MÜZİK (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4328 | Tazefikir Metaverse’de Marka İletişimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ÇİSİL SOHODOL |
Dersin Amacı: | Bu derste farklı açılardan ve konuklar eşliğinde Metaverse kavramı ele alınacak, alanın disiplinlerarası özelliğine de uygun olarak markalar odağında potansiyel fırsatlar ve sorunlar tartışılıp temel oluşturulmaya çalışılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Metaverse evrenini yakından tanır. 2) Metaverse evreninde potansiyel marka iletişimi stratejilerii oluşturabilir. 3) Metaverse ile birlikte markaları bekleyen fırsatlar ve sorunlar hakkında bilgi edinebilr. 4) Farklı bakış açılarıyla, metaverse evreninde marka iletişimi odağında pazarlama fikirleri geliştirebilir. 5) Teknoloji ve Marka İletişimi kavramlarına bütünsel bir bakış açısıyla bakabilme becerisi kazanır. 6) Gelişen teknolojiyle birlikte pazarlama stratejilerinin tüketicilere etkisini değerlendirme farkındalığı kazanır. |
Bu ders, metaverse evrenini kapsamlı bir şekilde ele alarak, marka iletişimi bağlamında sunduğu fırsatları ve karşılaşılabilecek olası zorlukları incelemektedir. Ders kapsamında, metaverse içinde etkili marka iletişimi stratejileri oluşturma, farklı bakış açılarıyla pazarlama fikirleri geliştirme ve gelişen teknolojinin tüketiciler üzerindeki etkisini değerlendirme konularına odaklanılacaktır. Ayrıca, teknoloji ve marka iletişimini bütünsel bir perspektiften ele alarak, katılımcıların dijital dünyadaki yenilikçi pazarlama stratejilerini kavramaları hedeflenmektedir. Dersin öğrenme yöntemlerini şunlar oluşturmaktadır: Ders Anlatımı: İzlencede belirtilen haftalık konularla ilgili öğrencilere teorik ve pratik bilgiler sunulacaktır. Grup Çalışması: Öğrenciler önceden belirlenen konu başlıklarıyla ilgili ekip çalışması yürüteceklerdir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Tanışma / Ders programı Hakkında Konuşma | ||
2) | Blockchain Teknolojisi / Kripto Varlıklar / NFT – - Konuk Katılımı | ||
3) | VR Lab / Deneyimleme ve Tartışma | ||
4) | Metaverse / Yazılım / Donanım / İçerik Konular | ||
5) | Web 3.0 / 5G - Konuk Katılımı | ||
6) | Metaverse Platformlar / Decentraland – Horizon – Uhive ve diğerleri | ||
7) | Metaverse Marketplace | ||
8) | Metaverse ile ilgili Teknolojiler ve Pazarlama | ||
9) | Metaverse ve Marka İletişimi | ||
10) | Metaverse ve Marka İletişimi: Direct-to-Avatar (D2A) - Markaların hiçbir aracıya gerek duymadan doğrudan Metaverse ekosistemindeki tüketicilere yönelik yaratılan ekonomi konuşulacaktır. Serdar Keskin / Fexperience | ||
11) | Metaverse ve Marka İletişimi: Büyük Çaplı Etkileşimli Canlı Etkinlikler - Metaverse evreninde yapılan konserler, oyunlar, canlı film prodüksiyonları gibi etkinlikler konuşulacaktır. | ||
12) | Metafluencer: Geleceğin İş Yaşamı - Konuk Katılımı | ||
13) | Metaverse ve Etik - Konuk Katılımı | ||
14) | Neuralink ve Metaverse'ün Geleceği / Rüya Reklamcılığı - Konuk Katılımı |
Ders Notları: | Global Brand Strategy : World-wise Marketing in the Age of Branding / , by Jan-Benedict Steenkamp. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 6 | 78 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 130 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Müzik alanında nazari ve uygulamalı yetkinliğin artması. | |
2) | Müzikoloji çalışmalarını değerlendirebilme ve üretebilme yetisinin kazanılması. | |
3) | Müzik teorisi, armoni ve form bilgisi konularında yetkinlik kazarak, bu bilginin analiz ve üretim alanında kullanılabilmesinin sağlanması. | |
4) | Müzik alanına içkin olan disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. Alt-disiplinleri bir arada değerlendirebilme. | |
5) | Müzik alanında hakim olan evrensel ölçütleri takip edebilme becerisi kazanma ve uluslararası platformlarda yer alabilecek donanıma sahip olma. | |
6) | İcra bilgilerinin yanında akademik araştırma ve ürün ortaya koyma yöntemleri konusunda bilgiler edinebilme. Proje, tez, makale, bildiri gibi farklı ürünlerde eserler verme. |