ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IOY5947 | Şan ve Korrepetisyon | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SENEM CEVHER |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilerin vokal becerileri destekleyen ve tetikleyen uygulamaların çalışılmasıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Kendilerine ait özgün ses yapılarını teknik olarak güçlendirmeyi öğreneceklerdir. 2. Seslerini, seslendirdikleri eserin müzikal unsurlarına uygun olarak istedikleri şekle sokabilecekleri bir yorumsal bakış açısı kazanacaklardır. 3. Oyunculukları ile şarkıcılıklarının ortak noktalarını keşfettikleri ve bitiştirdikleri bir perspektif elde edeceklerdir. |
Dersin içeriği öğrencilerin eşlikli ve eşliksiz ses kullanım becerilerini sunabilecekleri parçalardan ve egzersizlerden oluşmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Ses Analizi | ||
2) | Ses Egzersizleri | ||
3) | Ses Egzersizleri | ||
4) | Deşifre Çalışmaları | ||
5) | Deşifre Çalışmaları | ||
6) | Deşifre Çalışmaları | ||
7) | Ara Sınav | ||
8) | Gamlar, Aralıklar, Akorlar | ||
9) | Gamlar, Aralıklar, Akorlar | ||
10) | Gamlar, Aralıklar, Akorlar | ||
11) | Müzikal Eser Uygulamaları ve Şarkı Analizi | ||
12) | Müzikal Eser Uygulamaları ve Şarkı Analizi | ||
13) | Koro Müzikal Şarkı Çalışmaları | ||
14) | Koro Müzikal Şarkı Çalışmaları |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: | Muammer Sun (Solfej I), Le Solfege Contemporain (Volume. I), Pozzoli (Volume. I), Solfege Preparatoire I (Jean-Marc Allerme), Dictees Musicales (Simone Petit, Volume. I), Dictees Musicales (Divers Auteurs Volume.I), Traite Pratique Du Rythme Mesure, Fernand Fontaine (No: 1-50, Sol ve Fa anahtarı), Exercices D’intonation (Anne-Marie Mangeot Volume.I) Lavignac (Volume: I-A), Le Cahier De Lecture (Philippe Verkaeren), Manuel Pratique Cles de Sol, Fa et Do (Gerges Dandelot), J.S.Bach (Chorales). |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 13 | 7 | 91 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 20 | 20 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 20 | 40 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 199 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |