REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ADV4641 | Transmedya Hikaye Anlatımı | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi GÜL ŞENER |
Dersin Amacı: | Bugünün pazarlama dünyasında markalar, çok mecralı bir medya ortamında tüketicilere mesajlarını iletiyor. Bunu yaparken, farklı geleneksel ve dijital iletişim kanalları üzerinden inşa ettiği tutarlı bir marka anlatısıyla ilerlemesi gerekiyor. Bu dersin temel amacı, çoklu etkileşim noktası içeren bir medya ortamında bütünsel bir marka anlatısı tasarlama ve o anlatıyı paylaşma pratiklerini içeren "transmedya hikaye anlatımı"nın temel dinamiklerini incelemektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Transmedya hikaye anlatımının temel bileşenleriyle ilgili farkındalık kazanabilecek, 2) Markaların transmedya hikaye anlatımını pazarlama iletişiminde nasıl uyguladığına dair stratejik bir bakış açısı geliştirebilecek, 3) Tekil bir marka hikayesinin bütünselliğini bozmadan farklı geleneksel ve dijital kanallar üzerinden iletişimini yapan başarılı marka vakalarını öğrenebilecek, 4) Modern pazarlamada etkin bir hikaye tasarlamanın, paylaşmanın ve etkileşim yaratmanın yollarına dair yetkinlikler geliştirecek. 5) Markaların nasıl etkin transmedya stratejisi geliştirebileceklerine dair temel bir kavrayış oluşturabilecek, 5) Transmedya hikaye anlatımının reklam dışında farklı alanlarda (örn. eğlence, oyun, topumsal değişim) nasıl hayata geçirildiğini kavrayabilecek. |
Markalar, Marka İletişimi, Transmedya, Marka Hikayeleri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Oryantasyon | ||
2) | Güncel pazarlamada stratejik hikaye yaratımının temel dinamikleri | ||
3) | Modern hikaye anlatıcıları ve kültür şekillendiricileri olarak markalar | ||
4) | Medya yakınsaklığının marka iletişimi üzerindeki dönüştürücü gücü | ||
5) | Markalama stratejisi olarak transmedya hikaye anlatımı | ||
6) | Üreten tüketici çağında transmedya hikaye deneyimini anlamak | ||
7) | Marka hikayelerinin temel unsurları: Karakter, mesaj, olay örgüsü, çatışma | ||
8) | Ara Sınav | ||
9) | Marka hikayelerinin temel unsurları: Karakter, mesaj, olay örgüsü, çatışma | ||
10) | Transmedyada kahramanın yolculuğu (Quiz) | ||
11) | Transmedya çağında marka mitolojileri: Markanın dünya görüşü, marka temsilcisi, hikaye, marka kültürü | ||
12) | Transmedya çağında marka mitolojileri: Markanın dünya görüşü, marka temsilcisi, hikaye, marka kültürü | ||
13) | Marka vakalarıyla transmedya hikayeciliği | ||
14) | Sektör gözüyle dijital dünyada transmedya markalama: Konuk Konuşmacı |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: | H. Jenkins ( 2006). "Convergence culture: Where old and new media collide", New York University Press |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 131 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek | |
2) | Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek | |
3) | Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek | |
4) | Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek | |
5) | Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek | |
6) | Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | |
7) | Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek | |
8) | Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak | |
9) | Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek | |
10) | Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek | |
11) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) | |
12) | Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek | |
13) | Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek |