İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BA4112 | Entegre Pazarlama İletişimi | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi GÜLBERK GÜLTEKİN SALMAN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi KAZIM SELÇUK TUZCUOĞLU Dr. Öğr. Üyesi GÜLBERK GÜLTEKİN SALMAN |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencileri temel reklamlama kavramları hakkında bilgilendirmektir. Pazarlama içinde ve daha genel olarak, yönetim işlevi dahilinde reklama incelenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Pazarlama iletişimine, işlevine ve pazarlama aracı olarak görülmesine ilişkin daha iyi bir değerlendirme geliştirir 2. Entegre pazarlama iletişimlerini ve kanallarını tanır ve bunlara değer verir 3. IMC programlarının tasarlanmasında ihtiyaç duyulan becerileri geliştirir 4. İletişim programlarını başarıyla değerlendirebilir |
Başlangıç noktası olarak tüketici, pazar bölümlendirme kavramıyla birlikte hedef pazarlama ve konumlandırma üzerinde çalışılacaktır. Bu kavramlar reklamcılık yönetimi ile ilgili olacaktır. Daha sonra, reklamveren, reklam ajansları ve ünlü reklam üçgeni olarak medya yakından incelenecektir. Sonunda, kopya oluşturma yöntemini ve kelimeler ile görseller arasındaki ilişkiyi kapsayan reklamcılık sürecinin oluşturulması ele alınacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş | ||
2) | Clow & Baack: Bölüm 1: Entegre Pazarlama İletişimi | ||
3) | Clow & Baack: Bölüm 2: Kurumsal İmaj ve Marka Yönetimi | ||
4) | Clow & Baack: Bölüm 3: Alıcı Davranışı | ||
5) | Clow & Baack: Bölüm 4 IMC planlama Süreci | ||
6) | Clow & Baack: Bölüm 5 Reklam Kampanyası Yönetimi | ||
7) | Revizyon | ||
8) | Clow & Baack: Bölüm 6 Reklam tasarımı | ||
9) | Clow & Baack: Bölüm 7 Geleneksel Medya Kanalları | ||
10) | Clow ve Baack: Bölüm 11&12&13 Doğrudan, halkla ilişkiler ve satış promosyonları | ||
11) | Clow & Baack: Bölüm 8 Dijital Pazarlama | ||
12) | Clow & Baack: Bölüm 10 Alternatif pazarlama | ||
13) | Dönem Projesi Sunumları | ||
14) | Dönem Projesi Sunumları ve İncelemesi |
Ders Notları: | Books: Clow, K. E.& Baack D. (2018). Integrated advertising, promotion, and marketing communications. Pearson Education Advertising and Promotion: An Integrated Marketing Communications Perspective” by George E. Belch and Michael A. Belch, EighthEdition, McGraw-Hill Irwin. |
Diğer Kaynaklar: | Hocanın notları |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 1 | % 25 |
Projeler | 1 | % 25 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 35 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 65 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Proje | 1 | 2 | 2 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 145 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek |