MÜZİK (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP3435 | Flormar - Bütünleşik Pazarlama İletişimi Yönetimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ELİF OKAN |
Dersin Amacı: | Pazarlama iletişimi sütunlarının unsurlarını; strateji oluşturmaktan raporlamaya kadar inceleyeceğiz. Bir işletmenin başarılı olması için entegre iletişim planlarının önemini anlamak. Entegre Pazarlama İletişiminin ne olduğunu ve bir işletme üzerindeki etkisinin ne olduğunu daha iyi anlamak için gerçek yaşam örnekleri üzerinde çalışmak. Yaratıcılığı teşvik eden vaka çalışmaları, alıştırmalar ve ödevlerle dinamik bir öğrenme yolculuğu tasarlayacağız. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin öğrenme çıktıları öğrencilere şunları sağlayacaktır: 1. İş hedefleriyle uyumlu etkili pazarlama iletişim stratejilerinin nasıl oluşturulacağını öğrenme. 2. Reklam etkisini en üst düzeye çıkarmak için medya satın alımlarını planlama ve yürütme konusunda uzmanlık kazanma. 3. Olumlu ilişkiler kurmak ve marka itibarını artırmak için halkla ilişkilerin nasıl kullanılacağını anlamak. 4. Kitleleri etkilemek ve büyütmek için sosyal platformları ve etkileyici ortaklıkları kullanma becerilerini geliştirmek. 5. Tutarlı ve etkili iletişim planları oluşturmada etkinlik pazarlamasının, kurumsal sosyal sorumluluğun ve görsel tasarımın rolünü keşfetmek. |
Dersin öğretim yöntemleri Örnek Olay İnceleme, Proje Hazırlama, İş Birliğine Dayalı Öğrenme, Konuk / Uzman Daveti, Anlatım, Okuma, Diğer, Deney, Uygulama, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme şeklindedir. Entegre Pazarlama İletişimi (IMC), markaların çeşitli iletişim kanallarını bir araya getirerek tutarlı bir mesaj iletmesini sağlar. Bu ders, pazarlama stratejileri, hedef kitle analizi ve medya planlaması gibi konuları kapsar. Öğrenciler, etkili kampanyalar oluşturmak için farklı iletişim araçlarını nasıl entegre edeceklerini öğrenirler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Syllabus Tanıtma | ||
2) | Entegre Pazarlama İletişimi | ||
3) | Amaç – Strateji Geliştirme | ||
4) | Reklamcılık ve Stratejik Medya Satın Alma | ||
5) | Halkla İlişkiler | ||
6) | Sosyal ve Dijital Medya | ||
7) | Influencer Pazarlama | ||
8) | Vize Sınavı | ||
9) | Etkinlik Pazarlaması | ||
10) | Kurumsal Sosyal Sorumluluk | ||
11) | Görsel Tasarım ve İletişim | ||
12) | Grup Projeleri - Sunum | ||
13) | Grup Projeleri - Sunum | ||
14) | Grup Projeleri - Sunum |
Ders Notları: | Al Ries & Jack Trout – Positioning / The Immutable Laws of Marketing |
Diğer Kaynaklar: | İzzet Bozkurt – İletişim Odaklı Pazarlama – MediaCat MediaCat Magazine Marketing Türkiye Magazine Harward Business Review Magazine Philip Kotler Marketing 5.0 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 13 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 3 | % 20 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 6 | 78 |
Sunum / Seminer | 1 | 5 | 5 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 5 | 15 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 145 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Müzik alanında nazari ve uygulamalı yetkinliğin artması. | |
2) | Müzikoloji çalışmalarını değerlendirebilme ve üretebilme yetisinin kazanılması. | |
3) | Müzik teorisi, armoni ve form bilgisi konularında yetkinlik kazarak, bu bilginin analiz ve üretim alanında kullanılabilmesinin sağlanması. | |
4) | Müzik alanına içkin olan disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. Alt-disiplinleri bir arada değerlendirebilme. | |
5) | Müzik alanında hakim olan evrensel ölçütleri takip edebilme becerisi kazanma ve uluslararası platformlarda yer alabilecek donanıma sahip olma. | |
6) | İcra bilgilerinin yanında akademik araştırma ve ürün ortaya koyma yöntemleri konusunda bilgiler edinebilme. Proje, tez, makale, bildiri gibi farklı ürünlerde eserler verme. |