ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ADV4645 | Programatik Medya ve Satın Alma | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER |
Dersin Amacı: | Programatik medya, iş dünyasında büyük bir hızla büyüyen bir alan. Bu ders, bu alana bir giriş niteliği taşımaktadır. Kuruluşların toplam pazarlama programlarındaki çeşitli rolleri açıklanacak, öğrenciler dijital reklam uygulamalarını tüm yönleriyle öğrenecekler.Bu ders öğrencilere 360 derece programatik reklamcılık blgisi verecek olup programatik reklam formatlarını, programatik reklamcılık katılımcılarını, tüm medya satın alma yöntemlerini kullanma becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır. Kursun bir diğer amacı, yeni çağın medyasını kullanma becerisi, alternatif kanallar oluşturma ve gerekli uygulama teknikleriyle gelecek ve yeni çağın reklamcılarının yetiştirilmesidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) dijital medya ve programatik medya teorilerinin temel ilkelerini öğrenebilecekler, 2) klasik ve dijital medya stratejileri arasındaki farkları ayırt edebilecekler, 3) reklamcılıktaki yeni dijital hayat kavramını kavrayabilecekler, 4) Word of Mouse (Bilgisayardan bilgisayara reklamcılık)” kavramını kavrayabilecekler, 5) programatik reklamcılık ekosistemindeki ana katılımcıları öğrenebilecek, 6) Öğrenciler, reklam envanterini yönetmek, reklam görüntülenebilirliğini artırmak, reklam gelirlerini artırmak için yayıncılar tarafından izlenen temel ve gelişmiş taktikleri öğrenebilecekler, 7) Öğrenciler, programatik reklamcılık ortamında reklamverenlerin ve yayıncıların karşılaştığı başlıca zorluklar hakkında bilgi sahi olabilecekler, 8) Öğrenciler, programlı olarak medya satın almanın farklı yollarını öğrenebileceklerdir. |
Program öğrencilerin, entelektüel meraklarını kullanarak veri tabanlarında ve gerçek zamanlı veri akışında içgörüler ve cevaplar bulmalarını sağlamak için tasarlanmıştır. Günümüz endüstrisinde, verileri yalnızca anlamakla kalmayıp aynı zamanda stratejik olarak etkinleştirebilenler, bir reklam hesabı yöneticisi, medya planlayıcısı, medya satış temsilcisi, ve programatik reklamcılık uzmanları veya dijital reklam analistleri olarak özel rollere geçme fırsatlarına sahip olacaklar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Oryantasyon | ||
2) | Programatik Reklam ve Medya Satın Alma Temel Prensipleri | ||
3) | Dijital Pazarlamada Kullanılan Yeni Bir Yöntem Olarak Programatik Reklamcılık ve Önemi | ||
4) | Kavramsal Olarak Programatik Reklamcılık | ||
5) | Programatik Reklamcılığın Gelişimi | ||
6) | Programatik Reklamcılığın Kullanıcıları | ||
7) | Ara Sınav | ||
8) | Programatik Reklamcılığın Avantajları ve Dezavantajları , Programatik Reklamcılığın Çalışma Biçimi | ||
9) | Programatik Reklam Satın Alma Algoritması ve Programatik İşlemler | ||
10) | Programatik Reklamcılığın Etkileri | ||
11) | Programatik Reklam Örneklerinin İncelenmesi | ||
12) | Final Projesi Duyurusu | ||
13) | Final Projesi Fikirleri | ||
14) | Final Projesi Taslakları |
Ders Notları: | O, Busch (2016). (Programmatic Advertising : The Successful Transformation to Automated, Data-Driven Marketing in Real-Time/ edited by Oliver Busch, Springer. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 70 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 5 | 75 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 3 | 3 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |