İLERİ OYUNCULUK (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IOY5974 | Uygulamalı Tiyatro ve Dramaturji | Bahar | 0 | 0 | 3 | 7 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BÜLENT SEZGİN |
Dersin Amacı: | Uygulamalı tiyatro tiyatronun sosyal değişim amacıyla toplum sorunlarına dikkat çekmek amacıyla katılımcı odaklı farklı projelerde kullanılmasıdır. Teatral formların geleneksel tiyatro alanı dışında kullanılması uygulamalı tiyatronun konusudur. Uygulamalı tiyatro öğrencilerin sosyal ve iş yaşamında 21 yüzyıl becerilerini geliştirmek adına oldukça faydalıdır. Uygulamalı dramaturji, güncel yaratıcı endüstriler alanında teorik dramaturji prensiplerini öğrenerek edinilen bilgileri pratikte kullanma sürecidir. Dramatik bir metnin sahneye aktarılmasında çağdaş dramaturgi yöntemlerinin incelenmesi ile elde edilecek yorumlama neticesinde, sahneleme sürecinin göstergeleri belirlenecek olup teknik ve teorik bilginin uygulanması hedeflenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Tiyatro projeleri hazırlarken uygulamalı dramaturjinin aşamalarını tanımlar 2) Oyunculuk ve reji çalışmasında uygulamalı dramaturji süreçlerini gerekçelendirir. 3) Uygulamalı tiyatro çalışmalarının perspektiflerini analiz eder. 4) Uygulamalı tiyatro özgün proje içeriği oluşturmayı keşfeder. |
Bu dersin öğretim yöntemleri anlatım, okuma, işbirliğine dayalı öğrenme, drama, grup çalışması, tartışma ve bireysel çalışma şeklindedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Tanışma ve ders içeriği hakkında bilgilendirme | Ders İzlencesinin İncelenmesi Dersten beklentiler Tiyatro grup uyumu egzersizleri | |
2) | Uygulamalı Tiyatronun Temel Kavramlarına Giriş | Makale tartışılması Tiyatro grup uyumu egzersizleri | |
3) | Eğitimde Tiyatro Yöntembilim Kavramları | Makale tartışılması Tiyatro grup uyumu egzersizleri | |
4) | Uygulamalı Tiyatroda pedagoji-makale tartışılması | Dorothy Heatcote Uzman Mantosu Atöly | |
5) | Boal ve Forum tiyatro tartışma | Augusto Boal Forum Tiyatro Atölye | |
6) | Boal ve Forum tiyatro tartışma | Augusto Boal Forum Tiyatro Atölye | |
7) | Uygulamalı Dramaturji kavramlar | ||
8) | Ara sınav | ||
9) | Oyuncu, yönetmen ve dramaturg | Uygulamalı dramaturjinin kullanılmasında kullanılan yöntem ve araçlar | |
10) | Uygulamalı Dramaturji yöntemleri | ||
11) | Konstantin Stanislavski'nin Fiziksel Eylemler Yöntemi ile Uygulamalı Dramaturji Çalışması | Uygulamalı dramaturji ve çalışması | |
12) | Epik Diyalektik Tiyatronun Dramaturji Araçları | Uygulamalı dramaturji çalışması | |
13) | Metinden Sahneye Uygulamalı Dramaturji Proje Tasarımı | Seçilen metinler üzerinde çalışma | |
14) | Metinden Sahneye Uygulamalı Dramaturji Proje Tasarımı | Seçilen metinler üzerinde çalışma |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: | Pelister, G. (2023). Uygulamalı Tiyatro ile Yeni Bir Toplum Hayali. Conservatorium, 10(1), 95-110. Research in Drama Education: The Journal of Applied Theatre and Performance Articles Boal, A., & McBride, C. A. (2014). Theatre of the Oppressed. In The improvisation studies reader (pp. 79-86). Routledge. İpşiroğlu, Z. (2012). EĞİTİMDE TİYATRO VE EZİLENLERİN TİYATROSU. Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Bölümü Dergisi, (3). |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 6 | 60 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 33 | 33 |
Toplam İş Yükü | 165 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |