ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4328 Tazefikir Metaverse’de Marka İletişimi Güz 3 0 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ÇİSİL SOHODOL
Dersin Amacı: Bu derste farklı açılardan ve konuklar eşliğinde Metaverse kavramı ele alınacak, alanın disiplinlerarası özelliğine de uygun olarak markalar odağında potansiyel fırsatlar ve sorunlar tartışılıp temel oluşturulmaya çalışılacaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Metaverse evrenini yakından tanır.
2) Metaverse evreninde potansiyel marka iletişimi stratejilerii oluşturabilir.
3) Metaverse ile birlikte markaları bekleyen fırsatlar ve sorunlar hakkında bilgi edinebilr.
4) Farklı bakış açılarıyla, metaverse evreninde marka iletişimi odağında pazarlama fikirleri geliştirebilir.
5) Teknoloji ve Marka İletişimi kavramlarına bütünsel bir bakış açısıyla bakabilme becerisi kazanır.
6) Gelişen teknolojiyle birlikte pazarlama stratejilerinin tüketicilere etkisini değerlendirme farkındalığı kazanır.

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma / Ders programı Hakkında Konuşma
2) Blockchain Teknolojisi / Kripto Varlıklar / NFT – - Konuk Katılımı
3) VR Lab / Deneyimleme ve Tartışma
4) Metaverse / Yazılım / Donanım / İçerik Konular
5) Web 3.0 / 5G - Konuk Katılımı
6) Metaverse Platformlar / Decentraland – Horizon – Uhive ve diğerleri
7) Metaverse Marketplace
8) Metaverse ile ilgili Teknolojiler ve Pazarlama
9) Metaverse ve Marka İletişimi
10) Metaverse ve Marka İletişimi: Direct-to-Avatar (D2A) - Markaların hiçbir aracıya gerek duymadan doğrudan Metaverse ekosistemindeki tüketicilere yönelik yaratılan ekonomi konuşulacaktır. Serdar Keskin / Fexperience
11) Metaverse ve Marka İletişimi: Büyük Çaplı Etkileşimli Canlı Etkinlikler - Metaverse evreninde yapılan konserler, oyunlar, canlı film prodüksiyonları gibi etkinlikler konuşulacaktır.
12) Metafluencer: Geleceğin İş Yaşamı - Konuk Katılımı
13) Metaverse ve Etik - Konuk Katılımı
14) Neuralink ve Metaverse'ün Geleceği / Rüya Reklamcılığı - Konuk Katılımı

Kaynaklar

Ders Notları: Global Brand Strategy : World-wise Marketing in the Age of Branding / , by Jan-Benedict Steenkamp.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum 1 % 20
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 6 78
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 4 4
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 130

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı