ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CGL2018 Çocuk ve Resim Güz
Bahar
2 0 2 2
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. AYŞEN YALIN
Dersin Amacı: Bu dersin amacı; 2-14 yaş arası çocukların zihinsel, fiziksel, ve ruhsal gelişimleri doğrultusunda yaşanacak resimsel gelişim evrelerini kavratarak çocuk resimleri inceleyebilme becerisi kazandırmaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi alan öğrenciler;
1. Çocuk resimlerine giriş ve temel kavramları tanımlayacak,
2. Sanatsal gelişim kuramlarını tanımlayacak,
3. Çocukların sanatsal gelişim evrelerini bilecek,
4. Çocukların sanatsal gelişim evrelerine göre resim incelemesi gerçekleştirebilecektir.

Dersin İçeriği

Ders, 2-14 yaş arası çocukların zihinsel, fiziksel, ve ruhsal gelişimleri doğrultusunda yaşanacak resimsel gelişim evrelerini kavratarak çocuk resimleri inceleyebilme becerisini kazandırmayı içermektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Çocuk resimlerine giriş ve temel kavramlar Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
2) Sanatsal gelişim kuramları Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
3) Çocuğun sanatsal gelişim evreleri Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
4) Karalama evresi ve örnek çocuk resimleri Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
5) Şema öncesi evresi ve örnek çocuk resimleri Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
6) Şematik evre ve örnek çocuk resimleri Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
7) Karalama ve Şema Öncesi Evre Çocuk Resimlerinin İncelenmesi Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
8) Ara Sınav
9) Gerçekçilik Evresi ve örnek çocuk resimleri Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
10) Çocuklarla Sanat Terapisi Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
11) Çocuk Resimlerinde Etik Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
12) Çocuk Çizimleri Değerlendirme Ölçekleri ve Testleri Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
13) Çocuk Resimlerinin İncelenmesi Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
14) Yıl Sonu Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları: Pembecioğlu, N.(2006). İletişim ve çocuk.Ankara. Nobel Yayın Dağıtım. Aral,N.,Bütün Ayhan,A.,Deniz,Ü.,Ahmetoğlu,E.,Can Yaşar,M., Ceylan,R., Durualp,E., Körükçü,Ö., Akşin,Y., Coşkun,L., Er,S., Gül,E., Karaca,N.H., Metin,Ş., Sağlam,M., Beyazıt,U., Aysu,B., Doğan,K., A.(2017).Çocuk ve İletişim. Ed.: N.Aral, Ankara. Vize Yayıncılık Cihangir, Z. (2004). Kişilerarası iletişimde dinleme becerisi. Ankara. Nobel Yayın Dağıtım Mc Whirter, J.ve Voltan-Acar, N. (2000). Ergen ve çocukla iletişim. Ankara.
Diğer Kaynaklar: Pembecioğlu, N.(2006). İletişim ve çocuk.Ankara. Nobel Yayın Dağıtım. Aral,N.,Bütün Ayhan,A.,Deniz,Ü.,Ahmetoğlu,E.,Can Yaşar,M., Ceylan,R., Durualp,E., Körükçü,Ö., Akşin,Y., Coşkun,L., Er,S., Gül,E., Karaca,N.H., Metin,Ş., Sağlam,M., Beyazıt,U., Aysu,B., Doğan,K., A.(2017).Çocuk ve İletişim. Ed.: N.Aral, Ankara. Vize Yayıncılık Cihangir, Z. (2004). Kişilerarası iletişimde dinleme becerisi. Ankara. Nobel Yayın Dağıtım Mc Whirter, J.ve Voltan-Acar, N. (2000). Ergen ve çocukla iletişim. Ankara.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 1 % 10
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 1 1 1
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 31

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilmek, etik ilke ve kurallara ilişkin bilgi sahibi olmak
2) Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek.
3) Tipik gelişim gösteren çocukların gelişimlerini izleyebilmek ve gelişimlerini destekleyici etkinlik hazırlamak
4) Çocuklarla etkili iletişim kurma ve ailelerin iletişim becerilerini güçlendirmeye ilişkin bilgi ve beceri sahibi olmak
5) Drama, oyun ve müzik etkinliklerini planlamak ve uygulamak
6) Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanmak
7) Özel gereksinimli çocukların gelişimlerini izleyebilmek, gelişimlerini desteklemeye yönelik etkinlikler planlamak ve uygulamak
8) Çocukların ve ailelerin güvenli ve bilinçli medya kullanımına ilişkin bilgi ve eğitim becerilerine sahip olmak
9) Okul öncesi eğitim kurumlarında gerçekleştirilen tüm etkinlikleri (Türkçe, müzik, drama, sanat, oyun, hareket, fen, matematik, gezi,araç ve materyal geliştirme) günlük, haftalık, aylık ve yıllık akış içerisinde planlamak ve yapmak
10) Çocukların gelişimlerini desteklemek amacıyla kullanılan sanat dallarına (resim, edebiyat vb.) ilişkin bilgi ve uygulamaya dönük becerilere sahip olmak
11) Çocuk beslenmesi alanında bilgi ve beceri sahibi olmak
12) Çocuk sağlığı ve hastalıkları ve ilkyardım müdahalesi konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak