BESLENME VE DİYETETİK (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1214 | Kentlerin Gelişimi ve Kent Politikaları | Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersin Amacı: | Bu ders kentlerin oluşumunu, bu süreçte doğan kent problamlerini ve kentlerin bu problemlerle başa çıkmak için ürettiği politikalari incelemektedir. Dersin ilk bölümü kent kavramı, gerekliliği ve kent çeşitlerinin incelenmesine ayrılmıştır. Dersin ikinci bölümünde kentsel probemler ve bu problemlerin çözümü için uygulanan poltikalar incelenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1)Kentlerin oluşumu ile ilgili tarihsel süreç ile ilgili bilgi sahibi olacaklardır 2)Kent problemleri ile ilgili bilgi sahibi olacaklardır 3)Çeşitli kentsel politika önerileri ile igili bilgi sahibi olacaklar 4)Temel maliyet-fayda analizini öğrenecekler 5)Politika önerisi oluşturma süreci ile ilgili temel kavramarı öğrenecekler 6)Farklı yönetim modellerini öğrenecekler 7)Verimlilik kavramını anlayacaklardır |
Dersin ilk bölümü kent kavramı, gerekliliği ve kent çeşitlerinin incelenmesine ayrılmıştır. Dersin ikinci bölümünde kentsel probemler ve bu problemlerin çözümü için uygulanan poltikalar incelenecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş – Şehirler neden var? | ||
2) | Şehirlerin oluşumu ve fonksiyonu | ||
3) | Şehir çeşitleri: Tek Merkezli, Çok merkezli vb | ||
4) | Yer seçimi | ||
5) | Kentsel alanda yönetim | ||
6) | Pazar Alanı kavramı | ||
7) | Kentsel Problem: Kentsel Büyüme ve Konut | ||
8) | Ara Sınav Haftası | ||
9) | Kentsel Problem: Ulaşım | ||
10) | Kentsel Problem: Eğitim | ||
11) | Kentsel Problem: Suç | ||
12) | Kentsel Problem: Yoksulluk | ||
13) | Teknoloji ve Kentler | ||
14) | Şehirlerin Geleceği |
Ders Notları: | Lecture notes and readings |
Diğer Kaynaklar: | O'sullivan, Arthur. Urban economics. Vol. 3. Chicago: Irwin, 1996. Edwards, Mary E. Regional and urban economics and economic development: Theory and methods. Routledge, 2017. Cheshire, Paul C., and Dennis G. Hay. Urban Problems in Western Europe: an economic analysis. Routledge, 2017. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 15 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 3 | % 45 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 4 | 52 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 10 | 30 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 123 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. | 4 |
2) | Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. | 3 |
3) | Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek. | 5 |
4) | Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak. | 4 |
5) | Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. | 4 |
6) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 5 |
7) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
8) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 3 |
9) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 3 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 4 |
11) | Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. | 5 |
12) | Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. | 4 |