MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PRL4541 Spor İletişimi Güz 3 0 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrenciler sporda çeşitli pazarlama iletişimi araçlarının rolünü öğreneceklerdir. Spor medyasının nasıl işlediğini anlayacak; başta dünyada en çok takip edilen futbol sporu olmak üzere farklı spor dallarında iletişimin işleyişi hakkında bilgi sahibi olacaklardır. Öğrenciler dersler, ödevler ve konuk konuşmacılar aracılığıyla spor iletişimi kavramlarını analiz etmeyi ve uygulamayı öğreneceklerdir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu ders kapsamında öğrenciler spor iletişimini farklı açılardan öğreneceklerdir. Ders süresince sporda stratejik iletişim yönetimi, etkinlik yönetimi, kriz yönetimi ve iletişimi, medya yönetimi ve etik konuları tartışılacaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında öğrenciler spor iletişimini farklı açılardan öğreneceklerdir. Ders süresince sporda stratejik iletişim yönetimi, etkinlik yönetimi, kriz yönetimi ve iletişimi, medya yönetimi ve etik konuları tartışılacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş- Dersin amacı, beklentileri ve sağlayacağı katkılar
2) Spor iletişimine giriş. İletişim sürecini spora uyarlamak: Kaynak, alıcı ve mesaj
3) Sporda stratejik iletişim: Konu ve risk yönetimi, kurumsal itibar, paydaş yönetimi
4) Spor iletişiminde geleneksel ve dijital medya
5) Konuk: Türkiye'de futbol iletişimi ve konuları
6) Konuk: Spor iletişiminde sponsorluk
7) Konuk: Kadın futboluna iletişimsel bir bakış
8) Sporda etkinlik yönetimi ve iletişimi: Büyük kutlamalar, maçlar, basın konferansları vb.
9) Spor iletişiminde etik konular
10) Sporda krizler ve iletişim
11) Örnek olaylar ve projeler
12) Proje sunumları
13) Proje sunumları
14) Döneme genel bir bakış

Kaynaklar

Ders Notları:
Diğer Kaynaklar: Favorito, J. (2020). Sports Publicity: A Practical Approach. Routledge.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 1 % 20
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 6 78
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 1 3 3
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 4 4
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 133

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı