ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4335 Podfresh: Küresel Podcast Ekosistemi Güz 3 0 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ
Dersin Amacı: Bir nevi uçucu olmayan internet radyosu; mobilden erişilebilen sesli içerik paketleri/dizileri veya en basit tabiri ile sesli blog olarak tanımlanabilecek "podcast" bir iletişim formatı olarak New York Times'dan, BBC'ye, Spotify'dan, Microsoft'a, Nilay Örnek'ten Mark Zuckerberg'e haber mecraları, markalar, platformlar, gazeteciler ve ünlülerin gündeminde olmasına ve hem dinleyici ilgisi, hem de reklam payı/yatırım bakımından büyük ilgi görse de Türkiye'de ise maalesef yeterince tanınmamakta, tanınsa da anlaşılamamaktadır. Yeni medyanın kısa tarihi içinde bile yeni sayılabilecek bu sesli hikaye anlatım formatını tanıtmak, teori ve pratiğini bir arada öğrencilere uygulamalı olarak aktarmak ve Türkiye'ye yeni, özgün, dünya standartlarında podcast yayınları ve yayıncıları kazandırmak bu dersin amacıdır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Podcast'in bir iletişim formu olarak ne olduğunu ve ne olmadığını anlayabilir, podcast'i doğru şekilde tanımlayabilirler
2) Podcast'i diğer mecralardan ayıran farkları ve yayıncılara sunduğu avantajları, aynı zamanda kısıtlarını kavrayabilirler
3) Bir podcast'i dinlediklerinde onu sadece içerik değil, yapı ve ses tekniği bakımından da eleştirel bir şekilde analiz edebilirler
4) Bir podcast programının sıfırdan temasını, formatını, hedef kitlesini, gelir modelini ve ekipman gereksinimlerini belirleyebilirler.
5) Bireysel veya bir ekip içerisinde bir podcast bölümü hazırlayıp, kaydedip, dağıtımını yapabilirler.
6) Yayınlanmış bir podcast'i dinleme verilerine bakarak, analiz edebilirler.

Dersin İçeriği

Bu derste, podcast bir sesli iletişim formu olarak gazeteciler ve medyanın diğer alanlarında nasıl kullanılabilir üzerine teorik okuma ve tartışmalarla zenginleştirilmiş pratik uygulamalar olacak ve ders çıktısı olarak öğrenciler kendi podcast programlarını hazırlayıp, bir pilot bölüm yayınlayacaklardır. Bir podcast programının konu, tema, hedef kitlesinin belirlenmesinden; ilk bölümün kaydı ve post-prodüksiyonuna; başta Spotify ve Apple Podcasts olmak üzere tüm podcast platformlarına yüklenip, podcast verilerinin analiz edilmesine kadar sektörel anlamda gerçek podcast üretim süreçlerinin tamamının öğrencilerle birlikte uygulamaları olarak anlatıldığı ve akademik/sektörel tartışmaların da bu süreçler üzerine yedirildiği; teori ve pratiğin iç içe geçtiği; somut çıktılı bir ders olacaktır. Öğrencilerden aktif katılım ve devamlılık beklenmektedir. Ders programı fiziksel ortamda ve/ya online olarak yürütülebilecek şekilde tasarlanmıştır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Bir podcast içeriğinin analizi
3) Dünyada ve Türkiye'de podcast ekosistemine genel bakış
4) Podcast için konu, tema ve format belirleme
5) Podcast için hedef kitle ve gelir modeli belirleme / 1. ödevin teslimi
6) Podcast tanıtım ve pazarlama araçları
7) Podcast kayıt araçları
8) Podcast editing, mixing ve mastering / 2. ödevin teslimi
9) Podcast dağıtım araçları
10) Podcast verilerinin toplanması ve incelenmesi
11) Podcast bölümü için içerik hazırlama
12) Podcast bölümü kaydı / 3. ödevin teslimi
13) Podcast bölümünün kayıt sonrasında düzenlenmesi
14) Podcast bölümünün dağıtımı, tanıtımı ve veri analizi

Kaynaklar

Ders Notları: 1) Llinares, D., Fox, N., & Berry, R. (2018). Podcasting: New Aural Cultures and Digital Media. Springer. 2) Spinelli, M., & Dann, L. (2019). Podcasting: The Audio Media Revolution. Bloomsbury Publishing USA. 3) Berry, R. (2015). A Golden Age of Podcasting? Evaluating Serial in the Context of Podcast Histories. Journal of Radio & Audio Media, 22(2), 170–178. 4) Frary, M. (2017). Power to the podcast: Podcasting is bringing a whole new audience to radio and giving investigative journalism a boost. Plus, our handy guide to making your own podcasts. Index on Censorship, 46(3), 24-27. 5) Hancock, D. & McMurtry, L. (2018) ‘I Know What A Podcast Is’: Post Serial Fiction and Post Media Identity. Llinares, D., Fox, N., & Berry, R. (Ed.), Podcasting: New Aural Cultures and Digital Media içinde (81-106. ss) Springer.
Diğer Kaynaklar: 1) Planet Money, Episode 1000. [Podcast] 2) The Caliphate, Episodes 1 to 10. [Podcast] 3) Serial, Episode 1 and 2. [Podcast] 4) Joe Rogan Show, Elon Musk Episode. [Podcast]

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 3 % 40
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 3 5 15
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 130

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı