|
Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
14) |
Yıl Sonu Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilmek, etik ilke ve kurallara ilişkin bilgi sahibi olmak |
|
2) |
Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek. |
|
3) |
Tipik gelişim gösteren çocukların gelişimlerini izleyebilmek ve gelişimlerini destekleyici etkinlik hazırlamak |
|
4) |
Çocuklarla etkili iletişim kurma ve ailelerin iletişim becerilerini güçlendirmeye ilişkin bilgi ve beceri sahibi olmak |
|
5) |
Drama, oyun ve müzik etkinliklerini planlamak ve uygulamak |
|
6) |
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanmak |
|
7) |
Özel gereksinimli çocukların gelişimlerini izleyebilmek, gelişimlerini desteklemeye yönelik etkinlikler planlamak ve uygulamak |
|
8) |
Çocukların ve ailelerin güvenli ve bilinçli medya kullanımına ilişkin bilgi ve eğitim becerilerine sahip olmak |
|
9) |
Okul öncesi eğitim kurumlarında gerçekleştirilen tüm etkinlikleri (Türkçe, müzik, drama, sanat, oyun, hareket, fen, matematik, gezi,araç ve materyal geliştirme) günlük, haftalık, aylık ve yıllık akış içerisinde planlamak ve yapmak |
|
10) |
Çocukların gelişimlerini desteklemek amacıyla kullanılan sanat dallarına (resim, edebiyat vb.) ilişkin bilgi ve uygulamaya dönük becerilere sahip olmak |
|
11) |
Çocuk beslenmesi alanında bilgi ve beceri sahibi olmak |
|
12) |
Çocuk sağlığı ve hastalıkları ve ilkyardım müdahalesi konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak |
|