ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IOY5947 Şan ve Korrepetisyon Güz 3 0 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SENEM CEVHER
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilerin vokal becerileri destekleyen ve tetikleyen uygulamaların çalışılmasıdır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Kendilerine ait özgün ses yapılarını teknik olarak güçlendirmeyi öğreneceklerdir.
2. Seslerini, seslendirdikleri eserin müzikal unsurlarına uygun olarak istedikleri şekle sokabilecekleri bir yorumsal bakış açısı kazanacaklardır.
3. Oyunculukları ile şarkıcılıklarının ortak noktalarını keşfettikleri ve bitiştirdikleri bir perspektif elde edeceklerdir.

Dersin İçeriği

Dersin içeriği öğrencilerin eşlikli ve eşliksiz ses kullanım becerilerini sunabilecekleri parçalardan ve egzersizlerden oluşmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ses Analizi
2) Ses Egzersizleri
3) Ses Egzersizleri
4) Deşifre Çalışmaları
5) Deşifre Çalışmaları
6) Deşifre Çalışmaları
7) Ara Sınav
8) Gamlar, Aralıklar, Akorlar
9) Gamlar, Aralıklar, Akorlar
10) Gamlar, Aralıklar, Akorlar
11) Müzikal Eser Uygulamaları ve Şarkı Analizi
12) Müzikal Eser Uygulamaları ve Şarkı Analizi
13) Koro Müzikal Şarkı Çalışmaları
14) Koro Müzikal Şarkı Çalışmaları

Kaynaklar

Ders Notları:
Diğer Kaynaklar: Muammer Sun (Solfej I), Le Solfege Contemporain (Volume. I), Pozzoli (Volume. I), Solfege Preparatoire I (Jean-Marc Allerme), Dictees Musicales (Simone Petit, Volume. I), Dictees Musicales (Divers Auteurs Volume.I), Traite Pratique Du Rythme Mesure, Fernand Fontaine (No: 1-50, Sol ve Fa anahtarı), Exercices D’intonation (Anne-Marie Mangeot Volume.I) Lavignac (Volume: I-A), Le Cahier De Lecture (Philippe Verkaeren), Manuel Pratique Cles de Sol, Fa et Do (Gerges Dandelot), J.S.Bach (Chorales).

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Ara Juri % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 13 7 91
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 1 20 20
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 2 20 40
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 3 3
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 199

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı