ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
LAW3019 | Blokzinciri Hukuku | Güz | 0 | 2 | 1 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi MEHMET SİNAN ALTUNÇ |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin Türkiye ve dünya genelinde blokzinciri teknolojisine dayalı uygulamalara ilişkin mevzuat ve teknik özellikler hakkında bilgi edinmelerini, bu kuralları evrensel hukuk ilkeleri ve kavramları çerçevesinde analiz ederek, yeni oluşacak regülasyonlara dair hukuki görüşlerini geliştirmelerini ve ileride blokzinciri tabanlı uygulamalardan doğabilecek uyuşmazlıkları çözmelerini sağlamak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler: 1. Kripto paralar, akıllı sözleşmeler, NFT'ler, kripto varlıklar, metaverse projeleri gibi, blokzinciri teknolojisine dayalı uygulamaların teknik altyapısını ve işleyişini bilir. 2. Teknik altyapıya ve işleyişe dair öğrendikleri bilgileri, ilgili hukuki kavramlar ve mevzuat ile birlikte yorumlayabilir. 3. İleride yeni uygulamalar ile karşılaştıklarında hukuki metodları uygulayarak kendi hukuki görüşünü oluşturabilir ve yeni regülasyonların oluşturulmasına hukukçu olarak katkı sağlayabilecek donanıma sahip olur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Blokzinciri - Temel Kavramlar | ||
2) | Bitcoin - Kavramlar ve Özellikler | ||
3) | Ethereum Ağı - Kavramlar ve Özellikler | ||
4) | "Akıllı Sözleşmelerin İspat-Delil fonksiyonunun HMK Kapsamında Hukuki Değerlendirmesi ve Yabancı Regülasyonların Karşılaştırmalı İncelemeleri: * ABD * İngiltere * İsviçre * Malta" | ||
5) | Listeleme ve Halka Arzlar (ICO, IEO, IDO vb.) | ||
6) | Merkeziyetsiz Finans (DeFi) | ||
7) | NFT | ||
8) | Ara sınav | ||
9) | Kripto Paralar ve Kripto Varlıklar I | ||
10) | Kripto Paralar ve Kripto Varlıklar II | ||
11) | Metaverse I | ||
12) | Metaverse II | ||
13) | Proje Temel Analizi: Teknolojik, Finansal ve Hukuki İnceleme - Vaka Çalışması | ||
14) | Proje Temel Analizi: Teknolojik, Finansal ve Hukuki İnceleme - Vaka Çalışması |
Ders Notları: | DOĞANCI, Doğa Ekrem, Blokzincirine Dayalı Akıllı Sözleşmelerin Hukuki Nitelikleri, Kuruluşu, Yorumu, İfası, ve Bazı Örnek Hukuki Uygulamalar, İstanbul 2021; ÜSTÜN, Ece Su, TBK Kapsamında Geleneksel Sözleşmeler İle Mukayeseli Olarak Akıllı Sözleşmeler, Blokzincir Teknolojisi, İstanbul 2021; İmamoğlu, Deniz Alp, Kripto Para Birimleri ve Türk Hukukunda Düzenlenmesi, Ankara 2021; GIGI, 21 Lessons; LEISING, Matthew, Out of the Ether, 2020; MARK, Dino; ZAMFIR, Vlad; SİRER, Emin Gün; A Call For a Temporary Moratorium on "The DAO" |
Diğer Kaynaklar: | İlgili makaleler, teknik ve hukuki görüşler, ulusal ve yabancı mevzuat ve içtihatlar All relevant articles, technical and legal opinions, national and international legislations and court cases. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 5 | 65 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 95 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |