MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PRL4539 | Halkla İlişkiler ve Aktivizm | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ELİF ENGİN |
Dersin Amacı: | Bu dersi tamamlayan öğrenciler, halkla ilişkiler, sosyal değişim ve aktivizm konularında temel bilgilere sahip olacaklardır. Halkla ilişkilerin topluma katkısı, aktivist halkla ilişkiler stratejilerinin kullanımı, halkla ilişkilerin toplumsal değişmedeki rolü öğrenciler tarafından öğrenilecektir. Bu dersin temel amacı, öğrencileri aktivizm ve toplumsal değişim hakkında hem yerel hem de küresel bir bakış açısıyla donatmak ve bu konularda halkla ilişkilerin rolünü açıklamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. halkla ilişkilerin ne olduğunu tanımlayabilecektir; 2. Aktivizm ve toplumsal değişimin tarihini açıklayabilecektir; 3. Kâr amacı gütmeyen kuruluşları ve aktivist grupları tanıyabilme; 4. Aktivist hareketlerde PR'ın rolünü açıklayabilecektir; 5. aktivist kampanyalarının iletişim stratejilerini analiz edebilecektir; 6. Toplumsal sorunları açıklayabilecektir; 7. Küreselleşme ve toplumsal değişime dayalı aktivist iletişim stratejilerini analiz edebilecektir; 8. Halkla ilişkiler stratejilerini açıklayabilecektir; |
Halkla İlişkiler tanımı ve kapsamı, halkla ilişkilerin tarihçesi, halkla ilişkiler stratejileri, aktivizm ve toplumsal değişimin tarihçesi, aktivizmin kuruluşlara etkisi, slaktivizm, aktivizm temelli kurumsal krizler, medya ve yeni medyanın aktizimde rolü, aktivist stratejiler, kurumsal aktivizm |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Derse giriş | ||
2) | Halkla ilişkilerin tanımı, kapsamı ve tarihçesi | ||
3) | Halkla İlişkiler stratejileri | ||
4) | Toplumsal hareketlerin ve aktivizmin tarihçesi | ||
5) | Aktivist grupların ve aktivist stratejilerin oluşması | ||
6) | Medya ve yeni medyanın aktivizmde rolü | ||
7) | Slaktivizm | ||
8) | Ara sınav | ||
9) | Kurumsal sosyal sorumluluk ve kurumsal aktivizm | ||
10) | Kurumsal aktivizm, çalışan aktivizmi ve hissedar iletişimi | ||
11) | Kurumsal, çalışan ve hissedar aktivizmine örnek olaylar | ||
12) | Aktivist hareketler temelli kurumsal krizler | ||
13) | Performatif aktivizm- Sanat ve aktivizm | ||
14) | Dönemin genel bakışı ve final sınavı için önemli konular |
Ders Notları: | 1. Demetrious, Kristin. Public relations, activism, and social change: Speaking up. Routledge, 2013. 2. Dutta, Mohan J. Communicating Social Change: Structure, Culture, and Agency, 2011. 3. John D. H. Downing Radical Media: Rebellious Communication and Social Movements, 2000. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Demetrious, Kristin. Public relations, activism, and social change: Speaking up. Routledge, 2013. 2. Dutta, Mohan J. Communicating Social Change: Structure, Culture, and Agency, 2011. 3. John D. H. Downing Radical Media: Rebellious Communication and Social Movements, 2000. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 20 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 13 | 39 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 78 | |
Sunum / Seminer | |||
Proje | |||
Ödevler | 3 | 3 | |
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 2 | 4 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 2 | 6 | |
Toplam İş Yükü | 130 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |