ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CGL2018 | Çocuk ve Resim | Güz Bahar |
2 | 0 | 2 | 2 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. AYŞEN YALIN |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; 2-14 yaş arası çocukların zihinsel, fiziksel, ve ruhsal gelişimleri doğrultusunda yaşanacak resimsel gelişim evrelerini kavratarak çocuk resimleri inceleyebilme becerisi kazandırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi alan öğrenciler; 1. Çocuk resimlerine giriş ve temel kavramları tanımlayacak, 2. Sanatsal gelişim kuramlarını tanımlayacak, 3. Çocukların sanatsal gelişim evrelerini bilecek, 4. Çocukların sanatsal gelişim evrelerine göre resim incelemesi gerçekleştirebilecektir. |
Ders, 2-14 yaş arası çocukların zihinsel, fiziksel, ve ruhsal gelişimleri doğrultusunda yaşanacak resimsel gelişim evrelerini kavratarak çocuk resimleri inceleyebilme becerisini kazandırmayı içermektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Çocuk resimlerine giriş ve temel kavramlar | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
2) | Sanatsal gelişim kuramları | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
3) | Çocuğun sanatsal gelişim evreleri | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
4) | Karalama evresi ve örnek çocuk resimleri | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
5) | Şema öncesi evresi ve örnek çocuk resimleri | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
6) | Şematik evre ve örnek çocuk resimleri | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
7) | Karalama ve Şema Öncesi Evre Çocuk Resimlerinin İncelenmesi | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
8) | Ara Sınav | ||
9) | Gerçekçilik Evresi ve örnek çocuk resimleri | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
10) | Çocuklarla Sanat Terapisi | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
11) | Çocuk Resimlerinde Etik | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
12) | Çocuk Çizimleri Değerlendirme Ölçekleri ve Testleri | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
13) | Çocuk Resimlerinin İncelenmesi | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
14) | Yıl Sonu Sınavı |
Ders Notları: | Pembecioğlu, N.(2006). İletişim ve çocuk.Ankara. Nobel Yayın Dağıtım. Aral,N.,Bütün Ayhan,A.,Deniz,Ü.,Ahmetoğlu,E.,Can Yaşar,M., Ceylan,R., Durualp,E., Körükçü,Ö., Akşin,Y., Coşkun,L., Er,S., Gül,E., Karaca,N.H., Metin,Ş., Sağlam,M., Beyazıt,U., Aysu,B., Doğan,K., A.(2017).Çocuk ve İletişim. Ed.: N.Aral, Ankara. Vize Yayıncılık Cihangir, Z. (2004). Kişilerarası iletişimde dinleme becerisi. Ankara. Nobel Yayın Dağıtım Mc Whirter, J.ve Voltan-Acar, N. (2000). Ergen ve çocukla iletişim. Ankara. |
Diğer Kaynaklar: | Pembecioğlu, N.(2006). İletişim ve çocuk.Ankara. Nobel Yayın Dağıtım. Aral,N.,Bütün Ayhan,A.,Deniz,Ü.,Ahmetoğlu,E.,Can Yaşar,M., Ceylan,R., Durualp,E., Körükçü,Ö., Akşin,Y., Coşkun,L., Er,S., Gül,E., Karaca,N.H., Metin,Ş., Sağlam,M., Beyazıt,U., Aysu,B., Doğan,K., A.(2017).Çocuk ve İletişim. Ed.: N.Aral, Ankara. Vize Yayıncılık Cihangir, Z. (2004). Kişilerarası iletişimde dinleme becerisi. Ankara. Nobel Yayın Dağıtım Mc Whirter, J.ve Voltan-Acar, N. (2000). Ergen ve çocukla iletişim. Ankara. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 31 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilmek, etik ilke ve kurallara ilişkin bilgi sahibi olmak | |
2) | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek. | |
3) | Tipik gelişim gösteren çocukların gelişimlerini izleyebilmek ve gelişimlerini destekleyici etkinlik hazırlamak | |
4) | Çocuklarla etkili iletişim kurma ve ailelerin iletişim becerilerini güçlendirmeye ilişkin bilgi ve beceri sahibi olmak | |
5) | Drama, oyun ve müzik etkinliklerini planlamak ve uygulamak | |
6) | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanmak | |
7) | Özel gereksinimli çocukların gelişimlerini izleyebilmek, gelişimlerini desteklemeye yönelik etkinlikler planlamak ve uygulamak | |
8) | Çocukların ve ailelerin güvenli ve bilinçli medya kullanımına ilişkin bilgi ve eğitim becerilerine sahip olmak | |
9) | Okul öncesi eğitim kurumlarında gerçekleştirilen tüm etkinlikleri (Türkçe, müzik, drama, sanat, oyun, hareket, fen, matematik, gezi,araç ve materyal geliştirme) günlük, haftalık, aylık ve yıllık akış içerisinde planlamak ve yapmak | |
10) | Çocukların gelişimlerini desteklemek amacıyla kullanılan sanat dallarına (resim, edebiyat vb.) ilişkin bilgi ve uygulamaya dönük becerilere sahip olmak | |
11) | Çocuk beslenmesi alanında bilgi ve beceri sahibi olmak | |
12) | Çocuk sağlığı ve hastalıkları ve ilkyardım müdahalesi konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak |