ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ADV4649 | Nöropazarlama ve Duyusal Markalama | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HANDE BİLSEL |
Dersin Amacı: | Dersin amacı gelişen teknoloji ve ölçümleme teknikleri ile ortaya çıkan Nöropazarlama ve ilgili kavramları tanımlamaktır. Nöropazarlamayı tüketici zihni ve duygusu ile ele almaktır. Diğer bir amaç ise duyusal markalamanın tüketici karar verme süreçleri üzerindeki etkilerini incelemektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Tüketicileri ve iletişim etkilerini incelemek için sinirbilimi kullanmanın temel yöntemlerini ve nedenlerini öğrenebilecek, 2) Dikkat ve bilinçle ilgili anahtar kavramları anlayabilecek, 3) Duyuların tüketiciyi nasıl etkilediğini irdelebileyecek, 4) Duyguların ve hislerin ne olduğunu anlayabilecek, 5) Çoklu bellek türleri ve bellek etkilerinin nasıl ölçülebileceğini kavrayabileceklerdir. |
Tüketici olarak nasıl karar veririz? Neye dikkat ediyoruz ve ilk tepkilerimiz nihai seçimlerimizi nasıl tahmin ediyor? Bu süreçler ne ölçüde bilinçsizdir ve doğrudan ve açık olarak yansıtılamaz? Bu ders, öğrencilere tüketici sinirbilimi ve nöropazarlamanın gelişmekte olan alanlarındaki en temel yöntemlerden bazılarına bir giriş sağlayacaktır. Öğrenciler, kullanılan yöntemleri ve bunların pazarlama açısından ne anlama geldiğini öğreneceklerdir. Tüketici seçimindeki temel beyin mekanizmalarını ve bu konularda nasıl güncel kalabileceğinizi öğreneceksiniz. Ders, nörobilimin iş ve tüketici analizlerinde mevcut ve gelecekteki kullanımlarına genel bir bakış sunacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Nöropazarlama Kavramı | ||
2) | Dikkat ve Bilinç | ||
3) | Duyusal Nöropazarlama | ||
4) | Duygular ve Hisler, İstemek ve Beğenme | ||
5) | Öğrenme ve Hafıza | ||
6) | Ara Sınav | ||
7) | Nöroetik ve Tüketici Sapmaları | ||
8) | Ayna Nöronlar ve Sosyal Davranış" | ||
9) | Nöropazarlamayı Değerlendirme Teknikleri | ||
10) | Nöropazarlamanın Başarıları ve Başarısızlıkları | ||
11) | Tüketici Beyni | ||
12) | Sunumlar | ||
13) | Sunumlar | ||
14) | Sunumlar |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: | "M. Cerf, Consumer Neuroscience, MIT press, 2017 C. Morin, R. Penvoise, The Persuasion Code: How Neuromarketing Can Help You Persuade Anyone, Anywhere, Anytime, Wiley books, 2018 M. Lindstrom, Brand Sense, Free Press, 2010" |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 70 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 6 | 90 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 137 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |