DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP1377 Profesyonel Hayata Geçiş Bahar 3 0 3 4
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Dersin Amacı: Öğrencilere, lisans eğitimi sonrası iş yaşamına hazırlamak, 21. yüzyıl iş dünyası yetkinliklerini kazandırmak

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Profesyonel bir çalışma ortamının aktörlerini tanır ve çalışma ortamında kendisini konumlandırabilir.
2. Farklı jenerasyonların birarada yer aldığı çalışma ortamlarında iletişim sürecini yönetebilir.
3. İş başvurusu sürecinde dikkat etmesi gereken noktaları bilir, etkili bir özgeçmiş hazırlayabilir.
4. Öz lider bir birey olmanın kişinin kendisine ve çalışma arkadaşlarına katacağı değeri bilir.
5. Çatışma ortamlarında nasıl davranacağını ve ne yapması gerektiğini bilir.
6. Yaratıcı düşünme tekniklerini iş süreçlerinde kullanır.
7. Sürdürülebilirlik maddelerini bilir ve hayatına uygular
8. 21. yüzyıl iş dünyası yetkinliklerini bilir.

Dersin İçeriği

Ders, mezuniyet sonrası işe başvuru sürecinden başlayarak, iş ortamında başarılı olmak için gerekli yetkinlikleri, 21. Yüzyıl becerileri çerçevesi ilişkili şekilde bütünsel bir bakış açısıyla sunar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma, Dersin Önemi, Dersten Beklentiler
2) Yeni İşte İlk Adımlar, Çalışma Ortamı, İş Yaşamının Aktörleri
3) Özgeçmiş ve Niyet Mektubu Hazırlama
4) Geçen Yüzyıldan Yarına Bakış
5) Öz Liderlik
6) Yeni Nesil İletişim
7) Belirsizlikle Mücadele ve Stres Yönetimi Çatışma Yönetimi
8) Ara Sınav Haftası
9) Yaratıcı Düşünme Teknikleri
10) Etkili Sunum Tasarlama Teknikleri
11) Kişisel Marka Yönetimi
12) İşveren Markası Deneyimi
13) Bireysel Birikim Yönetimi
14) Sürdürülebilirlik

Kaynaklar

Ders Notları: "Endüstri 4.0, eğitim 4.0, liderlik 4.0, toplum 5.0 / Aydoğan Durmuş, 2019 Çalışanlar Arası İletişim/Selver Yıldız Bağdoğan, 2018"
Diğer Kaynaklar: Önce İnsan Önce İletişim/Erol Yılmaz, 2018

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar 4 % 20
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 2 24
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 4 10 40
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 107

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. 4
2) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. 4
3) Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. 4
4) Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. 4
5) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 4
6) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 4
7) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. 3
8) Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 3
9) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 3
10) Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. 3
11) Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. 3