MÜZİK (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MSC5888-2 | Tez | Bahar | 0 | 0 | 0 | 30 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi DOĞUŞ ÇİÇEK |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, öğrencilerin kendi alanlarında yazma ve araştırma becerilerini geliştirmek, kaynakların eleştirel değerlendirmesini yapabilmek ve yapılan araştırmayı akademik bir teze dönüştürebilmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Yüksek Lisans tezini tamamlamak için gerekli araştırma disiplinini kazanabilecektir. Alanının uygulamaya dönük ve kuramsal boyutlarının ilişkisini kavrayabilecektir. Yüksek Lisans tezi ölçeğinde konu belirleme ve çerçeveleme yetisini kazanabilecektir. Seçilen bir konuyu tez bağlamında yapılandırma yetisini kazanabilecektir. Tez konusunun gerektirdiği araştırma metotlarını öğrenme, geliştirme ve uygulama yetisini kazanabilecektir. Çalışma alanındaki teorik, pratik veya örnek çalışmalara uygun araştırma metotlarını uygulayabilecektir. Araştırma metotlarını ve bulgularını değerlendirebilecek ve araştırma alanında başarıyla uygulayabilecektir. Araştırmanın sonucu olarak tutarlı ve tatmin edici bir tez yazabilecektir. |
Tezin metinsel bütünlüğünün sağlanması, kaynakların çoğaltılması ve tezin son halinin ortaya çıkartılarak savunmaya hazır hale getirilmesi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | İleri literatür taraması ve gerekli metinlerin izole edilmesi | ||
2) | İleri literatür taraması ve gerekli metinlerin izole edilmesi | ||
3) | Tez konusunun kuramsal açıdan desteklenmesi ve tez metninin hazırlanması | ||
4) | Tez konusunun kuramsal açıdan desteklenmesi ve tez metninin hazırlanması | ||
5) | Tez konusunun kuramsal açıdan desteklenmesi ve tez metninin hazırlanması | ||
6) | Tez metninin hazırlanması | ||
7) | Tez metninin hazırlanması. | ||
8) | Tez metninin hazırlanması | ||
9) | Alıntıların tez metni içine uygun başlıklar altına eklenmesi | ||
10) | Alıntıların tez metni içine uygun başlıklar altına eklenmesi | ||
11) | Önsöz, özet, içindekiler, başlık sayfaları, kaynakça ve ek kısımlarının hazırlanması | ||
12) | Tezin son halinin hazırlanması. Son kontroller | ||
13) | Tez sunumu üzerine çalışma | ||
14) | Son sunum provası |
Ders Notları: | Related academic articles and books. İlgili akademik makaleler ve kitaplar. |
Diğer Kaynaklar: | Related academic articles and books. İlgili akademik makaleler ve kitaplar. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 1 | % 50 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 5 | 70 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 40 | 560 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 14 | 5 | 70 |
Juri | 1 | 3 | 3 |
Final | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 742 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Müzik alanında nazari ve uygulamalı yetkinliğin artması. | 2 |
2) | Müzikoloji çalışmalarını değerlendirebilme ve üretebilme yetisinin kazanılması. | 4 |
3) | Müzik teorisi, armoni ve form bilgisi konularında yetkinlik kazarak, bu bilginin analiz ve üretim alanında kullanılabilmesinin sağlanması. | 2 |
4) | Müzik alanına içkin olan disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. Alt-disiplinleri bir arada değerlendirebilme. | 4 |
5) | Müzik alanında hakim olan evrensel ölçütleri takip edebilme becerisi kazanma ve uluslararası platformlarda yer alabilecek donanıma sahip olma. | 4 |
6) | İcra bilgilerinin yanında akademik araştırma ve ürün ortaya koyma yöntemleri konusunda bilgiler edinebilme. Proje, tez, makale, bildiri gibi farklı ürünlerde eserler verme. | 5 |