|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Yönetim biliminin doğuşu ve tarihsel gelişim süreci
Yönetim Nedir?
Yönetimin Kapsamı Nedir?
|
|
2) |
Yönetim Bilimi Tarihçesi ve Teoriler 1 Yönetim Biliminde Klasik Dönem
Klasik Dönem Teorisi
|
|
3) |
Yönetim Bilimi Tarihçesi ve Teoriler 2 Yönetimde Neoklasik ve İnsan İlişkileri Dönemi
Yönetimde Neoklasik Dönem Teorileri Yönetimde İnsan İlişkileri Yaklaşımı
|
|
4) |
Yönetim Bilimi Tarihçesi ve Teoriler 3 Yönetimde Modern Dönem ve Teorileri
Yönetimde Postmodern Dönem ve Teorileri
|
|
5) |
Yönetim Süreçleri |
|
6) |
Yönetici Stilleri |
|
7) |
ARASINAV |
|
8) |
Başarılı Bir Yöneticide Bulunan Özellikler ve Bunları Kazanma Yolları
Doğuştan Gelen Özellikler
Eğitim İle Kazanılan Özellikler
Öğretim Yolu İle Kazanılan Özellikler
Kişisel Özellikler
|
|
9) |
Sağlık Kurumları Yönetiminde İletişimin Önemi İletişim Nedir?
İletişim Süreci ve Unsurları Nelerdir? Yönetimde İletişimin yeri, önemi ve uygulamaları
|
|
10) |
Sağlık Kurumları Yönetiminde Motivasyon ve Önemi
Motivasyon Nedir?
Motivasyon Teorileri
Yönetimde Motivasyonun Önemi
|
|
11) |
Sağlık Kurumları Yönetiminde Çatışma ve Yönetimi
Çatışma Nedir?
Çatışma Türleri
Çatışma Nedenleri o Çatışma Yönetimi
|
|
12) |
Sağlık Hizmetleri ve Sağlık Yönetimi
Sağlık Nedir?
Sağlık Hizmeti Nedir?
Sağlığın Geliştirilmesi
Sağlık Hizmetleri
Sağlık Kurumları Yönetimi
|
|
13) |
Öğrenci sunumları ve Tartışma
|
|
14) |
Öğrenci sunumları ve Tartışma
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilmek ve uygulayabilmek |
|
2) |
Sağlık alanına özgü terminolojiyi etkin kullanabilmek |
|
3) |
Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuatı bilmek ve mesleki etik kurallara uygun davranmak |
|
4) |
Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü ve sözsüz iletişim yoluyla etkili şekilde aktarabilmek |
|
5) |
Bir yabancı dili temel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek |
|
6) |
Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilmek, yeni araç ve cihazları kullanabilmek |
|
7) |
Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilmek |
|
8) |
Ambulansı acil çağrı ve hasta nakilleri için hazırlayabilmek ve ambulans sürüş tekniklerini bilmek |
|
9) |
Olay yerini ve hastayı değerlendirebilme ve gerekli önlemleri alabilmek |
|
10) |
Acil bakım ile ilgili ilaçların kullanımı ve tıbbi girişimler konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek |
|
11) |
Ön tanı ve hastane öncesi acil tedavi için gereken mesleki becerileri uygulayabilmek |
|