MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PRL4537 | Sürdürülebilirlik için Stratejik İletişim | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Arş.Gör. NİLÜFER GEYSİ |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrenciler kapsamlı bir sürdürülebilirlik bilgisi edinerek sürdürülebilirlik konusunda çeşitli mecralar aracılığıyla ve stratejik olarak iletişim yapmak için gerekli altyapıyı kazanacaklardır. Böylece öğrencilerin bireysel, kurumsal ve toplumsal ölçekte dönüşümü başarmak için gerekli olan farkındalığı, bilgi ve becerileri kazanması amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Sürdürülebilirlik kavramını tanımlayabilecek, 2. Sürdürülebilirlik konusunu etik, sosyolojik ve psikolojik açılardan ele alabilecek, 3. Sürdürülebilirlikle ilgili yaklaşımları tartışabilecek, 4. Sürdürülebilirlik iletişiminde yeni yaklaşımları kavrayabilecek, 5. Sürdürülebilirlik iletişimi araçlarını öğrenebilecek: görseller, hikaye anlatıcılığı, oyunlar, filmler, etkinlikler, reklamlar, savunuculuk, yeni medya 6. Sürdürülebilirlik iletişimi konusunda örnek vaka analizleri yapabilecek, 7. Çevre aktivizmi konusunda bilgi sahibi olabilecektir. |
Bu ders kapsamında öğrenciler sürdürülebilirlik konusunu farklı açılardan öğreneceklerdir. Etkin bir sürdürülebilirlik iletişimi için gerekli olan teori ve yaklaşımları tartışılarak iletişimin farklı alanlarında nasıl uygulanabileceği üerinde durulacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Dersin tanıtılması, temel kavramlara giriş | ||
2) | Sürdürülebilirlik kavramına giriş, sürdürülebilirliğin üç temel boyutu, tarihsel süreç, sürdürülebilir kalkınma, BM 17 SKA | ||
3) | SKA'nın uygulanmasında şirketlerin, sivil toplum kuruluşlarının ve devlet kurumlarının rolü | ||
4) | Halkla ilişkiler ve stratejik iletişimin sürdürülebilir kalkınmadaki rolü | ||
5) | KSS, sürdürülebilirlik, ESG, refah ve yeşil aklama | ||
6) | Sürdürülebilirlik iletişiminin teorik altyapısı | ||
7) | Sürdürülebilirlik ve stratejik iletişim yönetimi: kurumsal kimlik ve kültür | ||
8) | Sürdürülebilirlik ve stratejik iletişim: ilişki yönetimi | ||
9) | Dijital medya ve sürdürülebilirlik iletişimi | ||
10) | Sürdürülebilirlik ve aktivizm | ||
11) | Reklam sektörü, etkinlikler, festivaller ve sürdürülebilirlik: Örnek vaka çalışmaları | ||
12) | Oyunlar ve oyunlaştırma: Sürdürülebilirlik iletişimi için yeni araçlar | ||
13) | Örnek vaka çalışmaları | ||
14) | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Notları: | Godeman, J. & Michelsen, G. (2011). Sustainability Communication: Interdisciplinary perspectives and theoretical foundations. Springer. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 6 | 78 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 126 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |