MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
REK5214 | Stratejik Reklam ve Marka İletişimi Yönetimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HANDE BİLSEL |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi HANDE BİLSEL Dr. Öğr. Üyesi ŞAFAK ŞAHİN Prof. Dr. YAMAN ÖZTEK |
Dersin Amacı: | Dersin amacı öğrencilerin stratejik reklam yönetimi teorilerini, kavramlarını, stratejilerini ve uygulamalarını kavramalarını ve kullanabilmelerini sağlamaktır. Ayrıca öğrencilerin farklı kategoriler ve hedef kitleler için gerekli ve etkili pazarlama iletişimi taktiklerini öğrenmeleri ve uygulayabilmeleri amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Reklamda ve tutunma sürecinde farklılaşmayı analiz edebilecek 2. Stratejik plan geliştirebilecek 3. Mesaj yaratma ve planlama sürecini yönetebilecek 4. Yaratıcı taktikleri değerlendirebilecek ve uygulayabilecek 5. Reklam ve diğer araçları bütünleşik olarak kullanabilecek |
Bu derste etkili bir reklam kampanyası için gerekli koşullar tanımlanıp, değerlendirilecektir. Stratejik planlama sürecine dahil olan hedef kitle belirleme, hedef kitleyi anlama, yaratıcı mesaj yaratımı, yaratıcı taktikler gibi adımlar analiz edilecek ve stratejik planlama sürecinin yönetimi değerlendirilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş: Reklam ve Promosyon nedir? | ||
2) | Reklamlarda ve promosyon kampanyalarında başarılı olmanın yolları neler? | ||
3) | Stratejik Planlama Süreçleri (Hangi aşamalar, hangi durumlarda, hangi sıralamayla hayata geçirilmeli?) | ||
4) | Hedef Kitle Seçimi | ||
5) | Reklam mesajını işleme | ||
6) | Hedef kitlenin satın alma karar süreçlerini anlamak. Hangi düşünsel süreçlerden geçtiğini saptamak. Motivasyonlarına göre stratejileri saptamak. | ||
7) | Tekrar | ||
8) | Marka farkındalığı ve markaya yönelik tutum stratejileri. | ||
9) | Yaratıcı taktikler | ||
10) | Yaratıcı uygulama (Reklam mesajını etkin kodlama ve prodüksiyon) | Ödev hazırlanacak | |
11) | En iyi konumlandırma için reklam oluşturma. | ||
12) | Yaratıcı uygulama (Reklam mesajını etkin kodlama ve prodüksiyon) | Sunum hazırlığı | |
13) | Etkili promosyon taktikleri | ||
14) | Tüm konulara yönelik genel değerlendirme ve gözden geçirme |
Ders Notları: | 1. Strategic Advertising Management, 2009 (Larry Percy, Richard Elliott) |
Diğer Kaynaklar: | 1. Reklam Nasıl İşe Yarar? Araştırmanın Rolü John Philip Jones Reklamcılık Vakfı Yayınları 2. What Sticks-Akılda Kalan Nedir? Rex Briggs & Greg Stuart Mediacat 3. Masallar ve Gerçeklerle Reklamcılık – Reklamcılığın Doğru Bilinen 28 Yanlışı John Philip Jones Mediacat Reklamın Şifresini Kırmak Goldengerg-Levav-Mazursky-Solomon Starcom MediaVest Yayınları |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 48 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 45 | |
Sunum / Seminer | 2 | 8 | |
Proje | |||
Ödevler | 8 | 27 | |
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | |||
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 9 | 36 | |
Toplam İş Yükü | 164 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |