MÜZİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MSC3724 | Max/Msp’yle Ses Programlama | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi LAÇİN ŞAHİN |
Dersin Amacı: | Popüler bir multimedya grafik programlama dili olan Max/Msp programının temellerini aktararak katılımcılara kendi sentezleme ve ses işleme program/enstrümanlarını oluşturmaları için bir genel çerçeve sunmak. Bu doğrultuda Max yazılımını kullanarak dersin işitsel sinyal işleme pratiklerine bir giriş sunması amaçlanır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Max/Msp yazılımının temel kavramlarını anlayarak kendi ses işleme projelerini geliştirebilecek birikime sahip olurlar. 2) Elektronik ses üretiminde dijital sinyal işleme kavramları ve pratiklerine dair bilgi edinirler. 3) Konuların tarihsel ve kültürel bağlamlarını araştırarak müzik teknolojisi dağarcıklarını geliştirirler. 4) Ürettikleri projeler yardımıyla kendilerine has ses tasarımı ve etkileşim değerlerini düşünmeye başlarlar. 5) Algoritmik besteleme pratikleri ve rastgelelik konusuna uygulamalı bir giriş yapmış olurlar. 6) Ses programlama ses analizinden ayrı düşünelemeyeceğinden işitsel ekolojiye olan farkındalıkları artar. |
Bu dersin öğretim yöntemi anlatım, deney, bireysel çalışma, proje hazırlama ve uygulamadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Max/Msp yazılımın kültürel tarihi. Max Matthews. Kaynaklar ve Max arayüzüne giriş. | ||
2) | Data tipleri, mesaj önceliği, kısayollar, MIDI programlama. | ||
3) | Dizici (sequencer) paradigmaları, olasılıksal dizici, en çok kullanılan Max objeleri. | ||
4) | Proje 1: Adım dizici. | ||
5) | Msp’ye giriş. Max ve Msp objelerinin farkı. Temel objeler ve kavramlar. | ||
6) | Eksiltici ve FM sentezleme. Ses hafızası, ses dosyası geri çalımı ve wavetable paradigmaları. Geciktirme ve tekrar efektleri. | ||
7) | Ara Sınav | ||
8) | Max ve Msp. Modülasyon sinyalleri. Audio ve data arasındaki fark, optimizasyon. | ||
9) | Polifoni, proje yönetimi, bpatcher ile yeniden kullanabilir sinyal işleyiciler tasarlama. | ||
10) | Proje 2: Max’de bireysel bir modüler paradigma oluşturulması. | ||
11) | MC (multichannel) objelerinin kullanımı. | ||
12) | Karmaşık modülatör sinyalleri. | ||
13) | Örnekler ve workshop. | ||
14) | Final |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 2 | 24 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 8 | 6 | 48 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 76 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ana dalına bağlı olarak müzik alanında icra bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme. | |
2) | Müzik alanına içkin olan disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. Alt-disiplinleri bir arada değerlendirebilme. | |
3) | Müzik alanında yetkin teknik bilgilerini özgünleştirebilme. | |
4) | Müzik alanında hakim olan evrensel ölçütleri takip edebilme becerisi kazanma ve uluslararası platformlarda yer alabilecek donanıma sahip olma. | |
5) | Müzik alanındaki teorik ve pratik birikimini sanat teorisi ve estetik alanlarındaki kavramsal ve soyut düşünme becerileri ile birlikte değerlendirebilme. | |
6) | Eser üretimi ve icrasının gerektirdiği çalışma sürecini tasarlayabilme ve zaman yönetimi yapabilme becerisini kazanma. | |
7) | Müzik tarihine hakim olarak, kendi ana dalı ve diğer disiplinler arasındaki tarihsel ve toplumsal ilişkiler hakkındaki farkındalığı arttırma | |
8) | Sanatsal eleştirinin eser ile ilgili soyutlama becerilerini kazanma ve bunu kendi pratikleri üzerinde değerlendirebilme. | |
9) | Yaratıcı düşüncenin müzik alanındaki karşılıklarını bulma ve geliştirme hakkında tecrübe sahibi olma. | |
10) | Konser ve konsept etkinlikler gibi farklı alanlarda projeler yapabilme, bunun organizasyonu ve pratiği ile ilgilenebilme. Öncesi ve sonrasındaki gereklerini yerine getirebilme. |