KAMU HUKUKU (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HUK6019 | İdare Hukuku Açısından Yapay Zeka | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 12 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. AHMET YAYLA |
Dersin Amacı: | Bu ders yapay zekanın idare hukukunu nasıl dönüştürdüğü ve dönüştüreceği üzerinedir. Kamu gücünün yapay zeka ile buluşması çeşitli hukuki sorunları beraberinde getirmektedir. Yapay zekalı idare tarafından tesis edilecek işlemlerin hukuka uygunluk denetiminin ve idarenin sorumluluğuna ilişkin genel rejimin nasıl değiştiğinin ele alınması gerekmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi alan öğrenciler, yapay zekanın tesis ettiği işlemlerin hukuka uygunluk denetimine yönelik yorum yapma yeteneğine sahip olacaklardır. Bunun yanı sıra öğrenciler, yapay zekanın meydana getirdiği zararlardan idarenin sorumlu tutulup tutulamayacağı hakkında detaylı fikir sahibi olacaklardır. |
1: Yapay zeka kavramı ve türleri 2: Yapay zekanın kamu hizmeti ilkelerine etkisi, uyarlanma etkisi, dönüşüm sonuçları 3: yapay zeka sisteminin kamu hizmetinin bir unsuru olması 4: Yapay zeka kolluğu 5: İdari yapay zekanın kural koyabilme özelliği 6: Yapay zekanın tesis ettiği işlem ve yetki unsuru 7: yapay zekanın tesis ettiği işlem ve şekil unsuru 8: vize haftası 9: yapay zekanın tesis ettiği işlem ve sebep unsuru 10: yapay zekanın tesis ettiği işlem ve konu unsuru 11: yapay zekanın tesis ettiği işlem ve maksat unsuru 12: yapay zeka ve idarenin sorumluluğu: nedensellik bağı 13: yapay zeka ve idarenin sorumluluğu: hizmet kusuru 14: yapay zeka ve idarenin sorumluluğu: kusursuz sorumluluk |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Yapay zeka kavramı ve türleri | Kitap, makale | |
2) | Yapay zekanın kamu hizmeti ilkelerine etkisi, uyarlanma etkisi, dönüşüm sonuçları | Kitap, makale | |
3) | yapay zeka sisteminin kamu hizmetinin bir unsuru olması | Kitap, makale | |
4) | Yapay zeka kolluğu | Kitap, makale | |
5) | İdari yapay zekanın kural koyabilme özelliği | Kitap, makale | |
6) | Yapay zekanın tesis ettiği işlem ve yetki unsuru | Kitap, makale | |
7) | yapay zekanın tesis ettiği işlem ve şekil unsuru | Kitap, makale | |
8) | Ara sınav | ||
9) | yapay zekanın tesis ettiği işlem ve sebep unsuru | Kitap, makale | |
10) | Yapay zekanın tesis ettiği işlem ve konu unsuru | Kitap, makale | |
11) | yapay zekanın tesis ettiği işlem ve maksat unsuru | Kitap, makale | |
12) | yapay zeka ve idarenin sorumluluğu: nedensellik bağı | Kitap, makale | |
13) | yapay zeka ve idarenin sorumluluğu: hizmet kusuru | Kitap, makale | |
14) | yapay zeka ve idarenin sorumluluğu: kusursuz sorumluluk | Kitap, makale |
Ders Notları: | YAYLA Ahmet, İdare Hukuku Bakımından Yapay Zeka, Seçkin AKYILMAZ/SEZGİNER/KAYA, İdare Hukuku |
Diğer Kaynaklar: | Anayasa, diğer mevzuat, içtihat |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 2 | % 30 |
Sunum | 2 | % 30 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 13 | 39 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 130 | |
Sunum / Seminer | 8 | 40 | |
Proje | |||
Ödevler | 8 | 80 | |
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | |||
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 1 | 2 | |
Toplam İş Yükü | 291 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1) Alanla ilgili ileri seviyede kuramsal ve olgusal bilgiler ile bunlar arasındaki dinamik ilişkileri karşılaştırmalı hukuk seviyesinde kavrar. 2) Kamu hukuku ile ilgili küresel ve ulusal gelişmeleri analiz eder. 3) Hukuk araştırma metotlarına vakıftır. Analitik düşünme becerisi derinleşir. | |
2) | 1) Kamu hukukunda karar alma ve uygulama süreçlerine ilişkin ileri seviye bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir. 2) Geliştirdiği yenilikçi düşünce ve yöntemi kamu hukukuna ilişkin bir alana aktarma becerisi kazanır. | |
3) | 1)Program her ne kadar Türkçe olsa da alanıyla ilgili yaptığı karşılaştırmalı hukuka ilişkin araştırmalar neticesinde edinilen bilgi ve beceriler öğrenciye en az bir yabancı dili hukuk alanında iyi kullanma becerisi kazandırır. 2) Uzman kişiler ile tartışmalarda alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir diyalog kurar. | |
4) | 1) Kamu hukuku alanında güncel gelişmeleri, yargı kararlarını ve akademik yayınları takip eder. 2) Kamu hukukundaki değişen teori ve uygulamaları fark eder. | |
5) | 1) Kamu hukukunda değişen ve gelişen kuram ve olguları yorumlamada yetkinlik sahibidir. 2) Alana dair sorunların çözümüne gerek ulusal gerekse de uluslararası düzeyde katkıda bulunur. | |
6) | 1) Kamu hukuku alanına katkıda bulunacak yenilikçi bir bakış açısını gerek bağımsız olarak gerekse de ekip çalışmasıyla geliştirir. 2) Kamu hukuku alanı ile ilgili bireysel ya da ekip olarak ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde eserler yayımlar. 3) Kamu hukuku alanıyla ilgili türlü etkinlik ve projeler düzenler. |