ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ADV4655 | Dijital Yenilikçilik ve Girişimcilik | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER |
Dersin Amacı: | Bu ders, güncel konular hakkında interaktif eğitimlerle öğrencileri; dijital girişimci inovasyon ve yaratıcılık konusunda bilgilendirerek ufuk açmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler dijital girişimci inovasyon kaynakları, yapıları ve dinamikleri hakkında farkındalık kazanacaklardır. Ayrıca yenilikçi fikirler üretmek ve bu fikirleri farklı endüstrilerde var olan sorunları çözmek için uygulamak üzere bireysel ve grup becerilerini geliştirmeleri amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Dijital yenilikçilik fırsatlarını görebilecek, 2) Girişimcilik için dijital girişim fırsatları tanımlayıp, analiz edip, değerlendirebilecek becerilerini kullanabilecek, 3) Başarılı dijital inovasyonlar geliştirebilmek için sanayi/pazar dinamiklerini ve faktörlerini anlayabilecek, 4)Bu anlayışı, sektörlerde dijital inovasyon olarak uygulayabilecek, 5) Yaratıcılık ve dijital inovasyonu bir organizasyon içinde birleştirip yönetebilmek için; yaratıcılık, inovasyon ve girişimcilikle, özel konseptleri ve araçları kullanmak üzere bireysel becerilerini geliştirebilecek, 6) Öğrencilerin iş hayatında "farklı düşünme" teknik ve kavramlarını kullanarak "nasıl yenilikçi olunur" ve "nasıl daha rekabetçi olunur" konusunda bütüncül bir anlayış kazanmabilecek, 7)Dijital inovasyon, sürdürülebilirlik, ağ oluşturma gibi temel kavramların yanı sıra işletme yönetimi, pazarlama ve iletişimin temellerini de anlayabilecek, |
Farklı Düşünmenin Felsefesi, İnovasyon, Dijital İnovasyon, Girişimcilik, Endüstrilerde Yenilikçiliğin Sürdürülebilirliği, Değer Yaratmak, Dijitalleşen Endüstri. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş | ||
2) | Dijital İnovasyonun Gerekliliği | ||
3) | Sosyal Girişimcilik ve Dijital İnovasyon | ||
4) | Dijitalleşme, Küreselleşme, Gelişim ve Sürdürülebilirlik | ||
5) | Ara Sınav | ||
6) | Fırsatları Görmek, Dijitalleşen İnovasyonların Kaynakları | ||
7) | Bağlantıları Kullanma | ||
8) | Yeni Ürün ve Hizmet Geliştirme | ||
9) | Ara Sınav | ||
10) | Yeni Girişimler Yaratma , Bilgiyi ve Entellektüel Niteliği Kullanma | ||
11) | Değer Yaratma ve Girişimi Büyütme | ||
12) | İnovasyonu Yönetebilme | ||
13) | Dijital İnovasyonun ve Girişimcilik Hakkında Örnek Vakalar I | ||
14) | Dijital İnovasyonun ve Girişimcilik Hakkında Örnek Vakalar II |
Ders Notları: | 1.Edward De Bono (1973). ""Lateral Thinking: Creativity Step By Step"", New York Perennial Library. 2.Peter F. Drucker (2015). Innovation and Entrepreneurship, 1. Baskı, Rootledge. |
Diğer Kaynaklar: | Seth Godin (2005). Purple Cow: Transform Your Business by Being Remarkable, 1st Edition, Penguin Books. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 3 | 36 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 7 | 84 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 4 | 8 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 132 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |