|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş |
|
2) |
Çalışma sosyolojisine genel bakış |
Grint, K. (2005). The Sociology of Work: An Introduction. Chapter 1.
Hodson, R., & Sullivan, T. A. (2012). The Social Organization of Work. Chapter 1.
|
3) |
İş ve çalışma kavramına tarihsel bakış |
Thompson, E. P. (1967). "Time, Work-Discipline, and Industrial Capitalism." Past & Present, 38, 56-97.
Marx, K. (1867). Capital. Volume 1, Chapter 10.
|
4) |
Emek piyasası ve istihdam ilişkileri |
Kalleberg, A. L. (2009). "Precarious Work, Insecure Workers." American Sociological Review, 74(1), 1-22.
Granovetter, M. (1973). "The Strength of Weak Ties." American Journal of Sociology, 78(6), 1360-1380.
|
5) |
Emek piyasası ve istihdam ilişkileri – Vaka analizi: Türkiye |
Yenilmez, F., & Esin, K. (Eds.). (2016). Handbook of research on unemployment and labor market sustainability in the era of globalization. IGI Global. |
6) |
Çalışma ve eşitsizlik |
Acker, J. (1990). "Hierarchies, Jobs, Bodies: A Theory of Gendered Organizations." Gender & Society, 4(2), 139-158.
Wilson, W. J. (1996). When Work Disappears: The World of the New Urban Poor. Chapter 2.
|
7) |
Teknoloji ve iş |
Braverman, H. (1974). Labor and Monopoly Capital: The Degradation of Work in the Twentieth Century. Chapter 4.
Autor, D. H. (2015). "Why Are There Still So Many Jobs? The History and Future of Workplace Automation." Journal of Economic Perspectives, 29(3), 3-30.
|
8) |
Küreselleşme ve iş |
Sassen, S. (1998). Globalization and Its Discontents. Chapter 3.
Burawoy, M. (1979). Manufacturing Consent: Changes in the Labor Process under Monopoly Capitalism. Chapter 6.
|
9) |
Çalışma ve aile |
Hochschild, A. R. (1989). The Second Shift: Working Families and the Revolution at Home. Chapter 1.
Gerson, K. (2010). The Unfinished Revolution: Coming of Age in a New Era of Gender, Work, and Family. Chapter 4. |
10) |
İş ve çalışmanın geleceği I |
Frey, C. B., & Osborne, M. A. (2017). "The Future of Employment: How Susceptible Are Jobs to Computerization?" Technological Forecasting and Social Change, 114, 254-280.
Srnicek, N., & Williams, A. (2015). Inventing the Future: Postcapitalism and a World Without Work. Chapter 2.
|
11) |
İş ve çalışmanın geleceği II |
Mindell, D. A., & Reynolds, E. (2023). The work of the future: Building better jobs in an age of intelligent machines. Mit Press. |
12) |
Sunumlar |
|
13) |
Sunumlar |
|
14) |
Genel değerlendirme |
Graeber, D. (2013). On the phenomenon of bullshit jobs: A work rant. Strike Magazine, 3(1), 5. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Klasik ve güncel başlıca sosyoloji perspektiflerini öğrenmek ve karşılaştırmak ve bunların hepsini sosyal durumların analizine uygulamak. |
|
2) |
Yerel ve küresel ölçekte, sosyolojik ve antropolojik bilginin kurulmasında temel metodolojik yaklaşımları belirlemek |
|
3) |
Sosyal bilimlerde istatistik alanında edinilmiş, teorik ve uygulamalı bilginin kullanılmasını sağlamak |
|
4) |
Sosyolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere ait temel bilginin alınması (psikoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim ve edebiyat ) ve bu bilgiyi sosyolojik sürecin analiz edilmesinde kullanabilmek |
|
5) |
Sosyolojik verilerin toplanmasında, yorumlanmasında ve yayınlanmasında bilimsel ve etik prensiplere ilişkin bilgi sahibi olmak, bu prensipleri uygulayabilmek; ve aynı zamanda bu verinin uzmanlar ve ilgili kişilerle etkili iletişim yetenekleri ile nasıl paylaşılacağı becerisini geliştirme. |
|
6) |
Kalitatif ve kantitatif analizler için, bilgisayar programlarını kullanarak sosyolojik bilgiyi analiz etme ve yayımlama yeteneği geliştirmek ve bu alandaki yeni gelişmeleri takip etme tutumu geliştirmek |
|
7) |
Kent ve kır sosyolojisi ve demografi, siyaset sosyolojisi, toplumsal cinsiyet sosyolojisi, beden sosyolojisi, görsel sosyoloji, iş sosyolojisi, din sosyolojisi, bilgi sosyolojisi ve suç sosyolojisi ile ilgili teorileri tanımlamak ve bu teoriler hakkında bilgi sahibi olmak |
|
8) |
Felsefi ve tarihi bakış açısına göre sosyolojinin bilimsel bir disiplin olarak nasıl konumlandığı bilgisine sahip olmak |
|
9) |
Türk toplumundaki sosyal konular üzerine farkındalık sahibi olmak, bu konulara eleştirel yaklaşabilmek ve Türk sosyologlarının çalışmaları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu bilgileri aktarabilmek |
|
10) |
Sosyal konular ve küresel sosyal süreçler üzerine farkındalık sahibi olmak ve sosyolojik analizleri kalkınma ve sosyal sorumluluk projelerine uygulamak. |
|
11) |
Bireysel veya takım üyesi olarak, sosyolojinin çeşitli alanları için araştırma sorusu belirleme, araştırma projesi üretme ve tamamlanmış yazılı rapor hazırlama kabiliyetine sahip olmak |
|