MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BA4440 Nicel Pazarlama Araştırmaları Güz 3 0 3 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ELİF OKAN
Dersin Amacı: Bu ders, nicel pazarlama araştırma yöntemlerine dair kapsamlı bir genel bakış sunar. Öğrenciler, pazarlama kararlarını bilgilendirmek için çalışmalar tasarlamayı, veri toplamayı ve analiz etmeyi ve sonuçları yorumlamayı öğreneceklerdir. Pratik uygulama, istatistiksel yazılım ve gerçek dünya vaka çalışmalarına vurgu yapılacaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersin sonunda şunları yapabileceksiniz:

1. Pazarlamada nicel araştırmanın rolünü anlamak.
2. Etkili araştırma çalışmaları tasarlamak.
3. Verileri analiz etmek için istatistiksel araçları kullanmak.
4. Araştırma bulgularını yorumlayıp sunmak.
5. Veriye dayalı pazarlama kararları almak.

Dersin İçeriği

Dersin öğretim yöntemleri Örnek Olay İnceleme, Teknoloji Destekli Öğrenme, Okuma, Tartışma, Bireysel Çalışma, Anlatım şeklindedir.
Nical Araştırma Yöntemleri dersi, pazarlama kararlarına yönelik veri odaklı analizlerin temellerini öğretmeyi amaçlar. Bu derste, anket tasarımı, veri toplama yöntemleri, örnekleme teknikleri ve hipotez testleri gibi temel kavramlar ele alınır. Ayrıca, öğrenciler regresyon analizi, faktör analizi ve korelasyon gibi istatistiksel yöntemleri kullanarak pazarlama problemlerini çözme becerisi kazanır. Ders kapsamında, SPSS ve benzeri yazılımlarla veri analizi yapılarak, öğrencilere pratik deneyimler sunulur. Bu sayede öğrenciler, gerçek dünyadaki pazarlama araştırmalarını planlama, yürütme ve yorumlama yetkinliği kazanırlar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Pazarlama Araştırmasına Giriş ● Pazarlama araştırmasına genel bakış ● Araştırma türleri: nitel ve nicel ● Araştırmada etik hususlar
2) Araştırma Tasarımı ● Araştırma sorunlarını ve hedeflerini tanımlama ● Araştırma tasarımı türleri: keşifsel, betimleyici ve nedensel
3) Veri Toplama Yöntemleri ● Birincil ve ikincil veriler ● Anketler, deneyler ve gözlemsel yöntemler ● Örnekleme teknikleri ve örneklem büyüklüğünün belirlenmesi
4) Ölçüm ve Ölçeklendirme ● Ölçek türleri: nominal, ordinal, aralıklı (interval), oranlı (ratio) ● Anket tasarımı ilkeleri ● Ölçümde geçerlilik ve güvenilirlik
5) Veri Analizi: Betimsel İstatistikler ● Betimsel istatistiklere giriş ● Merkezi eğilim ve dağılım ölçüleri ● Veri görselleştirme teknikleri Çıkarımsal İstatistikler ● Çıkarımsal istatistiklere giriş ● Hipotez testleri ve güven aralıkları ● p-değerleri ve istatistiksel anlamlılık Ödev Numara 1
6) Regresyon Analizi ● Basit doğrusal regresyon ● Çoklu regresyon analizi ● Regresyon modellerinin varsayımları Varyans Analizi (ANOVA) ● Tek yönlü ANOVA ● Post-hoc testleri ● Pazarlama araştırmalarında uygulamalar Ödev Numara 2
7) İleri Düzey İstatistiksel Teknikler ● Faktör analizi ● Kümeleme analizi ● Konjoint analizi Ödev Numara 3
8) Vize
9) Veri Yorumlama ve Raporlama ● Sonuçlar nasıl yorumlanır ● Araştırma raporları yazma ● Bulguları etkili bir şekilde sunma Ödev Numara 4
10) Pazarlamada Pratik Uygulamalar ● Çeşitli endüstrilerden vaka çalışmaları ● Pazarlama stratejisini bilgilendirmek için araştırmanın kullanılması Öğrenci sunumları çalışması
11) Örneklerle dönem tekrarı Öğrenci sunumları çalışması
12) Örneklerle dönem tekrarı Öğrenci sunumları çalışması
13) Öğrenci Sunumu
14) Öğrenci Sunumu

Kaynaklar

Ders Notları: Course Resources ● Access to statistical software (e.g., SPSS, R, or Python). ● Online resources and databases for marketing research. ● Franses, P. H., & Paap, R. (2001). Quantitative models in marketing research. Cambridge University Press. ● Shogren, J. F., & Lusk, J. (2007). Experimental auctions: methods and applications in economic and marketing research.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 4 % 30
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 2 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 7 91
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 4 3 12
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 146

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Eleştirel ve yaratıcı düşünmenin ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerle etkinlikler düzenleyebilme.
2) Çalışma hayatı ve sosyal yaşam ile ilgili konularda bireysel ve takım çalışmaları yapabilme.
3) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
4) Matematiksel bilgi birikimlerini teknolojide kullanabilme.
5) Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme.
6) Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Matematikte kullanabilme.
7) Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme.
8) Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlayabilme ve çözümleri taşıyabilme, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceleme ve yorumlama.