SÜRDÜRÜLEBİLİR GIDA SİSTEMLERİ (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CNG4249 Lifelong Development and Career Güz 3 0 0 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ÖZLEM KARAIRMAK TEKDURMAZ
Dersin Amacı: Bu derste öğrencilere bireylerin gelişim görevleri hakkında bilgi verilerek, gelişimin temel kavramları üzerinde durulacaktır. Ayrıca öğrencilerin gelişim özellikleri ve görevlerine uygun olarak kariyer gelişim sürecinde karşılaşabilecekleri durumların üstesinden gelmelerini ve 21. yy becerilerini kazanmalarını destekleyecek RPD müdahale programlarının nasıl hazırlanacağının öğretilmesi planlanmaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Kendi meslek seçimleriniz ve kararlarınıza ilişkin farkındalığınız artacak, böylelikle danışanınızla daha kolay empati kurar hale gelebileceksiniz;
Bireylerin yaşlara göre gelişim özellikleri ve görevlerini açıklayabilecek;
21. yy yaşam becerilerini açıklayabilecek;
Kariyerle ilgili temel kavramları tanımlayabilecek;
Okul öncesi dönemden başlayarak üniversiteden mezun olana kadar kariyer gelişimi özelliklerini açıklayabilecek;
Yetişkinlik dönemi kariyer gelişimi özelliklerini açıklayabilecek;
Kariyer gelişim ihtiyaçlarına yönelik programların hazırlık aşamasındaki basamaklarını açıklayabilecek;
Öğrencilerin kariyer bilgilendirmesi ve kariyer danışmanlığı yardımı almasında okulun rolünü açıklayabileceksiniz.

Dersin İçeriği

Gelişim Görevleri (Gelişimin temel kavramları- olgunlaşma- büyüme), 21. yy Yaşam Becerileri ,Maslow’un İhtiyaçlar hiyerarşisindeki değişimler, Kariyerle ilgili temel kavramlar, Kariyer gelişim kuramları açısından yaşam kariyeri gelişimi, Çocukluk dönemi kariyer gelişimi, Ergenlik dönemi kariyer gelişimi, Beliren yetişkinlik dönemi kariyer gelişimi, Yetişkinlik dönemi kariyer gelişimi, Yetişkin eğitimi, Özel gereksinimli bireylerde kariyer gelişim, Kariyer gelişimde karşılaşılan zorlukları atlatmada okul psikolojik danışmanlarının görevleri, Kariyer gelişim ihtiyaçlarına yönelik programların geliştirilmesi aşamaları, Nadide Hayat” filmi değerlendirmeleri, Öğrenciler tarafından hazırlanan Yaşam Kariyeri Gelişimi Programları aşamaları, Öğrenciler tarafından hazırlanan Yaşam Kariyeri Gelişimi Programları

Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Vaka Çalışması
-Teknoloji Destekli Öğrenme
-Okuma
-Simülasyon
-Bireysel Çalışma
-İşbirliğine Dayalı Öğrenme



Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oryantasyon *Tanışma *İzlence anlatımı *Derse ve döneme ilişkin beklentiler
2) *Gelişim Görevleri (Gelişimin temel kavramları- olgunlaşma- büyüme) *Sunum 1 *Soru cevap *Örnek olay
3) *21. yy Yaşam Becerileri *Maslow’un İhtiyaçlar hiyerarşisindeki değişimler *Sunum 2 *Soru cevap *Örnek olay
4) *Kariyerle ilgili temel kavramlar *Kariyer gelişim kuramları açısından yaşam kariyeri gelişimi *Sunum 3 *Soru cevap *Örnek olay
5) *Çocukluk dönemi kariyer gelişimi Grup çalışması ile hazırlanan öğrenci sunumu *Beyin fırtınası
6) *Ergenlik dönemi kariyer gelişimi Grup çalışması ile hazırlanan öğrenci sunumu *Beyin fırtınası *Soru cevap *Örnek olay
7) *Beliren yetişkinlik dönemi kariyer gelişimi Grup çalışması ile hazırlanan öğrenci sunumu *Beyin fırtınası *Soru cevap *Örnek olay
8) *Yetişkinlik dönemi kariyer gelişimi *Yetişkin eğitimi Grup çalışması ile hazırlanan öğrenci sunumu *Beyin fırtınası *Soru cevap *Örnek olay
9) *Özel gereksinimli bireylerde kariyer gelişimi Grup çalışması ile hazırlanan öğrenci sunumu *Beyin fırtınası *Soru cevap *Örnek olay
10) *Kariyer gelişimde karşılaşılan zorlukları atlatmada okul psikolojik danışmanlarının görevleri *Sunum 4 *Beyin fırtınası *Soru cevap
11) *Kariyer gelişim ihtiyaçlarına yönelik programların geliştirilmesi aşamaları Sunum 5 *Beyin fırtınası *Soru cevap
12) “Nadide Hayat” filmi değerlendirmeleri Öğrenci sunumları *Soru cevap
13) *Öğrenciler tarafından hazırlanan Yaşam Kariyeri Gelişimi Programları aşamaları *Öğrenci sunumları * Soru cevap
14) *Öğrenciler tarafından hazırlanan Yaşam Kariyeri Gelişimi Programları *Genel değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları:
Diğer Kaynaklar: Niles, S. G. Ve Harris-Bowlbey, J. (2013). 21. Yüzyılda kariyer gelişimi müdahaleleri. (Career Development Interventions In The 21st Century, 4. B.), Fidan Korkut Owen (Çev. Ed.), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık Yeşilyaprak, B. (2020). Mesleki Rehberlik ve Kariyer Danışmanlığı: Kuramdan Uygulamaya, Gözden Geçirilmiş 12. Baskı, Pegem Akademi Yayıncılık Siyez D. M. & Mutlu Çaykuş, T. (2020) Yaşam Boyu Kariyer Gelişimi. Pegem Akademi Yayıncılık Okunması tavsiye edilen kaynaklar Bacanlı, F. ve Aslan, A. M. (2020) “Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Lisans Programı Öğrencilerinin Bu Programı Tercih Nedenlerinin incelenmesi” Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, Vol.16, sayı 28.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 3 % 30
Sunum 1 % 25
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 1 3 3
Proje 0 0 0
Ödevler 3 20 60
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı