ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ADV4643 | Etkileşimli Reklam Tasarımı | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere gerekli grafik tasarım programlarını (Adobe Photoshop ve Adobe lllustrator) kullanma becerisi ve eldeki özete göre tüm yaratıcı süreci planlama ve uygulama becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır. Kursun bir diğer amacı, yeni çağın medyasını kullanma becerisi, alternatif kanallar oluşturma ve gerekli uygulama teknikleriyle gelecek ve yeni çağın reklamcılarının yetiştirilmesidir. Öğrenciler ayrıca tasarım ilkelerini öğrenecek ve bu ilkelere göre reklam afişleri, OOH ve BTL materyalleri, grafik manipülasyonları tasarlamayı deneyecekler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) dijital tasarım kavramının ve tasarım teorilerinin temel ilkelerini öğrenebilecekler, 2) Görsel İletişim Tasarımı, Grafik Tasarım ve Reklam Tasarımı arasındaki farkları anlayabilecekler, 3) Görsel İletişim Tasarımında algı ve ikna ile ilgili kavramları yorumlayabilecek, 4) Tasarımda renk kavramını kavrayabilecek, 5) Grafik Tasarım ve Reklam Tasarımının temel yaklaşımlarını kavrayabilecek, 6) Adobe Illustrator vektör çizim yazılımını temel düzeyde kullanabilecekler, 7) Adobe Photoshop görüntü işleme yazılımını temel düzeyde kullanabileceklerdir. |
Dijital çağ herşeyi değiştiriyor, özellikle iletişimciler müşterileri ile nasıl iletişim kuruyorlar. Bu derste, dijital reklamcılık ve tasarımı ile ilgili belirleyici kavramlar, farklılıklar ve mevcut uygulamalar gösterilecek. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Oryantasyon | ||
2) | Dijital Tasarım Teknolojisi Temel Prensipleri | ||
3) | Yaratıcı Konsept Perspektifi | ||
4) | Tasarımda Renklerin Kullanımı | ||
5) | İletişim Tipografisi | ||
6) | Tasarım Süreci | ||
7) | Renk Teorisi ve Şekillerle Renklerle Düzenleme | ||
8) | Tipografi ve Yazım Aracı | ||
9) | İletişimin Grafik Tasarımı | ||
10) | Yaratıcı Araştırma ve Tasarım Projesi | ||
11) | Konsept Panosu Yaratma | ||
12) | Final Projesi Duyurusu | ||
13) | Final Projesi Fikirleri | ||
14) | Final Projesi Taslakları |
Ders Notları: | AITCHISON, J. (2006) Cutting Edge Advertising. Basın İlanı Böyle Yapılır! İstanbul. Okuyan Us Yayın. Matthew Healey. (2008) What Is Branding?,Design brand discovery, ideas, typeface, logotype. Ellen Lupton & Jennifer Cole Phillips (2015). Graphic Design: the new basics. Princeton Architectural Press |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 70 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 132 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |