|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
"Kökenler;
1. 19.Yüzyılda gelişen Afro Amerikan Müziği
İlahiler, Work Songlar vs.
Blues ve Ragtime; blue notes ve senkopasyon
2. Sub-Sahara Afrika müzikal ve dans gelenekleri
3. On Dokuzuncu Yüzyıl Avrupa Müziği
Enstrumantasyon, Form ve Armoni"
|
|
2) |
Caz Nedir?
Cazın temel unsurları nelerdir?
1. Ritm; Senkopasyon
2. Blue notes
3. Doğaçlama
4. Armoni
5. Form
|
|
3) |
Ragtime ve Erken Caz New Orleans Dixieland
|
|
4) |
Büyük Göç Nedir? Büyük göçe sebep olan siyasi ve ekonomik faktörler nelerdir. Büyük göçün caz müziğinin gelişimine olan etkisi nelerdir?
|
|
5) |
Kükreyen 20ler ve Caz Çağı
ABD ve Avrupa’daki ekonomik kalkınma ve siyasi ekonomik liberaleşmenin müziğe ve sanata etkisi. -Modernizm
-otomobil sanayı, havacılık film endüstrisi, ve elektrikli makinleerin üretiminin sosyo kültürel hayata etkisi
-Sosyal değişim içerisinde kadınların rolü
|
|
6) |
Chicago Tarzı;
-19.yüzyıl Chicago’daki müzikal gelenekler, sanatsal mekanlar
-Büyük Göç dalgasıyla gelen siyahi müzisyenler; Louis Armstrong, Sydney Bechet, Jelly Roll Morton, Earl Hines, King Oliver, New Orleans Rhythm Kings
|
|
7) |
Harlem Rönesans Nedir?
Kökenleri
W. E. B. Du Bois, Alain Locke
Yeni Zenci Hareketi
1. Büyük Göçün Etkileri
2. African Amerikan kültürünün özgürlükçü ifadesi
3. Temel Organizasyonlar
4. The National Association for the Advancement of Colored People (NAACP)
5. The National Urban League |
|
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Swing Dönemi;
1930–1945.*
Big Band Çağı Enstrümantasyon
Önde gelen Bigband ve müzisyenler;
Jimmie Lunceford
Fletcher Henderson
Artie Shaw
Benny Goodman
Tromboncular;
Kid Ory, Jack Teagarden, J.C. Higginbotham ve Tommy Dorsey, Bill Harris
Trompetçiler
Rol Elridge |
|
10) |
Swing Dönemi Saksofoncuları;
Lester Young, Coleman Hawkins, Jhonny Hodges,
Ben Webster, Don Byas, Benny Carter
Hayatları, Müzikleri Dinleme ve Analiz
|
|
11) |
Swing Dönemi Piyanistler;
Art Tatum, Teddy Wilson, Nat King Cole, Fats Waller, Errol Garner, Milt Buckner. Hayatları, Müzikleri Dinleme ve Analiz
|
|
12) |
Swing Dönemi Gitaristleri;
Nazi Almanyası ve Django Reinhardt. Belgesel Film Django
Charlie Christian. Caz gitardaki öncü rolü
Swing dönemi caz müziğinde cinsiyet ve kadın müzisyenler; İlk Kadın Orkestra Şefi; Marry Lou Williams and the Clouds of Joy
|
|
13) |
Count Basie ve Duke Ellington Orkestraları, eserleri ve Afro Amerikan Kültürüne Katkıları
|
|
14) |
Bebop Dönemi; Bebop dönemi ve müziğinin temel özellikleri, swing döneminden ayrıştığı nokatalar neler
Dizzy Gillespie, Thelonious Monk ve Charlie Parker |
|
Ders Notları: |
1. Martin, Henry and Waters Keith. (2009). The Essential Jazz, First 100 years. Schirmer Cengage Learning Boston; USA
2. Gioa, Ted. (1998). The History of Jazz. Oxford University Press; USA
3. Gitler, Ira. (1985). An Oral History of Transition in Jazz in the 1940s. Oxford University Press. NewYork; USA
4. Stokes Royal. (1991). The Jazz Scene. An Informal Oral History from New Orleans to 1990. Oxford University Press; Oxford University Press. NewYork; USA.
