ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECO3564 Python ile Programlama Güz 3 0 3 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi GÖKHAN ŞAHİN GÜNEŞ
Dersin Amacı: Amaç, öğrencilere ekonomik, sosyal ve politika konularını analiz etmek için gereken verileri nasıl arayacaklarını, görselleştireceklerini ve analiz edeceklerini göstermektir. Kamuya açık verilere dayanan bir dizi deneysel proje uygulanarak öğrencilere çağdaş toplumlar için yüksek önem taşıyan konularda (eşitsizlik, sosyal refah, iklim değişikliği, halk sağlığı sorunları, vb.) gerçek dünya verileriyle uygulamalı deneyim kazanma fırsatı verilecektir. İşsizliğin maliyetini ölçmek, dünyadaki bankacılık sistemlerini veya yönetim uygulamalarını karşılaştırmak vb. gibi önemli konular, öğrencilerin kolayca erişebilecekleri verilerle ve ücretsiz olarak kullanılabilen programlama dili (Python) ile adım adım bir araştırma konusu halinde incelenecektir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Veri derleme, veri işleme, veri temizleme süreçlerinin gerektirdiği yazılım ve istatistiksel beceriler
2. Çeşitli veri setleri ve çeşitli programların nasıl harmanlanacağını öğrenme
3. Ekonomi, İşletme ve Finans alanlarında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirleyebilme ve uygulayabilme
4. İleriye dönük tahminler yapmada istatistik araçlardan yararlanma
5. Teknik istatistiki analizler yapabilecek iyi bir istatistik bilgisi edinme.

Dersin İçeriği

Temel programlama kavramları ile birlikte derste kullanılacak Python programlama dili tanıtılacaktır. Programlamaya giriş kavramları çerçevesinde veri temizleme, görselleştirme ve manipüle etme yöntemleri öğretilecektir. Temel felsefesi yaparak öğrenme olan bu derste öğrenciler, çağdaş toplumlar için önem taşıyan alanlarda (eşitsizlik, refah, kamu malları gibi) gerçek veriler ile ampirik uygulamalar yapmaya teşvik edilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Python'a Giriş Yazılım / ders notları
2) Deneylerden veri toplama ve analiz etme Yazılım / ders notları
3) Uygulama: İklim Değişikliğini Ölçmek Yazılım / ders notları
4) Uygulama: İklim Değişikliğini Ölçmek Yazılım / ders notları
5) Uygulama: Şeker vergisinin etkisinin ölçülmesi Yazılım / ders notları
6) Uygulama: Şeker vergisinin etkisinin ölçülmesi Yazılım / ders notları
7) Uygulama: Refahı ölçmek Yazılım / ders notları
8) Uygulama: Refahı ölçmek Yazılım / ders notları
9) Uygulama: Eşitsizliğin ölçülmesi / Lorenz eğrileri ve Gini katsayıları Yazılım / ders notları
10) Uygulama: Eşitsizliğin ölçülmesi / Lorenz eğrileri ve Gini katsayıları Yazılım / ders notları
11) Ölçüm yönetimi uygulamaları Yazılım / ders notları
12) Ölçüm yönetimi uygulamaları Yazılım / ders notları
13) Uygulama: Arz ve talep Yazılım / ders notları
14) Uygulama: Arz ve talep Yazılım / ders notları

Kaynaklar

Ders Notları: • "Doing Economics” by Eileen Tipoe and Ralf Becker. Link: https://www.core-econ.org/doing-economics/index.html • “Python Machine Learning”, by Wei-Meng Lee, John Wiley & Sons, Inc. (2019). • “R projects (for Dummies)”, by Joseph Schmuller, 2018, John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler 6 % 50
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 10
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 90
Toplam % 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı