ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CGL2019 Çocuk Edebiyatı Güz 2 0 2 3
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. AYŞEN YALIN
Dersin Amacı: Bu dersin amacı; çocuk edebiyatına ilişkin temel kavramlar, çocuk edebiyatının önemi ve çocuk gelişimine katkıları, türleri, yaşlara göre kitap seçimi, etkileşimli kitap okuma ile ilgili yeterlilikler kazandırmaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Çocuk edebiyatı ile ilgili temel kavramları tanımlar.
Çocuk edebiyatı eserlerini türlerine ve yaşlarına göre değerlendirir.
Farklı yaş düzeyleri için sunulmuş çocuk edebiyatı ürünlerinin çocuk üzerinde yaratacağı etkileri açıklar.

Dersin İçeriği

Ders kapsamında çocuk edebiyatına ilişkin temel kavramlar, çocuk edebiyatının önemi ve çocuk gelişimine katkıları, sahip olması gereken özellikler, türleri, yaşlara göre kitap seçimi, Türkiye ve Dünyadan örnekler, çocuk kütüphaneleri, etkileşimli kitap okuma konuları hakkında temel bilgiler verilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Çocuk Edebiyatının Tanımı Önemi ve Özellikleri Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
2) Çocuk Edebiyatının Tarihçesi Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
3) Çocuk Edebiyatı Türleri Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
4) Çocuk Edebiyatı Türleri Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
5) Çocuk Kitaplarının İç Yapı Özellikleri Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
6) Çocuk Kitaplarının Dış Yapı Özellikleri Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
7) Çocuk Edebiyatının Çocuğun Gelişimine Katkıları Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
8) Ara Sınav
9) Gelişim Dönemlerine Uygun Kitap Seçimi Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
10) Çocuk Edebiyatı Aile Okul Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
11) Etkileşimli Kitap Okuma Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
12) Bebek ve Çocuk Kütüphaneleri Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
13) Çocuğun Gelişimini Desteklemede Çocuk Edebiyatı Eserlerinden Yararlanma Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
14) Yıl Sonu Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları:
Diğer Kaynaklar: Kütüphanede bir gün "kütüphane etkinlikleri" / Mübeccel Gönen, Nihan Temiz, Sevgi Can Yavuz. (e-kitap). Oğuzkan,A.F.(2013).Çocuk Edebiyatı.Anı Yayınları, Ankara.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 1 % 20
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 30

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilmek, etik ilke ve kurallara ilişkin bilgi sahibi olmak
2) Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek.
3) Tipik gelişim gösteren çocukların gelişimlerini izleyebilmek ve gelişimlerini destekleyici etkinlik hazırlamak
4) Çocuklarla etkili iletişim kurma ve ailelerin iletişim becerilerini güçlendirmeye ilişkin bilgi ve beceri sahibi olmak
5) Drama, oyun ve müzik etkinliklerini planlamak ve uygulamak
6) Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanmak
7) Özel gereksinimli çocukların gelişimlerini izleyebilmek, gelişimlerini desteklemeye yönelik etkinlikler planlamak ve uygulamak
8) Çocukların ve ailelerin güvenli ve bilinçli medya kullanımına ilişkin bilgi ve eğitim becerilerine sahip olmak
9) Okul öncesi eğitim kurumlarında gerçekleştirilen tüm etkinlikleri (Türkçe, müzik, drama, sanat, oyun, hareket, fen, matematik, gezi,araç ve materyal geliştirme) günlük, haftalık, aylık ve yıllık akış içerisinde planlamak ve yapmak
10) Çocukların gelişimlerini desteklemek amacıyla kullanılan sanat dallarına (resim, edebiyat vb.) ilişkin bilgi ve uygulamaya dönük becerilere sahip olmak
11) Çocuk beslenmesi alanında bilgi ve beceri sahibi olmak
12) Çocuk sağlığı ve hastalıkları ve ilkyardım müdahalesi konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak