|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Yönetim biliminin doğuşu ve tarihsel gelişim süreci
Yönetim Nedir?
Yönetimin Kapsamı Nedir?
|
|
2) |
Yönetim Bilimi Tarihçesi ve Teoriler 1 Yönetim Biliminde Klasik Dönem
Klasik Dönem Teorisi
|
|
3) |
Yönetim Bilimi Tarihçesi ve Teoriler 2 Yönetimde Neoklasik ve İnsan İlişkileri Dönemi
Yönetimde Neoklasik Dönem Teorileri Yönetimde İnsan İlişkileri Yaklaşımı
|
|
4) |
Yönetim Bilimi Tarihçesi ve Teoriler 3 Yönetimde Modern Dönem ve Teorileri
Yönetimde Postmodern Dönem ve Teorileri
|
|
5) |
Yönetim Süreçleri |
|
6) |
Yönetici Stilleri |
|
7) |
ARASINAV |
|
8) |
Başarılı Bir Yöneticide Bulunan Özellikler ve Bunları Kazanma Yolları
Doğuştan Gelen Özellikler
Eğitim İle Kazanılan Özellikler
Öğretim Yolu İle Kazanılan Özellikler
Kişisel Özellikler
|
|
9) |
Sağlık Kurumları Yönetiminde İletişimin Önemi İletişim Nedir?
İletişim Süreci ve Unsurları Nelerdir? Yönetimde İletişimin yeri, önemi ve uygulamaları
|
|
10) |
Sağlık Kurumları Yönetiminde Motivasyon ve Önemi
Motivasyon Nedir?
Motivasyon Teorileri
Yönetimde Motivasyonun Önemi
|
|
11) |
Sağlık Kurumları Yönetiminde Çatışma ve Yönetimi
Çatışma Nedir?
Çatışma Türleri
Çatışma Nedenleri o Çatışma Yönetimi
|
|
12) |
Sağlık Hizmetleri ve Sağlık Yönetimi
Sağlık Nedir?
Sağlık Hizmeti Nedir?
Sağlığın Geliştirilmesi
Sağlık Hizmetleri
Sağlık Kurumları Yönetimi
|
|
13) |
Öğrenci sunumları ve Tartışma
|
|
14) |
Öğrenci sunumları ve Tartışma
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İlk ve acil yardım alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme. |
|
2) |
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme |
|
3) |
Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme |
|
4) |
Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme |
|
5) |
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme |
|
6) |
Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme |
|
7) |
Alan terminolojisini etkin kullanabilme |
|
8) |
Ambulansı acil çağrı ve hasta nakiller için hazırlama |
|
9) |
Acil tıbbi bakım ve girişimleri gerçekleştirme |
|
10) |
Ön tanı ve hastane öncesi acil tedavi için gereken mesleksel becerileri uygulama |
|
11) |
Olay yerini değerlendirme becerisine ve bilgisine sahip olma |
|