İŞLETME (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISL5102 | İnsan Kaynakları Yönetimi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 7 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TUĞCAN DEMİR |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. FAİK TUNÇ BOZBURA Dr. İBRAHİM AYHAN TON Dr. Öğr. Üyesi NESRİN GÜLÜM Prof. Dr. CANAN ÇETİN Dr. Öğr. Üyesi GÜL SELİN ERBEN Dr. Öğr. Üyesi EBRU BEYZA BAYARÇELİK Dr. Öğr. Üyesi FULYA TAŞEL Öğ.Gör. NEZİR YALÇINKAYA Doç. Dr. HATİCE NECLA KELEŞ Doç. Dr. HAKKI AKTAŞ Dr. Öğr. Üyesi BURCU ÖZGE ÖZASLAN ÇALIŞKAN Dr. BURÇAK VATANSEVER DURMAZ Prof. Dr. SAİT GÜRBÜZ |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, insan kaynakları yönetiminin örgütlerin amaçlarına ulaşmada ki stratejik öneminin öğrenciler tarafından kavranmamsını sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Bu dersi tamamlayan öğrenci, ileri insan kaynakları yönetimi tekniklerini kavrar II. Bu dersi tamamlayan öğrenci, Türk İş Kanunu ve İşçi Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili yasal dökumanları yorumlar III. Bu dersi tamamlayan öğrenci, insan kaynakları yönetimine ilişkin en son gelişmeler ve uygulamalar hakkında yorum yapar. |
İnsan Kaynakları kavramı; İKY ve Planlamasının Alt çalışma Alanları İnsan Kaynağının Geliştirilmesi örgüt, yönetim ve örgütte insan öğesi; İnsan kaynaklarının yönetimi; Personel yönetiminden insan kaynaklarının yönetimine geçiş; Personel yönetimi ve İnsan Yönetimi arasındaki farklar İnsan Kaynakları Yönetiminin sorunları İnsan Kaynakları Yönetiminin işlevleri İnsan Gücü Planlaması; Seçme ve Yerleştirme Eğitim ve Geliştirme Ödeme ve iş değerleme; Kariyer Geliştirme; Performans Değerlendirme Türkiye’de insan kaynaklarının yönetimi Türkiye’de personel yönetimi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş | kitap | |
2) | İş Analizi- Iş Dizaynı | kitap | |
3) | İnsan Kaynakları Yönetimi Planlaması | kitap | |
4) | İnsan Kaynakları Yönetimi Temin ve Seçimi | kitap | |
5) | Eğitim ve Geliştirme | kitap | |
6) | Performans Değerlendirme | kitap | |
7) | Ara Sınav | . | |
8) | Kariyer Geliştirme | kitap | |
9) | İş Değerleme | kitap | |
10) | Ücret Yönetimi | kitap | |
11) | İş Güvenliği | kitap | |
12) | İşgören Sağlığı | kitap | |
13) | İşgören ve İşveren İlişkileri | kitap | |
14) | Disiplin ve Ayırma | kitap | |
15) | Final Sınavı | . |
Ders Notları: | İ.Ü. İşletme Fakültesi (2010). İnsan Kaynakları Yönetimi. 5. Baskı, Beta Yayınları. Tüzüner, L. (2011). İnsan Kaynakları Yönetiminde Ölçme ve Değerlendirme. 1. Bası, Beta Yayınları. |
Diğer Kaynaklar: | Human Resource Management (2011, 12th edition), by Gary Dessler, Prentice Hall. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 10 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | 13 | 39 | |
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 78 | |
Sunum / Seminer | 1 | 2 | |
Proje | |||
Ödevler | 11 | 33 | |
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 1 | 3 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 1 | 3 | |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyinde alınan işletme bilgilerinin yüksek lisans ile genişletilmesi, | |
2) | İşletme alanı ile ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak ve bilgi ve becerilerini değerlendirmek, | |
3) | İşletme alanında uzmanlık düzeyinde kazanılan bilgi ve becerilerin teorik ve pratik alanda kullanılması, | |
4) | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak işletme alanında uzmanlık gerektiren sorunların analizi, | |
5) | Problem çözme ve sonuçlarının değerlendirilmesi, çözüm yolları geliştirilmesi, bağımsız işletme alanında bir sorun değerlendirilmesi, | |
6) | İşletme alanında öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirmek, | |
7) | Eleştirel bakış açısıyla işletme alanı ile ilgili bilgileri değerlendirmek, | |
8) | Yazılı, sözlü ve görsel sunumlar aracılığıyla alanında ve dışındaki gruplara işletme alanında bireysel çalışmalar sunmak ve son gelişmeleri sistematik olarak sunmak, | |
9) | Eleştirel bir bakış açısıyla toplumsal ilişkiler ve normları incelendiğinde etkili ilişkileri, ekip çalışması uygulanarak risk ve işletmecilik alanında değişimi yönetmek, ve bu sosyal ilişkilerin sürdürülmesi yeteneğine sahip eğitim liderleri geliştirmek, | |
10) | İşletme ve yönetim alanlarında sorunlarını çözmek için strateji, politika ve uygulama planları geliştirmek ve kalite süreçlerine göre sonuçları değerlendirmek, |