ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ADV4647 | Perakendecilik ve Alışveriş Pazarlaması | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. HAKKI PINAR KILIÇ |
Dersin Amacı: | Perakendecilik dünyasındaki gelişmeleri öğretmek, Alışverişçilerin davranışlarını anlamak, Perakende pazarı için doğru strateji geliştirmenin temellerini ortaya koymaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Perakendecilik dünyasına dair bilgi edinebilecek, 2. Mağaza bazlı ve mağaza dışı perakendeciliği açıklayabilecek. 3. Perakende Pazar stratejisi geliştirebilecek, 4. Organizasyon yapısını ve insan kaynaklarını yönetmeyi öğrenebilecek, 5. Ürün çeşitlerine dair planlama yapmayı, sistem ve yeni ürün satın alımını öğrenebilecek, 6. Fiyatlandırma yapmayı ve perakende promosyon karması oluşturmayı öğrenebilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Perakende Dünyası - Mağaza içi ve Mağaza dışı perakendecilik | ||
2) | Perakende Müşterisi - Tüketici Satın Alma Davranışı | ||
3) | Perakende Pazar Stratejisi | ||
4) | Perakende Konumları- Lokasyon Seçimi | ||
5) | Organizasyon Yapısı ve İnsan Kaynakları Yönetimi Entegre Perakende Lojistik ve Bilgi Sistemleri | ||
6) | Mal Çeşitliliği Planlaması - Sistem Satın Alma, Mal Alım Satımı, Fiyatlandırma ve Perakende Promosyon Karması | ||
7) | Ara Sınav | ||
8) | Mağazayı Yönetmek - Mağaza Düzeni, Tasarımı ve Görsel Sunum | ||
9) | Alışverişçi vs. Tüketici | ||
10) | Durmak, Bekletmek ve Satışı Kapamak | ||
11) | Alışverişçinin Alışveriş Yapma Süreci | ||
12) | Alışverişçinin Alışveriş Yapma Süreci | ||
13) | Müşteri Hizmetleri, Perakende Satışı | ||
14) | Tekrar |
Ders Notları: | P. Barnett (2016). "Shopper Marketing: A How to Business Story", Business Expert Press. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 6 | 78 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 4 | 4 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 129 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |