MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CGL2017 | Çocuk ve Medya | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. AYŞEN YALIN |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, medyanın çocukların gelişimi üzerindeki etkilerini çok yönlü olarak incelemek, çocukların medya ile etkileşimlerini anlamak ve çocuklara yönelik medya içeriklerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmelerini sağlamaktır. Ayrıca, çocuklar için uygun medya kullanımı konusunda aileleri ve eğitimcileri bilinçlendirmeyi hedefler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Medyanın çocukların bilişsel, sosyal ve duygusal gelişimi üzerindeki etkilerini açıklar. Farklı medya türlerinin çocuk üzerindeki olumlu ve olumsuz etkilerini analiz eder. Çocuklara yönelik medya içeriklerini eleştirel bir bakışla değerlendirir. Medya okuryazarlığının çocuk gelişimindeki önemini açıklar. Ailelere ve eğitimcilere yönelik medya kullanımına dair rehberlik eder. Güvenli ve bilinçli medya kullanımına ilişkin stratejiler geliştirir. Medya türlerinde yapay zeka uygulamalarını değerlendirir. |
Ders kapsamında televizyon, dijital oyunlar, sosyal medya, mobil uygulamalar gibi medya araçlarının çocukların bilişsel, sosyal ve duygusal gelişimleri üzerindeki etkileri ele alınır. Medya okuryazarlığı, toplumsal cinsiyet rolleri, tüketim kültürü ve şiddet gibi içerikler eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirilir. Ayrıca yapay zeka destekli medya içerikleri ve algoritmaların çocuklara yönelik etkileri tartışılır. Ailelerin ve eğitimcilerin medya kullanımındaki rehberlik rolleri ile çocuk dostu, etik ve güvenli medya kullanımına yönelik stratejiler geliştirilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Medya kavramı, medya türleri ve çocuk gelişimiyle ilişkisi | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
2) | Çocukların medya ile etkileşiminde yaşa göre farklılıklar | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
3) | Çocukların medya ile etkileşiminde yaşa göre farklılıklar | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
4) | Medya Temsili ve Profesyonel Sorumluluk | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
5) | Çocukların Perspektifinden Temsile "İyi Pratik" Örnekleri | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
6) | Çocukları Koruma Politikaları | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
7) | Teknoloji Bağımlılığı | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
8) | Ara Sınav | ||
9) | Yapay Zeka ve Medya Uygulamaları | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
10) | Suça Sürüklenen Çocuklar Ve Medya | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
11) | Çocuklara Ses Vermek Ve Çocuk‐Merkezli Medya | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
12) | Çocuk ve Sosyal Medya | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
13) | Medya ve Aile Kullanımı | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
14) | Yıl Sonu Sınavı |
Ders Notları: | Güven, S. (2019). Çocuk ve Medya. Ankara: Pegem Akademi. Aslan, B. (Ed.) (2021). Medya Okuryazarlığı ve Çocuk. Nobel Yayınları. Çapa, Y. ve Tüzün, H. (2018). Çocukların Dijital Dünyası: Riskler ve Fırsatlar. Anı Yayıncılık. |
Diğer Kaynaklar: | Güven, S. (2019). Çocuk ve Medya. Ankara: Pegem Akademi. Aslan, B. (Ed.) (2021). Medya Okuryazarlığı ve Çocuk. Nobel Yayınları. Çapa, Y. ve Tüzün, H. (2018). Çocukların Dijital Dünyası: Riskler ve Fırsatlar. Anı Yayıncılık. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 30 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Eleştirel ve yaratıcı düşünmenin ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerle etkinlikler düzenleyebilme. | |
2) | Çalışma hayatı ve sosyal yaşam ile ilgili konularda bireysel ve takım çalışmaları yapabilme. | |
3) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | |
4) | Matematiksel bilgi birikimlerini teknolojide kullanabilme. | |
5) | Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme. | |
6) | Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Matematikte kullanabilme. | |
7) | Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. | |
8) | Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlayabilme ve çözümleri taşıyabilme, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceleme ve yorumlama. |