SÜRDÜRÜLEBİLİR GIDA SİSTEMLERİ (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CNG4249 | Lifelong Development and Career | Güz | 3 | 0 | 0 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ÖZLEM KARAIRMAK TEKDURMAZ |
Dersin Amacı: | Bu derste öğrencilere bireylerin gelişim görevleri hakkında bilgi verilerek, gelişimin temel kavramları üzerinde durulacaktır. Ayrıca öğrencilerin gelişim özellikleri ve görevlerine uygun olarak kariyer gelişim sürecinde karşılaşabilecekleri durumların üstesinden gelmelerini ve 21. yy becerilerini kazanmalarını destekleyecek RPD müdahale programlarının nasıl hazırlanacağının öğretilmesi planlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Kendi meslek seçimleriniz ve kararlarınıza ilişkin farkındalığınız artacak, böylelikle danışanınızla daha kolay empati kurar hale gelebileceksiniz; Bireylerin yaşlara göre gelişim özellikleri ve görevlerini açıklayabilecek; 21. yy yaşam becerilerini açıklayabilecek; Kariyerle ilgili temel kavramları tanımlayabilecek; Okul öncesi dönemden başlayarak üniversiteden mezun olana kadar kariyer gelişimi özelliklerini açıklayabilecek; Yetişkinlik dönemi kariyer gelişimi özelliklerini açıklayabilecek; Kariyer gelişim ihtiyaçlarına yönelik programların hazırlık aşamasındaki basamaklarını açıklayabilecek; Öğrencilerin kariyer bilgilendirmesi ve kariyer danışmanlığı yardımı almasında okulun rolünü açıklayabileceksiniz. |
Gelişim Görevleri (Gelişimin temel kavramları- olgunlaşma- büyüme), 21. yy Yaşam Becerileri ,Maslow’un İhtiyaçlar hiyerarşisindeki değişimler, Kariyerle ilgili temel kavramlar, Kariyer gelişim kuramları açısından yaşam kariyeri gelişimi, Çocukluk dönemi kariyer gelişimi, Ergenlik dönemi kariyer gelişimi, Beliren yetişkinlik dönemi kariyer gelişimi, Yetişkinlik dönemi kariyer gelişimi, Yetişkin eğitimi, Özel gereksinimli bireylerde kariyer gelişim, Kariyer gelişimde karşılaşılan zorlukları atlatmada okul psikolojik danışmanlarının görevleri, Kariyer gelişim ihtiyaçlarına yönelik programların geliştirilmesi aşamaları, Nadide Hayat” filmi değerlendirmeleri, Öğrenciler tarafından hazırlanan Yaşam Kariyeri Gelişimi Programları aşamaları, Öğrenciler tarafından hazırlanan Yaşam Kariyeri Gelişimi Programları Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Vaka Çalışması -Teknoloji Destekli Öğrenme -Okuma -Simülasyon -Bireysel Çalışma -İşbirliğine Dayalı Öğrenme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Oryantasyon | *Tanışma *İzlence anlatımı *Derse ve döneme ilişkin beklentiler | |
2) | *Gelişim Görevleri (Gelişimin temel kavramları- olgunlaşma- büyüme) | *Sunum 1 *Soru cevap *Örnek olay | |
3) | *21. yy Yaşam Becerileri *Maslow’un İhtiyaçlar hiyerarşisindeki değişimler | *Sunum 2 *Soru cevap *Örnek olay | |
4) | *Kariyerle ilgili temel kavramlar *Kariyer gelişim kuramları açısından yaşam kariyeri gelişimi | *Sunum 3 *Soru cevap *Örnek olay | |
5) | *Çocukluk dönemi kariyer gelişimi | Grup çalışması ile hazırlanan öğrenci sunumu *Beyin fırtınası | |
6) | *Ergenlik dönemi kariyer gelişimi | Grup çalışması ile hazırlanan öğrenci sunumu *Beyin fırtınası *Soru cevap *Örnek olay | |
7) | *Beliren yetişkinlik dönemi kariyer gelişimi | Grup çalışması ile hazırlanan öğrenci sunumu *Beyin fırtınası *Soru cevap *Örnek olay | |
8) | *Yetişkinlik dönemi kariyer gelişimi *Yetişkin eğitimi | Grup çalışması ile hazırlanan öğrenci sunumu *Beyin fırtınası *Soru cevap *Örnek olay | |
9) | *Özel gereksinimli bireylerde kariyer gelişimi | Grup çalışması ile hazırlanan öğrenci sunumu *Beyin fırtınası *Soru cevap *Örnek olay | |
10) | *Kariyer gelişimde karşılaşılan zorlukları atlatmada okul psikolojik danışmanlarının görevleri | *Sunum 4 *Beyin fırtınası *Soru cevap | |
11) | *Kariyer gelişim ihtiyaçlarına yönelik programların geliştirilmesi aşamaları | Sunum 5 *Beyin fırtınası *Soru cevap | |
12) | “Nadide Hayat” filmi değerlendirmeleri | Öğrenci sunumları *Soru cevap | |
13) | *Öğrenciler tarafından hazırlanan Yaşam Kariyeri Gelişimi Programları aşamaları | *Öğrenci sunumları * Soru cevap | |
14) | *Öğrenciler tarafından hazırlanan Yaşam Kariyeri Gelişimi Programları *Genel değerlendirme |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: | Niles, S. G. Ve Harris-Bowlbey, J. (2013). 21. Yüzyılda kariyer gelişimi müdahaleleri. (Career Development Interventions In The 21st Century, 4. B.), Fidan Korkut Owen (Çev. Ed.), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık Yeşilyaprak, B. (2020). Mesleki Rehberlik ve Kariyer Danışmanlığı: Kuramdan Uygulamaya, Gözden Geçirilmiş 12. Baskı, Pegem Akademi Yayıncılık Siyez D. M. & Mutlu Çaykuş, T. (2020) Yaşam Boyu Kariyer Gelişimi. Pegem Akademi Yayıncılık Okunması tavsiye edilen kaynaklar Bacanlı, F. ve Aslan, A. M. (2020) “Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Lisans Programı Öğrencilerinin Bu Programı Tercih Nedenlerinin incelenmesi” Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, Vol.16, sayı 28. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 3 | % 30 |
Sunum | 1 | % 25 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 3 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 20 | 60 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |