MÜZİK (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP3435 Flormar - Bütünleşik Pazarlama İletişimi Yönetimi Güz 3 0 3 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ELİF OKAN
Dersin Amacı: Pazarlama iletişimi sütunlarının unsurlarını; strateji oluşturmaktan raporlamaya kadar inceleyeceğiz.
Bir işletmenin başarılı olması için entegre iletişim planlarının önemini anlamak.
Entegre Pazarlama İletişiminin ne olduğunu ve bir işletme üzerindeki etkisinin ne olduğunu daha iyi anlamak için gerçek yaşam örnekleri üzerinde çalışmak.
Yaratıcılığı teşvik eden vaka çalışmaları, alıştırmalar ve ödevlerle dinamik bir öğrenme yolculuğu tasarlayacağız.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin öğrenme çıktıları öğrencilere şunları sağlayacaktır:

1. İş hedefleriyle uyumlu etkili pazarlama iletişim stratejilerinin nasıl oluşturulacağını öğrenme.
2. Reklam etkisini en üst düzeye çıkarmak için medya satın alımlarını planlama ve yürütme konusunda uzmanlık kazanma.
3. Olumlu ilişkiler kurmak ve marka itibarını artırmak için halkla ilişkilerin nasıl kullanılacağını anlamak.
4. Kitleleri etkilemek ve büyütmek için sosyal platformları ve etkileyici ortaklıkları kullanma becerilerini geliştirmek.
5. Tutarlı ve etkili iletişim planları oluşturmada etkinlik pazarlamasının, kurumsal sosyal sorumluluğun ve görsel tasarımın rolünü keşfetmek.

Dersin İçeriği

Dersin öğretim yöntemleri Örnek Olay İnceleme, Proje Hazırlama, İş Birliğine Dayalı Öğrenme, Konuk / Uzman Daveti, Anlatım, Okuma, Diğer, Deney, Uygulama, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme şeklindedir.
Entegre Pazarlama İletişimi (IMC), markaların çeşitli iletişim kanallarını bir araya getirerek tutarlı bir mesaj iletmesini sağlar. Bu ders, pazarlama stratejileri, hedef kitle analizi ve medya planlaması gibi konuları kapsar. Öğrenciler, etkili kampanyalar oluşturmak için farklı iletişim araçlarını nasıl entegre edeceklerini öğrenirler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Syllabus Tanıtma
2) Entegre Pazarlama İletişimi
3) Amaç – Strateji Geliştirme
4) Reklamcılık ve Stratejik Medya Satın Alma
5) Halkla İlişkiler
6) Sosyal ve Dijital Medya
7) Influencer Pazarlama
8) Vize Sınavı
9) Etkinlik Pazarlaması
10) Kurumsal Sosyal Sorumluluk
11) Görsel Tasarım ve İletişim
12) Grup Projeleri - Sunum
13) Grup Projeleri - Sunum
14) Grup Projeleri - Sunum

Kaynaklar

Ders Notları: Al Ries & Jack Trout – Positioning / The Immutable Laws of Marketing
Diğer Kaynaklar: İzzet Bozkurt – İletişim Odaklı Pazarlama – MediaCat MediaCat Magazine Marketing Türkiye Magazine Harward Business Review Magazine Philip Kotler Marketing 5.0

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 13 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 3 % 20
Sunum 1 % 10
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 20
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 6 78
Sunum / Seminer 1 5 5
Proje 0 0 0
Ödevler 3 5 15
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 145

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Müzik alanında nazari ve uygulamalı yetkinliğin artması.
2) Müzikoloji çalışmalarını değerlendirebilme ve üretebilme yetisinin kazanılması.
3) Müzik teorisi, armoni ve form bilgisi konularında yetkinlik kazarak, bu bilginin analiz ve üretim alanında kullanılabilmesinin sağlanması.
4) Müzik alanına içkin olan disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. Alt-disiplinleri bir arada değerlendirebilme.
5) Müzik alanında hakim olan evrensel ölçütleri takip edebilme becerisi kazanma ve uluslararası platformlarda yer alabilecek donanıma sahip olma.
6) İcra bilgilerinin yanında akademik araştırma ve ürün ortaya koyma yöntemleri konusunda bilgiler edinebilme. Proje, tez, makale, bildiri gibi farklı ürünlerde eserler verme.