5. Lopes Paul. (2002). The Rise of a Jazz Art World. Cambridge University Press. Cambridge; UK.
6. Martinelli, Francesco. (2018). The History of European Jazz. The Music, Musicians and Audience in Context (Hardback)Equinox Publishing Ltd.
7. Franck Bergerot. (2004). Tarih Boyunca Caz. Dost kitapevi.
8. Joachim E. Berendt. (2019). Caz Kitabı. Ayrıntı Yayınları.
9. EBOOK *Blues People, The Negro Experience in White America And The Music
That Developed From It by LeRoi Jones,1963 (edition – 1999), Harper
Perennial. ISBN-10: 068818474X ISBN-13: 978-0688184742
http://solomon.bltc.alexanderstreet.com/cgibin/asp/philo/bltc/documentidx.pl?sourceid=S7672
10. EBOOK: Subversive Sounds: Race and the Birth of Jazz in New
Orleans. Charles B. Hersch, 2007. University of Chicago Press. ISBN:
9780226328690
http://site.ebrary.com/lib/yale/docDetail.action?docID=10265903
PDF Books/ Articles:
11. Gavin, James (2001). Homophobia in Jazz. Jazz Times. (pdf)
12. Ostransky, Leroy (1978). Jazz City, The Impact of Our Cities on the
Development of Jazz. Prentice-Hall, ISBN 0-13-509372-4
Jazz City[2].pdf
13. Tucker, Sherrie (2000). Swing Shift: ""All-Girl"" Bands of the 1940s.”Durham,
NC: Duke University Press, 2000. (pdf) (excerpts)
14. Tucker, Sherrie (2008). When Did Jazz Go Straight: a queer question for jazz
studies. Critical Studies in Improvisation / Études critiques en improvisation,
Vol. 4, No 2 (2008). (pdf)
15. Wilson, Amy Leigh (2003). A Unifying Anthem or Path to Degradation?: The
Jazz Influence in American Property Law. Alabama Law Review. Vol.
55:2:425 (pdf) |
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ana dalına bağlı olarak müzik alanında icra bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme. |
2 |
2) |
Müzik alanına içkin olan disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. Alt-disiplinleri bir arada değerlendirebilme. |
5 |
3) |
Müzik alanında yetkin teknik bilgilerini özgünleştirebilme. |
1 |
4) |
Müzik alanında hakim olan evrensel ölçütleri takip edebilme becerisi kazanma ve uluslararası platformlarda yer alabilecek donanıma sahip olma. |
5 |
5) |
Müzik alanındaki teorik ve pratik birikimini sanat teorisi ve estetik alanlarındaki kavramsal ve soyut düşünme becerileri ile birlikte değerlendirebilme. |
4 |
6) |
Eser üretimi ve icrasının gerektirdiği çalışma sürecini tasarlayabilme ve zaman yönetimi yapabilme becerisini kazanma. |
2 |
7) |
Müzik tarihine hakim olarak, kendi ana dalı ve diğer disiplinler arasındaki tarihsel ve toplumsal ilişkiler hakkındaki farkındalığı arttırma |
5 |
8) |
Sanatsal eleştirinin eser ile ilgili soyutlama becerilerini kazanma ve bunu kendi pratikleri üzerinde değerlendirebilme. |
3 |
9) |
Yaratıcı düşüncenin müzik alanındaki karşılıklarını bulma ve geliştirme hakkında tecrübe sahibi olma. |
2 |
10) |
Konser ve konsept etkinlikler gibi farklı alanlarda projeler yapabilme, bunun organizasyonu ve pratiği ile ilgilenebilme. Öncesi ve sonrasındaki gereklerini yerine getirebilme. |
1 |