ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GAD2032 Oyun Üretim Stüdyosu Güz 2 2 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi GÜVEN ÇATAK
Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilerin uygulamalı bir oyun tasarlamalarını ve geliştirmelerini beklemektedir. Dersler danışmanlarla yapılan geri bildirim toplantılarına dayalı olacaktır. Öğrenciler ders süresince 3 jüriye katılmak zorunda kalacaklardır. Ders, çok ihtiyaç duyulan oyun üretim hattı deneyimini sağlamayı amaçlamaktadır. Bu yüzden, katılımcıların ders için bir oyun ve bir takım önermeleri beklenmektedir. Aynıo zamanda takımlar oluşturmaları ve hedefledikleri oyunu üretmek için kendilerine özel roller atamaları beklenmektedir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersin başarıyla tamamlayan öğrenciler;
1) Kendi projelerini geliştirmeyi öğrenecek;
2) Gruplar halinde çalışarak takım çalışmasını öğrenerek proe geliştirme becerisi elde edecek;
3) Tek kişilik çalışmalara da imkan sağlanarak öz disiplin ve koordinasyon becerileri gelişecek;
4) Oyun üretim aşamalarını deneyimleyecek;

Dersin İçeriği

Dersler jüri ve danışmanlarla yapılan geri bildirim toplantılarına dayanmaktadır. Üretim aşamasındaki süreçler, iteratif geliştirme ve derecelendirme açısından önem taşıyacaktır. Öğrencilerin üretim aşamalarını takip ederek ortaya bir oyun koymaları amaçlanmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş
2) Bağımsız Çalışmaların Oluşturulması
3) Ön-Prodüksiyon I Proje konseptlerinin oluşturulup, prototipler ile danışman görüşmeleri Okuma, Sunum
5) Jüri 1 / Proje Sunumları Sunum
6) Bağımsız Çalışmaların Oluşturulması Okuma, Sunum
8) Ön-Prodüksiyon II Proje konseptlerinin oluşturulup, prototipler ile danışman görüşmeleri Okuma, Sunum
10) Jüri 2 / Sürdürülen proje sunumları Sunum
11) Bağımsız Çalışmaların Oluşturulması Okuma, Sunum
12) Sektör Profesyonelleri ile Seminer IV Seminer
13) Dokümantasyon, Proje dosyası ve oyun detaylarının tamamlanması Okuma, Sunum
14) Jüri 3 / Final Projesi Sunum

Kaynaklar

Ders Notları: Level Up! The Guide to Great Video Game Design. Scott Rogers, 2014 Bethke, E. (2003). Game development and production. Wordware Publishing, Inc..
Diğer Kaynaklar: Hansen, D. 2016. Game On!: Video Game History from Pong and Pac-Man to Mario, Minecraft, and More, 212-290 Chandler, H. M. (2009). The game production handbook. Jones & Bartlett Publishers. Vanderhoef II, J. R. (2016). An industry of indies: The new cultural economy of digital game production. University of California, Santa Barbara.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum 3 % 30
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 20
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 5 4 20
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 8 6 48
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 3 3
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 130

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı