MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PRL4537 Sürdürülebilirlik için Stratejik İletişim Güz 3 0 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Arş.Gör. NİLÜFER GEYSİ
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrenciler kapsamlı bir sürdürülebilirlik bilgisi edinerek sürdürülebilirlik konusunda çeşitli mecralar aracılığıyla ve stratejik olarak iletişim yapmak için gerekli altyapıyı kazanacaklardır. Böylece öğrencilerin bireysel, kurumsal ve toplumsal ölçekte dönüşümü başarmak için gerekli olan farkındalığı, bilgi ve becerileri kazanması amaçlanmaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Sürdürülebilirlik kavramını tanımlayabilecek,
2. Sürdürülebilirlik konusunu etik, sosyolojik ve psikolojik açılardan ele alabilecek,
3. Sürdürülebilirlikle ilgili yaklaşımları tartışabilecek,
4. Sürdürülebilirlik iletişiminde yeni yaklaşımları kavrayabilecek,
5. Sürdürülebilirlik iletişimi araçlarını öğrenebilecek: görseller, hikaye anlatıcılığı, oyunlar, filmler, etkinlikler, reklamlar, savunuculuk, yeni medya
6. Sürdürülebilirlik iletişimi konusunda örnek vaka analizleri yapabilecek,
7. Çevre aktivizmi konusunda bilgi sahibi olabilecektir.

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında öğrenciler sürdürülebilirlik konusunu farklı açılardan öğreneceklerdir. Etkin bir sürdürülebilirlik iletişimi için gerekli olan teori ve yaklaşımları tartışılarak iletişimin farklı alanlarında nasıl uygulanabileceği üerinde durulacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtılması, temel kavramlara giriş
2) Sürdürülebilirlik kavramına giriş, sürdürülebilirliğin üç temel boyutu, tarihsel süreç, sürdürülebilir kalkınma, BM 17 SKA
3) SKA'nın uygulanmasında şirketlerin, sivil toplum kuruluşlarının ve devlet kurumlarının rolü
4) Halkla ilişkiler ve stratejik iletişimin sürdürülebilir kalkınmadaki rolü
5) KSS, sürdürülebilirlik, ESG, refah ve yeşil aklama
6) Sürdürülebilirlik iletişiminin teorik altyapısı
7) Sürdürülebilirlik ve stratejik iletişim yönetimi: kurumsal kimlik ve kültür
8) Sürdürülebilirlik ve stratejik iletişim: ilişki yönetimi
9) Dijital medya ve sürdürülebilirlik iletişimi
10) Sürdürülebilirlik ve aktivizm
11) Reklam sektörü, etkinlikler, festivaller ve sürdürülebilirlik: Örnek vaka çalışmaları
12) Oyunlar ve oyunlaştırma: Sürdürülebilirlik iletişimi için yeni araçlar
13) Örnek vaka çalışmaları
14) Dönemin gözden geçirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları: Godeman, J. & Michelsen, G. (2011). Sustainability Communication: Interdisciplinary perspectives and theoretical foundations. Springer.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Ara Juri % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 6 78
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı