|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş |
|
2) |
Halkla ilişkilerin tanımı, kapsamı ve tarihçesi |
|
3) |
Halkla İlişkiler stratejileri |
|
4) |
Toplumsal hareketlerin ve aktivizmin tarihçesi |
|
5) |
Aktivist grupların ve aktivist stratejilerin oluşması |
|
6) |
Medya ve yeni medyanın aktivizmde rolü |
|
7) |
Slaktivizm |
|
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Kurumsal sosyal sorumluluk ve kurumsal aktivizm |
|
10) |
Kurumsal aktivizm, çalışan aktivizmi ve hissedar iletişimi |
|
11) |
Kurumsal, çalışan ve hissedar aktivizmine örnek olaylar |
|
12) |
Aktivist hareketler temelli kurumsal krizler |
|
13) |
Performatif aktivizm- Sanat ve aktivizm |
|
14) |
Dönemin genel bakışı ve final sınavı için önemli konular |
|
Ders Notları: |
1. Demetrious, Kristin. Public relations, activism, and social change: Speaking up. Routledge, 2013.
2. Dutta, Mohan J. Communicating Social Change: Structure, Culture, and Agency, 2011.
3. John D. H. Downing Radical Media: Rebellious Communication and Social Movements, 2000. |
Diğer Kaynaklar: |
1. Demetrious, Kristin. Public relations, activism, and social change: Speaking up. Routledge, 2013.
2. Dutta, Mohan J. Communicating Social Change: Structure, Culture, and Agency, 2011.
3. John D. H. Downing Radical Media: Rebellious Communication and Social Movements, 2000. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. |
|
2) |
Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. |
|
3) |
Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. |
|
4) |
Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek |
|
5) |
İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. |
|
6) |
Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. |
|
7) |
İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. |
|
8) |
İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. |
|
9) |
Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|
10) |
Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. |
|
11) |
Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
12) |
Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. |
|
13) |
Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
14) |
Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. |
|