|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma - Ders planı (syllabus) hakkında görüş alışverişi - tüketici davranışına yakınsayan 1 tane örnek deney tasarımı |
|
2) |
Deney nedir? Deney tasarımıyla ilgili temel terimler ve bilgiler
|
|
3) |
Soru sormanın önemi, tüketici davranışlarını sorgulamak, sorgulayan ve yakınsayan yeni deney tasarımı örnekleri
|
|
4) |
Sizlerin deney tasarımları-1, SPSS'e değişken ve veri girişi
|
|
5) |
Sizlerin deney tasarımları-2, istatistiksel fark testlerine giriş
|
|
6) |
Sizlerin deney tasarımları-3, istatistiksel fark testleri ve raporlaştırılması
|
|
7) |
Sizlerin deney tasarımları-4, istatistiksel fark testleri ve raporlaştırılması
|
|
8) |
Sizlerin deney tasarımları-5, istatistiksel fark testleri ve raporlaştırılması
|
|
9) |
Sizlerin deney tasarımları-6, istatistiksel fark testleri ve raporlaştırılması
|
|
10) |
Sizlerin deney tasarımları-7, istatistiksel fark testleri ve raporlaştırılması
|
|
11) |
Sizlerin deney tasarımları-8, istatistiksel fark testleri ve raporlaştırılması
|
|
12) |
Sizlerin deney tasarımları-9, istatistiksel fark testleri ve raporlaştırılması
|
|
13) |
Sizlerin deney tasarımları-10, istatistiksel fark testleri ve raporlaştırılması
|
|
14) |
Dersin konularının bir tekrarı, yarıyıl sonu sınavı için yönlendirmeler.
|
|
Ders Notları: |
Ders Notları / Kitaplar:
•Dougles C. Montgomery, Design and Analysis of Experiments, International Student Version (tercihen: 9th Edition, Wiley, 2017)
Diğer Kaynaklar:
•Barbara G. Tabachnick, Linda S. Fidell, Using Multivariate Statistics, Pearson International Edition, Fifth Edition.
•Andy Field, Discovering Statistics using IBM SPSS Statistics
•Julie Pallant, SPSS Survival Manual: A Step by Step Guide to Data Analysis Using IBM Spss, 5 spi Edition, 2013." |
Diğer Kaynaklar: |
Course Notes / Textbooks:
•Dougles C. Montgomery, Design and Analysis of Experiments, International Student Version (Preferably: 9th Edition, Wiley, 2017)
References:
•Barbara G. Tabachnick, Linda S. Fidell, Using Multivariate Statistics, Pearson International Edition, Fifth Edition.
•Andy Field, Discovering Statistics using IBM SPSS Statistics
•Julie Pallant, SPSS Survival Manual: A Step by Step Guide to Data Analysis Using IBM Spss, 5 spi Edition, 2013. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek |
|
2) |
Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek
|
|
3) |
Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek
|
|
4) |
Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek |
|
5) |
Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek |
|
6) |
Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)
|
|
7) |
Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek
|
|
8) |
Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak
|
|
9) |
Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek
|
|
10) |
Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek
|
|
11) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”)
|
|
12) |
Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek |
|
13) |
Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek
|
|